הזמר, המלחין, השחקן והמחזאי הישראלי אוהד חיטמן השיק את המחזמר החדש "טוויסט בעלילה" המחזמר השנתי של בית הספר רימון. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר על המחזמר שיוצג הערב ונוצר במסגרת מסלול הלימוד למחזות זמר של חיטמן, ובהפקתו האומנותית.
 
אתה מעורב, פעיל במחאות?
"כן, כשאני פנוי אני הולך להפגנות, הופעתי בהפגנה בקלפן ובהוד השרון. אני מביע את דעתי בכל אמצעי תקשורת שהוא. אני אולי לא מייצג את המארגנים של ההפגנות, אני לא חושב שהם חלילה נגד חרדים או אנשי ימין, אני חושב שיש פה פחד אמיתי. אני לא פוחד על החיים שלי כאוהד, אני מגשים את עצמי בין אם זה במקצוע, זוגיות, יש לנו ילדים. אני נלחם בשבילם, בשביל הילדים שלי".

פגשתי אב גאה לתאומים צעירים, והילדים חזרו הביתה בוכים כי הילדים בכיתה אמרו להם שהם צריכים לדעת שמי ששולט במדינה חושב שההורים הגאים שלהם יותר גרועים מדאע"ש.
"חבר הכנסת פינדרוס הגה את המשפט שההומואים יותר גרועים מדאע"ש, אז אני כמובן הבעתי מיד את דעתי. אם אנחנו כל כך גרועים אז למה משתמשים למשל בכספים שלנו. מצד שני, הניצחון שלי ושל רן בון זוגי הוא שיש לנו ילדים, והילדים שלנו הם הילדים הכי חברותיים בכיתה, עם ביטחון עצמי מכאן ועד הודעה חדשה, גדלים על ערכים של לקבל אנשים שונים מהם. הם יודעים שלאבא ואבא יש חברים דתיים וחברים וקצוות הקשת הפוליטית. מה שאני מנסה להעביר זה שאנחנו מוכנים לדבר עם כל אחד, בתנאי שאתה לא יכול לשבת עם בן אדם ששולל את עצם היותך מי שאתה. למזלי, לבריאות הנפשית שלי, אני מתעסק בעולם שהוא הכי בועה בעולם, עולם מחזות הזמר והבמה".
 
עכשיו נדבר על האופן שבו לקחו אמירות ביקורתיות חברתיות והפכו את הדבר הזה למחזר, ספר לי על 'טוויסט בעלילה', המחזמר השנתי של רימון.
"בבית ספר רימון יש לי את הזכות להוביל בשנים האחרונות תוכנית, מגמה של מחזות זמר קומפוזיציה. זה אולי המקום היחיד בחיים שלי שאני עובד ואני לא במרכז, אלא אני חייב להיות בשביל אנשים אחרים, ובאמת הנהלת 'רימון' נתנה לי יד חופשית כבר שבע שנים, ואני מחנך את הדור הבא". 

"התלמידים בסוף השנה יוצרים מחזמר מקורי, שאין עלילה", הוסיף חיטמן. "אלא סביב נושא, שהרעיון שלו הוא שכל השירים וכל הדמויות מתחילות בנקודה אחת השיר, ואז אתה מבין שמה שחשבת שהשיר הוא עליו, זה בעצם לא הנושא. זה משהו שהוא חדשני כל כך – אולם אני המורה הראשי, אבל יש צוות מורים שעובד במקביל, ואפילו הוא זה שמוביל את המופע. יש לנו אפילו סוג של פסיכולוגית, שעובדת איתם נפשית איך יוצרים פרויקט גדול".
 
"הדבר המדהים הוא שעל הבמה יש מעל 40 תלמידים שכתבו, הלחינו, עיבדו, מנגנים, מפיקים מוזיקלית, וזה המופע שלהם. והדבר שהכי מרגש אותי – שכבר יש כמה קבוצות מתוך הבוגרים של הפרויקט הזה ברימון, שכבר כותבים וכתבו מחזות זמר, כולל מחזות זמר רפרטואריים".
 
מה מצב מחזות הזמר בארץ?  
"הוא נפתח. יש לי סיבה למה הדבר הזה מצליח בעיקר בזמנים האלה. הדבר המדהים הוא שכשיש בעיות כלכליות, חברתיות, היסטוריות, אנשים מחפשים את המקום לברוח אליו ולהתנתק. המצב בארץ לא טוב ואנשים מחפשים את השעתיים להתנתק וללכת ולשמוע דברים שהם לא השגרה שלהם. לבדר את השגרה שלהם".
 
"אני חייב לומר שאולי אני המורה, אבל אני מרוויח שלושה דברים מאוד גדולים שם – אחד, אני כל הזמן חוזר על החומר הזה ואני בכושר, סיכם חיטמן. "דבר שני, אלה מקומות שעוזרים לי כאומן לצאת מהאגו של עצמי ולהיות בשביל אחרים. והדבר הכי חשוב, זה שהדור הצעיר הזה הרבה יותר בועט חצוף ונועז מאיתנו".


סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM