אריאל שרון נגד רנן שור: המאבק החשאי על "בלוז לחופש הגדול"

למרות התנגדות מצד משרד המסחר, הקרן לקולנוע והמשקיעים, רנן שור הצליח להוציא לפועל את "בלוז לחופש הגדול", שסומן כ"סרט הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים", והשפיע רבות על הקולנוע הישראלי

יעקב בר-און צילום: ללא
אריאל שרון, רנן שור
אריאל שרון, רנן שור | צילום: פלאש 90,רפי דלויה

"הסרט כמעט נשאר בגדר תסריט-סרק לא ממומש", סיפר לי שור בראיון. "חלפו שש שנים עד שאושר על-ידי קרן הקולנוע הישראלי, הופק כעבור שנה נוספת ויצא לאקרני בתי הקולנוע רק ב-87". זאת, לא רק באשר שהלקטורים (קוראי התסריטים מטעם הקרן - י. ב-א) טעו ועיכבו, אלא שמשקיעים לא התלהבו להשקיע בסרט הזה".

אף-על-פי-כן שור, בעברו במאי מצליח של סרטים קצרים ותיעודיים, לא המשיך לפיצ"ר שני והתמסר כל-כולו להקמת ולניהול בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה על שם סם שפיגל, שאותו הגדיר כ"מפעל חיי".

תגיות:
רנן שור
/
בלוז לחופש הגדול
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף