השתתפותה של ישראל באירוויזיון ממשיכה לעורר סערה, ולגרור השוואות לצעדים שנקט תאגיד השידור האירופאי נגד רוסיה לאחר פלישתה לפולין. עיתון הטלגרף הבריטי דיווח הערב (שבת) כי הקרנה מרכזית של התחרות בלונדון בוטלה - כמחאה על השתתפותה של ישראל בתחרות השירה.

"יכול לעבוד לטובתנו": כך שינוי מילות השיר לאירוויזיון עזר לישראל
"שערורייה": שרת התרבות של גרמניה נגד הכוונה להדיח את ישראל מהאירוויזיון

קולנוע "ריו" במזרח לונדון, שמקיים בכל שנה את ההקרנה הגדולה ביותר של האירוויזיון, הודיע על הביטול והוסיף כי במקום תתקיים הופעת התרמה לתמיכה בסיוע לפלסטינים בעזה. 

דובר האסיפה היהודית הלאומית בבריטניה מסר: "אנו מגנים בתוקף את החלטת קולנוע 'ריו' לבטל את ההקרנה של האירוויזיון, שחותרת תחת ערכי התחרות שדוגלת בשוויון, אינקלוסיביות וערכים אוניברסליים. כניעתה ללחץ להחרים את התחרות בשל השתתפות ישראל מקבעת את הפילוג והאפליה, במקום לחגוג אחדות והבנה".

מחאה נגד ישראל בקדם אירוויזיון הנורבגי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מחאה נגד ישראל בקדם אירוויזיון הנורבגי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מוקדם יותר החודש, כזכור, הודיע תאגיד השידור האירופאי לישראל על פסילת מילות השיר הנבחר - אותו תבצע עדן גולן. למרות הצהרות בתחילה כי התאגיד יתעקש על הנוסח המקורי של השיר, לבסוף הוחלט לבצע כמה שינויים קלים - והשיר אושר.

הנשיא יצחק הרצוג התייחס לסערה שפרצה, ואמר: "חשוב שישראל תופיע באירוויזיון, וזו גם אמירה כי יש שונאים שמנסים לגרש אותנו מכל במה. אני חושב שזה חשוב שהתאגיד מקיים דו שיח עם האיגוד של האירוויזיון, ולהיות חכם לא רק להיות צודק. יש שיר שייצג את ישראל ב-1992 שאומר זה לא רק ספורט, זה באמת לא רק ספורט, זה גם עניין בעל משמעות מדינית והסברתית וצריך להתחשב בכך. כפי שאמרתי להיות לא רק צודק אלא גם להיות חכם".