"תחזור, תחזור, תן לי גב/ מתי, מתי אני אוהב/ אולי, אולי אני נגנב/ חלום, חלום לך עכשיו" - כשיובל בנאי כתב לפני כמעט 30 שנה ללהקתו "משינה" את "תחזור, תחזור", מלהיטי שנות ה-90, הוא לא שיער לאן יתגלגל שירו כשייהפך לאחד משירי המלחמה הנוכחית, בביצוע הזמרת מאיה אברהם ולהקת "גוטה גוטה" במסגרת פרויקט של הלהקה לחידוש שירי-עבר ברוח התקופה. כשחבריה פנו אליה, אברהם הציעה להם ללכת על "תחזור תחזור".

"לקרוא את הטקסט ולהצטמרר מאיך שהשיר הזה נשמע אקטואלי כאילו שנכתב בימים אלה ולא לפני הרבה זמן, כי מי לא מייחל לכך שהחטופים ישובו במהרה", אומרת אברהם. "לשם חידוש השיר, לא היה עלינו לשנות בו דבר פרט לעיבוד, כמובן".

ופרט לשחקן החיזוק המפתיע. איך הצלחת לשכנע את "מר חדשות", דני קושמרו, להיכנס - באופן מרשים - לנעליו הגדולות של יוסי בנאי מהגרסה המקורית?
"זה לא היה קשה. יש לנו היכרות מהתנדבויות שבהם נפגשנו, כשהוא היה המנחה ואני - הזמרת. כשעלתה על הפרק ההקלטה של 'תחזור תחזור', לא היה לי ספק שאף אחד לא יוכל לקריין בשיר בעקבות יוסי בנאי כמו דני והוא אכן עשה עבודה נפלאה".

כשההקלטה מיועדת לאלבום שלך?
"לא - לאלבום הפרויקט של 'גוטה גוטה' עם זמרים נוספים. כמו אחרים עברתי למתכונת של סינגלים, שמאפשרים להוציא שירים כשהם חמים ישר מהתנור במקום אלבומים, שדורשים הוצאת הרבה משאבים. ככה זה הולך היום".

המהלך המשותף של אברהם, הזמרת מראשון-לציון, עם ההרכב הירושלמי איננו אמור להפתיע. מי שהייתה זמרת הליווי של שרית חדד  ושל עמיר בניון משמיעה את קולה בהקלטות של עמיתיה והיא בעלת ניסיון בפרויקטים, כשאחד מהם, של עידן רייכל, הביא לפרסומה בקהל הרחב כמבצעת הלהיט "מכל האהבות". לדבריה, עד לפני המלחמה היא המשיכה להופיע איתו מסביב לגלובוס.

כעת, אברהם בפול אקשן והיא מתרוצצת בין הופעות למפונים, לחיילים ובבתי-חולים ו"כשאני שומעת על סיפורי הגבורה זה גורם לי להיות גאה על היותי בת הארץ הזאת".