יש זוכה: תחרות הגמר של אירוויזיון 2016 התקיימה הערב (שבת) בשטוקהולם, בירת שבדיה. הנציג הישראלי חובי סטאר, שביום חמישי הצליח להעפיל לגמר, הופיע עם שירו "Made of Stars", שזכה בחצי הגמר לתשואות רמות מהקהל באולם, אך הוא הסתפק במקום ה-14 בלבד כשנציגת אוקראינה, הזמרת ג'מאלה ניצחה עם השיר "1944" כשזכתה ב-534 נקודות. למקום השני הגיעה אוסטרליה עם 511 נקודות ולמקום השלישי הגיעה רוסיה עם 491 נקודות.



השיר הישראלי היה השביעי בסדר השירים כשיחד עם ישראל עלו לגמר לטביה, גאורגיה, בולגריה, אוסטרליה, אוקראינה, סרביה, פולין, ליטא ובלגיה, אזרבייג'ן, רוסיה, הולנד, הונגריה, קרואטיה, אוסטריה, ארמניה, צ'כיה (שעלתה לגמר לראשונה בתולדות התחרות), קפריסין ומלטה וחמש המדינות שהעפילו לגמר אוטומטית: שבדיה המארחת ובריטניה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת, שעולות אוטומטית מדי שנה.



ג'מאלה המנצחת. צילום: רויטרס
ג'מאלה המנצחת. צילום: רויטרס



לאחר היוודע התוצאות בגמר האירוויזיון, הנציג הישראלי סטאר התראיין בגלי צה"ל ואמר: "רציתי שנהיה מקום שבע, קיבלנו מקום שבע פעמיים. אני מאושר, קיבלנו 12 נקודות ומאז שירי מיימון לא קיבלנו 12 נקודות". עוד הוא אמר: "אני מרגיש שכיבדו אותנו".



תוצאות הגמר. צילום מסך
תוצאות הגמר. צילום מסך



על ג'מאלה, הנציגה מאוקראינה שניצחה אמר סטאר: "היא לא אחת מהחברות שלי כך שלא דיברתי איתה יותר מידי. חשבתי שהגיע לאוסטרליה לזכות". סטאר נשאל מה יעשה עכשיו ואמר: "מכאן נכנסים לאולפן ומקליטים את הדבר הבא. אני ממש לא הולך להיעלם, אני אגיע מהר מאוד חזרה". סטאר הוסיף כי "ברור שהייתי חוזר על האירוויזיון פעם נוספת וגם עוד 30 פעם, זו חוויה מדהימה, הגשמתי חלום. להעז, לחלום ולהגיע, זה הדבר הכי חשוב שיש".




גם הוא היה שם. טימברלייק בגמר האירוויזיון. צילום: רויטרס
גם הוא היה שם. טימברלייק בגמר האירוויזיון. צילום: רויטרס



לאחר השמעת כל השירים, עלה לבמה הזמר האמריקאי ג'סטין טימברלייק, לביצוע שרשרת מלהיטיו. לאחר מכן הוא צייץ על כך בטוויטר וכתב: "זה כבוד גדול לחלוק את הבמה הלילה עם כל כך הרבה אמנים מוכשרים מכל רחבי אירופה".




כזכור, חובי סטאר זכה בתוכנית "הכוכב הבא" בערוץ 2, לאחר עונה בת שלושה חודשים שהגיעה לסיומה בגמר ארוך ועמוס ביצועים. הפרס של חובי סטאר היה לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון.