"עד שייצא עשן לבן": קרב הכיסאות בוותיקן קצת צונן, אבל יש נקודת אור אחת

סרטו החדש של אדוארד ברגר ("במערב אין כל חדש") מספק הצצה אל תככי הוותיקן בזמן בחירת אפיפיור חדש, אך למרות משחק מבריק של רייף פיינס, הדרמה לא מבשרת משהו חדש על הדת

עידו לזרי צילום: פרטי
"עד שייצא עשן לבן". קרדיט: באדיבות בתי קולנוע לב | צילום: באדיבות בתי קולנוע לב
''עד שייצא עשן לבן''
''עד שייצא עשן לבן'' | צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

פיינס, שכבר הוכיח את יכולתו לגלם דמויות מורכבות, מצליח להעביר עולם ומלואו במבט אחד. הוא נע בין אמונה לספק, בין נאמנות למצפון, כשכל קמט במצחו מספר סיפור. זהו שיעור במשחק מאופק שמזכיר לנו למה הוא אחד השחקנים הטובים בדורנו.

''עד שייצא עשן לבן''
''עד שייצא עשן לבן'' | צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

הבעיה היא שלמרות כל הכישרון המצטבר על המסך, משהו בסרט נשאר קר ומרוחק. ברגר משקיע בפרטים הקטנים - מהטקסים העתיקים ועד לפוליטיקה הפנימית של הוותיקן - אבל שוכח להזריק חיים אמיתיים לעלילה. הוא מצטיין בתפיסת המכניקה של הפוליטיקה הוותיקנית, אבל מחמיץ את הדרמה האנושית שמאחוריה.

''עד שייצא עשן לבן''
''עד שייצא עשן לבן'' | צילום: באדיבות בתי קולנוע לב
''עד שייצא עשן לבן''
''עד שייצא עשן לבן'' | צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

התפנית בסיום הסרט, שאמורה להיות מטלטלת ומפתיעה, אמנם מעלה שאלות מעניינות על מקומה של הכנסייה בעולם המודרני, אבל מגיעה מאוחר מדי ובאופן לא משכנע. בסופו של דבר, "עד שייצא עשן לבן" הוא סרט שהכל בו נכון מבחינה טכנית: ההגשה מרשימה, המרכיבים איכותיים, אבל משהו בטעם חסר.

תגיות:
קולנוע
/
ותיקן
/
אפיפיור
/
סרטים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף