נועה קירל, הנציגה הישראלית לאירוויזיון בליברפול, רשמה ביום חמישי הישג ענק לאחר שהעפילה לגמר שיתקיים הערב בליברפול. קיץ ברבנר, שליח "מעריב" באנגליה, שוחח עם איריס קול ב-103FM על התחושות מאחורי הקלעים של תחרות המוזיקה הגדולה בעולם. ההתלהבות בקרב העיתונאים הישראלים, כמו גם בבועת האירוויזיון העולמית, אך הזכיר שעדיין מוקדם לשריין מקומות למאי 2024 בתל אביב. "האווירה מאוד שמחה, אנשים מצפים. יש תחושה שקורה כאן משהו מיוחד שלא קרה הרבה זמן", אמר ברבנר בפתח השיחה.

יאתגרו את נועה קירל בגמר האירוויזיון? אלה המדינות שעלו מחצי הגמר השני
"סיכוי גבוה לנצח": עיתונאים מהעולם מנבאים עתיד מזהיר לנועה קירל באירוויזיון‎‎

מאיזו בחינה? מבחינתנו?
"כן, קודם כל מבחינת הסיקור התקשורתי. אנחנו כמות מטורפת של צוות ישראלי".

בשנה שעברה לא היו כל כך הרבה עיתונאים ישראלים?
"ממש לא. דיברתי עם חבר'ה שנוסעים קבוע מדי שנה, מומחי אירוויזיון, והם אמרו שלא היה דבר כזה מאז 2018, מאז נטע. קודם כל בגלל שאנחנו מטיסים כוכבת גדולה מאוד מבחינתנו, אז העניין התקשורתי הישראלי מאוד גובר. אני זוכר בלילה של אחרי חצי גמר הראשון, כשנועה בעצם עלתה לגמר, עברנו לחדר מסיבת עיתונאים, ומכל מקום יש עיתונאי אחד-שניים והיינו הרבה יותר. במסיבת עיתונאים שאני הייתי בה למחרת, של הישראלים, כבר ראיתי בסביבות 20 אנשים".

כמה ניגשים אליכם לעיתונאים הישראלים ומנסים להבין מה קורה פה בישראל מבחינת המבצע הצבאי?
"אני מוכרח להגיד לך שהם נורא בתוך הבועה שלהם".

האם נועה ערה כבר? אתה שומע כבר שיש חזרות? האם יש חזרות כל הזמן?
"היום, פעם אחרונה אנחנו נצפה בה בלייב. יש לה חזרה ב-11:00, שעון ליברפול. היא עובדת מאוד קשה. יש חזרה היום בבוקר, בערב, ומחר חזרה אחרונה".

ראינו את נועה מתראיינת ל-BBC ועוד עיתונאים והיא באמת זורחת שם, אתה מרגיש שיש התעניינות של כלי תקשורת בנועה?
"התחושה היא שכן, שיש פה משהו אחר. הרבה אנשים שדיברתי איתם אמרו לי, 'מרגע ששמענו שהיא עולה, התחלנו לבדוק חומרים עליה, לחקור עליה'. אז כן, יש משהו שונה משנים קודמות. גם הרבה אנשים באים ומזמזמים לי אפילו שירים שלה בעברית, 'פאוץ'' וכאלה. אבל שוב, אנחנו נמצאים בתוך משהו נורא ספציפי של חובבים".

מי שמאיימת על הזכייה זו הזמרת השוודית, אז מה הדיבור עליה שם?
"אני רוצה לשים את הדברים בפרופורציה. אנחנו מאוד אוהבים וכולנו מפרגנים, אבל אם אני מסתכל על טבלאות ההימורים שהן בדרך כלל כן אמינות וחוזות מה שקורה בפועל, אנחנו עוד לא שם, אנחנו עוד לא מקום ראשון. הזמרת לורן שזכתה ב-2012 מוכשרת, מאוד מאוד אהובה, אנשים בתוך בועת האירוויזיון זוכרים אותה. היא כבר מוכתרת למנצחת הגדולה. בתוך שוודיה כבר דנים באיזו עיר יארחו".

הם כבר החליטו שהיא מנצחת, ומתחילים לחשוב איפה בעצם לערוך את האירוויזיון בשנה הבאה בשוודיה?
"שתדעי לך שאנשים מזמינים כבר כרטיסים לתאריכים בדויים בשוודיה בשביל לחסוך את עליית המחירים בעקבות ההכרזה על האירוויזיון. יש דברים מטורפים שקורים, אנשים מזמינים מקומות למלונות, סתם ככה"

אז אין צורך להזמין חדרים בהילטון תל אביב?
"עדיין לא, אבל זה לא מוריד מהכבוד של נועה. כולנו זוכרים את 'גולדן בוי' ואת שירי מימון שהביאו מקומות גבוהים וזה כבוד, וזה מדהים".

יש תגובות מעטות אגב כנגד ההופעה של קירל שהיא חשופה מדי. אני חושבת שזה הכי מיזוגני, הכי מקטין, הכי מגעיל, אבל הם הגיבו בכלל או שזה כמו איזה זבוב שחלף לידם?
"זה כמו זבוב. הם עסוקים נורא בתוך החזרות. את רואה את נועה, היא מספרת לי על כאבים והברכיים שלה מהחזרות. ראיינתי גם את כל החבר'ה הישראלים שגרים כאן בליברפול שאירחו את המשלחת, הם עשו ארוחת שישי חגיגית ושתו יין והתקינו להם מזוזה בחדר הופעות. הם באמת מחובקים כאן גם על ידי הקהילה הישראלית והיהודית המקומית והם מאוד מאוד עסוקים בעבודה. גם קשה מאוד לראיין את נועה, היא מגיעה, מבליחה לרגע, אומרת שלום וצריכה לחזור".

מי שמתראיין בעבורה זה דורון מדלי, והוא עושה עבודה נהדרת
"הוא עושה עבודה נהדרת. הוא אמר לי, 'כל השירים השנה הם ברמה מאוד נמוכה'".