כשש שנים חלפו מהפעם האחרונה שלהקת ההארד רוק האמריקאית הגיעה לביקור כאן אצלנו בישראל, חוללה את הסערה שהיא רגילה להביא איתה והמשיכה לה הלאה. אמש (שני) גאנז אנד רוזס נעמדו פעם נוספת על במת גני יהושוע בפארק הירקון והזכירו לקהל המעריצים המטורף שלהם שאימפריות פשוט לא נופלות.

גאנז אנד רוזס בפארק הירקון

אחרי מופע חימום של להקת "איפה הילד", ואל מול קהל אדיר ומהגדולים ביותר שנתקלתי בו בישראל, חברי הלהקה אקסל רוז, סלאש ודאף מק'גאן ביצעו את כל הלהיטים האהובים במופע אנרגטי במיוחד שארך כשלוש שעות. "איזה מפגש קטן ונחמד עם חברים, נחמד מצדכם שבאתם", אמר סולן הלהקה ללמעלה מ-64 אלף ההמונים המגוונים שפקדו את הפארק. 

ההופעה נפתחה בביצוע השיר It's So Easy,ולאחריו החלו לרוץ אחד אחר השני שלל הלהיטים האל מותיים שלהם ביניהם "Welcome To The Jungle", "Knockin' On Heaven's Door" ו-"Live and Let Die", ששייך במקור לפול מקרטני וציין השנה 50 ליציאתו. וכמובן, הלהקה לא דילגה על אקט פוליטי ובחרה להקדיש את השיר "Civil War" לאוקראינה בשל המכה הקשה שספגה מרוסיה. היחיד שבלט בהיעדרו היה השיר המפורסם "Don't Cry", שהוא אחד מסמלי הדגל שלה. 

אקסל רוז (צילום: דוד גרנות)
אקסל רוז (צילום: דוד גרנות)

בלי יותר מדי דיבורים בין לבין, רק מוזיקה משובחת, גאנז אנד רוזס רצו על הליינאפ עם רעל בעיניים והתמסרות מלאה לרגע. ונכון שלפעמים ניכר היו השנים על קולו של אקסל רוז, וגם על אף הבזקי בעיות סאונד, החייתיות בעיניים של הסולן לא התיישנה והכישרון בידיים של סלאש ממשיך לתת בראש בכל סוג גיטרה שרק יפרוט עליה עם אצבעות הקסם שלו. 

כיף לראות שהמעריצים ממשיכים ללכת אחרי גאנז אנד רוזס באהדה אין סופית, כשברוב מוחלט רובם עמדו על הדשא עם חולצה של הלהקה, כשהם צורחים את כל המילים, עם כוס בירה ביד אחת ועם השנייה באוויר. ככה זה כשאתם אגדת רוק על זמנית שעל כתפיה מונח חלק נכבד מהז'אנר בכל העולם. 

סלאש (צילום: דוד גרנות)
סלאש (צילום: דוד גרנות)