בשנים האחרונות על מנת להיחשב אומן מהשורה הראשונה על הזמרים בישראל להוכיח שהם יכולים לכבוש את הבמות הכי גדולות - היכל מנורה, בלומפילד, לייב פארק וכמובן פארק הירקון. אלא שבעבר, עד לא ממש מזמן, הבמה הראויה ביותר לאמן בסדר גודל כזה הייתה כמובן אמפי תיאטרון קיסריה. אמש (מוצ"ש) התייצב הזמר הצנוע והמוכשר, תמיר גרינברג, וזכה לצעוק בפעם הראשונה בחייו - "ערב טוב קיסריה". 

תמיר גרינברג בקיסריה

ועל אף שלאחרונה נהייה טרנד חדש של אמנים לאחר להופעות של עצמם, גרינברג שמר על הכבוד לקהל שלו ועלה לבמה בשעה 21:30 בדיוק עם השיר "Under the water" שמיד שאב אותי אל הגרוב המגניב שהזמר  מביא איתו. כשהוא מוקף בלהקה חיה מיוחדת במינה ולצידו שתי זמרות ליווי מדהימות, ביניהן גם בת זוגו של גרינברג, כרמל זורע, אין ספק שה-set and setting שיצר לעצמו הביאו אותו להיות הכי טוב שהוא יכול. 

אל מול קהל יחסית בוגר, מהסוג שיודע להעריך מוזיקה טובה, גרינברג החל לרוץ על הרפרטואר המרשים שהספיק לבנות לעצמו מאז פרץ לחיינו בריאליטי "הכוכב הבא". בין אם ביצועים מהתוכנית, כמו לשיר "Sunny" והעיבוד הלועזי בלתי נשכח שלו ל"שבורי לב" של חנן בן ארי, ובין אם שיריו המקוריים של הזמר, בכל פעם שהוא פתח את הפה ושר הקהל נדבק לכיסא מהעוצמה של קולו והפרפומריות יוצאת הדופן. 

תמיר גרינברג (צילום: שי רגב)
תמיר גרינברג (צילום: שי רגב)

וגם מלבד העובדה שגרינברג יכול לעמוד על קופסת קרטון ולתת שואו מטורף, אין ספק שהפעם מגיע קרדיט לכל מי שלקח חלק בהופעה המרשימה. אם זה על איכות הסאונד הבלתי מתפשרת, הסנכרון המדויק בין מסכים הווידאו למתרחש על הבמה ואפילו למצבי התפאורה המנימליסטית אך שכל כך החמיאה לזמר האהוב. 

ונחזור לעניינו, נראה היה שלאורך כל ההופעה גרינברג נמצא ב-Safe zone שלו. הוא הצליח להתחבר אל תוך עצמו כדי לשלוף את המשמעויות הכי עמוקות ואת האותנטיות הכי נקייה, אך לא שכח שהוא מוקף באלפי מעריצים, כך שהמופע גם היה אינטראקטיבי בדיוק במידה. נקודה לשיפור - אולי כדאי לתת לקהל לשיר את הקטעים היותר מוכרים מכל להיט. 

אבל גרינברג לא היה לבד, והראשונה להצטרף אליו הייתה לא אחרת מאשר המקום השני שלו, ולארי חמאתי, שעלתה על הבמה בפעם הראשונה אחרי שהצהירה כי היא עוברת "תקופה לא קלה". חמאתי ביצעה יחד עם גרינברג את הגרסה הלא פחות ממושלמת שלהם לשיר "הללויה", שנדמה כבר כאילו שייך להם במקור, ובהמשך קאבר נוסף לשיר "What love else do". 

תמיר גרינברג וולארי חמאתי (צילום: שי רגב)
תמיר גרינברג וולארי חמאתי (צילום: שי רגב)

לאחריה עלתה גולת הכותרת של הערב, הלהקה האורחת - "טיפקס". בניצוחו של קובי אוז, החבורה השמחה ביותר בישראל עלתה על הבמה עם אנרגיות שיא והצליחה להביא פן אחר לכל מה שראינו עד כה. השילוב המושלם בין הזמר ללהקה, שנרקם דווקא בנסיבות עצובות במסגרת אירועי "זיכרון בסלון", הפך להיות אחד השמחים ביותר כשהם פצחו בחגיגה עם השיר "שלוש בלילה". 

עוד ביצעו "טיפקס" וגרינברג את השירים "סמי וסומו", "יושבים בבית קפה", שזכה לגרסת פסנתר נעימה, והלהיט "Better" שהוגש חצי באנגלית כפי שנכתב וחצי בעברית עם טקסט הומוריסטי שהביא מעצמו קובי אוז.

תמיר גרינברג מארח את "טיפקס" בקיסריה

שמחתי כל כך שזכיתי להיות חלק באיחוד המרגש והמפתיע בין האנשים המוכשרים שיש למדינה שלנו להציע. ויתרה מכך, שמחתי לראות אנשים שפשוט אוהבים לעשות מוזיקה טובה. כי מבלי להחליף תלבושות, ללא רקדניות, פירוטכניקה או קפיצה מהבמה, גרינברג פשוט בא לשיר, ולשיר טוב. אז כפי שפתחתי את דברי כבר בכותרת: תמיר גרינברג, תודה. 

תמיר גרינברג ו''טיפקס'' (צילום: אורית פניני)
תמיר גרינברג ו''טיפקס'' (צילום: אורית פניני)