מה נשאר מהאהבה? "מלחמת רוז ברוז" חוזר - והפעם עם טוויסט | ביקורת

עיבוד חדש לסרט "מלחמת רוז ברוז" בוחן נישואים בעידן הפוליטיקלי קורקט: קמברבאץ' וקולמן מגלמים זוג מתפורר בין קריירה למשפחה, בכימיה מחשמלת מול תסריט שטוח ומסרים פוסט-מודרניים

לירון רחל ארז צילום: פרטי
רוז נגד רוז | The Roses
רוז נגד רוז | The Roses | צילום: פורום פילם
4
גלריה
רוז נגד רוז | The Roses
רוז נגד רוז | The Roses | צילום: פורום פילם

הדבר היחיד שאפשר להגיד לטובת הסרט הוא הכימיה בין השחקנים. כימיה זו נשענת על חברות רבת שנים שמעניקה לאינטראקציות שלהם קלילות טבעית ואמון הדדי. היפוך התפקידים המגדריים בתוך הבית מחדד את נוכחותם ומעניק לשניהם ורסטיליות שכל שחקן שואף אליה: אוליביה קולמן, שבדרך כלל מזוהה עם עדינות וחום, מגלמת כאן דמות חדה, עוקצנית ומבעבעת, ולצידה בנדיקט קמברבאץ', שבדרך כלל מתויג כקר רוח ומחושב, מפתיע בגילום רך, הומוריסטי ומשוחרר.

רוז נגד רוז | The Roses
רוז נגד רוז | The Roses | צילום: פורום פילם

אך ככל שהכימיה מצליחה להרים את הסרט, כך נחשפות גם חולשותיו של התסריט. האובססיה של ילדיהם לספורט וכושר, שנוצרה על ידי האב, מרגישה סטריאוטיפית וחסרת מורכבות - בניגוד להתמכרות לאוכל שהוצגה בגרסת שנות ה-80 והייתה טעונה יותר רגשית ומחוברת לעיסוק האם בעולם המזון והקייטרינג.

רוז נגד רוז | The Roses
רוז נגד רוז | The Roses | צילום: פורום פילם
תגיות:
מייקל דגלאס
/
קולנוע
/
בנדיקט קמברבאץ'
/
דני דה ויטו
/
אנדי סמברג
/
ביקורת סרט
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף