עריכה בלתי הגיונית ודיאלוגים מבישים: "קמטי צחוק" הוא סרט רע

מה שרע ב"קמטי צחוק" (וכמעט הכל רע בסרט הזה), הוא חוסר יכולתו של התסריטאי-במאי פיני עדן להינתק מההקשר הקומי-לעגני שמאפיין את היחס הטלוויזיוני אל הדור הישיש

מאיר שניצר צילום: ללא
מתוך הסרט " קמטי צחוק"
מתוך הסרט " קמטי צחוק" | צילום: זוהר שטרית

כמו החרדים, מהגרי העבודה ובני העדה האתיופית, גם הזקנים בארץ הם בבחינת אוכלוסייה מוחלשת, שבעת האחרונה מוענקת לה זכות דיבור עצמאית על ידי עושי הסרטים בארץ. “עמק תפארת" (בימוי: הדר פרידליך), “חיותה וברל" (עמית מנור), “לצוד פילים" (רשף לוי) ו"מיתה טובה" (טל גרניט ושרון מימון), שהופקו בשלוש־ארבע השנים האחרונות, בהחלט נתנו דעתם על הנתק ההולך וגובר בין הציבור הלגיטימי בישראל לבין דור בני ה־70 ומעלה, שחדל להיות לגיטימי בעיניהם של בני דור ההייטק. עד כאן החדשות הטובות סביב הפקת “קמטי צחוק".

קלקולים באופני גלגול הסיפור, בצירוף עריכה בלתי הגיונית ודיאלוגים מבישים לעתים אינם מוסיפים כבוד לפיני עדן, שזה לו סרט הבכורה כבמאי. עדן היה בעברו זמר. מאוחר יותר פיתח קריירה של מחזאי ושל תסריטאי. בין היתר כתב את הסרט “אבא גנוב" ואת הסדרות “צימרים" ו"משפחת עזאני". כעת, בגיל מתקדם למדי, הוא מתנסה לראשונה בבימוי סרטים, וקשה להריע לו על ניסיון זה.

תגיות:
ביקורת קולנוע
/
קולנוע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף