הולך להיות שמח במיוחד הקיץ. רשת מלונות סלינה בשיתוף פעולה עם הפקת פסטיבל "one love" תארח בפסטיבל הרגאיי Children Of Israel Unite הצפוי להתקיים בסופהשבוע השלישי של יוני, את הבנים של שני מייסדי תנועת הראסטפארי: הראשון, בתרתי משמע, הוא אייפא ג'רני, הילד הראסטפארי הראשון בג'מייקה, בנו של ראס בנג'י, חלוץ תנועת 'הניה בינגי' אשר חשף את בוב מארלי וטוש לתנועה לראשונה. אייפא עצמו גדל והתחנך בביתו של מארלי יחד עם ילדיו עד גיל 8. יחד איתו יגיע גם בום דנאבן גרין, בנו של בונגו אדי, הפרקשניסט הנודע אשר ליווה את מארלי לאורך הקריירה המוזיקלית שלו ונמנה עם יקירי קהילת הראסטפרי בג'מייקה. 

אייפא ג'רני יתארח בפסטיבל הרגאיי בסלינה (צילום: יח''צ,ORRJ)
אייפא ג'רני יתארח בפסטיבל הרגאיי בסלינה (צילום: יח''צ,ORRJ)

בנוסף יארח הפסטיבל את ענק הרגאיי הג'מייקני אנדרו טוש, בנו של חלוץ תנועת הראסטפארי, פיטר טוש, שהקים יחד עם בוב מארלי את ההרכב המוזיקלי 'דה ויילרס' (The Wailers). הגעתו של הבן, אשר נראה ושר בדיוק כמו אביו, היא בגדר פריצת דרך משמעותית, מפני שמדובר בשינוי הקו של פיטר טוש, אשר מעולם לא ביקר בארץ, בעקבות דעותיו על הסכסוך המקומי.

שלישית שליחי הראסטה מגיעים לישראל על מנת לקרוא לאחדות ולהסביר את חשיבותו של עם ישראל בעולם על פי האמונה הרסטפארית המקדשת, בין היתר, את התנ"ך ואהבת ישראל לאור העובדה שבני האמונה רואים עצמם קרובי משפחה לעם ישראל וכצאצאיו של שלמה המלך ומלכת שבא.

פסטיבל הרגאיי בסלינה כנרת (צילום: יח''צ)
פסטיבל הרגאיי בסלינה כנרת (צילום: יח''צ)

במסגרת הפסטיבל, מלון סלינה כנרת יהפוך לכפר ראסטאפרי בניחוח ג'מייקני שבו תוכלו לשמוע ולהשתתף בתיפוף תופי ניהבינגי ובמזמור משותף לריחות מדורות העץ, וריחות צמחי המרפא והתבלינים. יהיה ניתן לצפות ואף להתנסות בהכנת אוכל על פי עקרונות I-tal, עקרונות הכנת מזון קאריבי עם דגש על: אנרגיית המזון, למידה על הצמחים, תבלינים וצמחי המרפא שבהם משתמשים בבישול הראסטפרי ולהבין את היתרונות התזונתיים והקולנריים של כל מרכיב. 

בנוסף יוקם אזור המוקדש לטיפולים הוליסטים, wellbeing ו-Jah is Love. אזור שבו יהיה ניתן להירגע, להשתתף בסדנאות שמטרתן להשקיט ולהרחיב את הנשמה והמחשבה. בנוסף יתקיים שוק מיוחד למכירת תכשיטים, בגדים, רפואה צמחית ופינוקים מתוקים, ותערוכת תמונות של גיל "ראסטה" בונשטיין - מאבות הרגאיי הישראלי. לכל אורך הפסטיבל ובשעות הלילה ישודרו ראיונות, סרטים וסרטונים היסטוריים של תרבות הרסטפארי, וחברי האמונה הרסטפארית בישראל ישתפו בשמחה באמונותיהם וחוכמתם. 

כמעט כמו ג'מייקה. סלינה כנרת (צילום: יח''צ)
כמעט כמו ג'מייקה. סלינה כנרת (צילום: יח''צ)

פסטיבל "one love". חמישי-שישי 15-16 ביוני. מלון סלינה כנרת. מחיר כניסה לקהל הרחב: 222-299 שקלים. ניתן לישון באוהלים בחוף הסמוך למלון. לאורחי המלון הכניסה לפסטיבל חינם. פרטים נוספים באתר