מתוך הרצון לשלוט בלידה ובמיתה, המדען המחונן והשאפתן מצליח לחבר חלקי גופות של חיילים מתים ופושעים שהוצאו להורג ואז להפיח בהם חיים. התוצאה היא "המפלצת", שטעות נפוצה היא לקרוא לה פרנקנשטיין בשעה שזהו שמו של בוראו. אנשים גם נוטים לייחס לה נטיות מפלצתיות, בשעה שהיא מתגלה כעדינה ואנושית יותר מרוב בני האדם.
זו פרשנות יותר רומנטית וגם יותר ארוטית. הדבר הולם את העידן הנוכחי, שבו רוב הלהיטים בסטרימינג מתבססים על ארוטיקה קלה לבני הנעורים, שבו נהוג יותר להציג גברים כאובייקטים מיניים, ושבו האייקונים האלה בדרך כלל מגיעים מן הצד האפל. "פרנקנשטיין" של דל טורו הוא סרט מושלם לדור שנוהג לרייר ברשתות החברתיות על פושעים חתיכים.
האהבה בין "המפלצת" ואליזבת בלתי אפשרית כמובן, וכך הופך "פרנקנשטיין" לעוד סיפור על אהבה בלתי ממומשת בין צעירה ענוגה אך חובבת גותיקה לדמות מן הצד האפל. העיבוד החדש הזה לכאורה אישי, מקורי וחתרני, אבל בעצם פשוט מתאים כמו כפפה ליד לעידן שבו רומנטיקה קודרת כזו היא המוצר התרבותי הכי חם, בספרות וגם בקולנוע. בזמן הצפייה, התחושה היא שאת הסרט הזה כבר ראינו, אבל לא כאחד העיבודים הקודמים למקור של מרי שלי. ההרגשה היא שמדובר במעין מחזור של "נוספרטו", הלהיט שיצא לאקרנים בשנה שעברה.
סקס אין כאן. אלימות כן, כשהאמביציה והקנאה של פרנקנשטיין מובילות אותו לסחרור מסוכן ובלתי ניתן לעצירה, ויש גם דימויים גרפיים של חלקי גופות וכיוצא כך. אך אם תסירו את אלה, "פרנקנשטיין" הזה נותר ברמה של נשף סיום התיכון.
כן, יש כמה רגעים בודדים בהם הגיבורים מעלים שאלות פילוסופיות על אדם, אלוהות, אתיקה ובריאה שנדמות רלוונטיות במיוחד בעידן ה-AI. יש גם רגעים יפים המתארים את הקשר המתהווה בין "המפלצת" ואליזבת, אבל כל אלה כל כך מסומנים, עד שהם מאולצים מכדי להיות אפקטיביים.
שינוי נוסף לעומת המקור הוא שכאן גם ויקטור וגם יציר בריאתו מקוללים מסיבה דומה אך שונה. "המפלצת" לא יכולה להיות עם אליזבת כי היא לא אנושית, והמדען לא יכול להיות איתה כי הוא אדם - אך אדם מפלצתי.קל היה להשתמש בדינמיקה הזו כדי לנסח מסר לפיו בני האדם הם המפלצות האמיתיות, אך דל טורו נמנע מן המיזנטרופיה שקיימת בכמה סרטים אחרים מן העת האחרונה, למשל "בוגוניה" שעולה לאקרנים בעוד כמה ימים.
בניגוד אליהם, הבמאי המקסיקאי טוב הלב מציע גאולה לגיבורים שלו. בסופו של דבר, הוא אומר, עוד יש עתיד לאנושות, ואפשר להמשיך הלאה גם עם לב שבור. לא ברור לאן המסע הזה יוביל אותנו, אבל לאור פתח התקווה שנותר כאן וההצלחה הגדולה שצפויה לסרט הזה, די בטוח שתוך שנה או שנתיים נראה בנטפליקס גם עיבוד מחודש ל"כלתו של פרנקנשטיין".