בסדרה "סוף עונת התפוזים" אומר יזהר אשדות מתוך דמדומי הרוק: "יש את התחושה הזאת כל כמה שנים שיש איזה סצנה חדשה ומשהו חדש קורה, אבל אין לזה המשכיות. זה היה הקטליזטור שלנו להקים להקה". תיסלם מאז ועד היום הם סוג של קטליזטור; לכל אלה שמתנגדים לשיטה אבל יודעים שהם חלק בלתי נפרד ממנה ולכן הם פועלים מתוכה. אמפי פארק מיני ישראל שבלטרון פותח עונה שלישית של הופעות ומציע חוויה של מופע תחת כיפת השמים יחד עם סיור לילי בפארק המיניאטורות. תיסלם, הדג נחש, חוה אלברשטיין, בלקן ביט בוקס, התקווה 6, שלמה גרוניך ודני רובס מארחים את מתי כספי, ירדנה ארזי והגבעטרון ועוד. להקת תיסלם פתחו את העונה אמש (שבת) עם מופע שקיעה-רוקנ'רול לכל המשפחה.



פחדתי ממופע עייף. בכל זאת, מדובר בלהקה שנוסדה לפני 35 שנה. אבל איך שהחבר'ה עלו על הבמה הם נתנו ברוקנ'רול. האנרגיה, הכישרון, וחשוב מכל, להיטים שעומדים במבחן הזמן כמו "רדיו חזק" "תנו לי רוקנ'רול", "לראות אותה היום", "עוד פגישה","יש לך אותי", "בוקר של כיף", "פרצופה של המדינה, "כשאת בוכה את לא יפה". יש גם יתרון גדול ללוקיישן. הנסיעה מחוץ לעיר, שכבר מכניסה אתכם לפאזה אחרת, הטיול הקצר במתחם המיניאטורות, הירוק ששוטף הכל מסביב, הכניסו אותנו לרגיעה והתנתקות מהשבוע שהשארנו מאחור, ונתנו סוג של ערך מוסף להופעה עצמה.



תיסלם. נתנו ברוקנרול. צילום: יח"צ



דווקא אחרי תקופה ארוכה שתיסלם נעלמה, בשנתיים האחרונות התגברה הדרישה להופעות של הלהקה, שהקפידה להציץ מדי פעם בעיקר בהופעות תרומה לקהילה ומופעים סגורים, או כשהגעגוע גבר. הביקוש בעקבות הבאזז שצמח מאלה ש"זכו" להיות בהופעה בקיסריה, הביא את הלהקה להחלטה להמשיך ולעלות בקיץ הקרוב על הבמה עם ההפקה החדשה. תוך כדי ההופעה, השכילו חברי הלהקה לשלב שירים מקריירות הסולו שלהם, כמו "ככלות הכול והתמונה" של דני בסן, או "צילו של יום קיץ" של יזהר אשדות.



שמעתי את תיסלם, להקה בת 35 שנה, והרגשתי כאילו שנוצרה עכשיו בידי חבר'ה בני 20: מושקעת יותר, דינמית, קצבית, רעבה, כאילו חזרו במכונות הזמן לשנות ה־80 ולקחו עמם את הציוד והמחשוב של היום. למראית עין נדמה כי מאז ההופעות רוויות העוצמה והוויז'ואל הם עדיין ממשיכים מאותה נקודה שהפסיקו. שאפו ללהקה שמצליחה להישאר בתמונת המציאות הקשה של הרוק הישראלי ולהישאר רלוונטיים גם אחרי 35 שנה.



חברי להקת תיסלם: סמי אבזרדל –תופים,יזהר אשדות – גיטרה ושירה,דני בסן – שירה,יאיר ניצני – קלידים,יושי שדה – גיטרה ושירה, צוף פילוסוף – בס



הופעות קרובות במיני ישראל:
27.5 – חוה אלברשטיין


17.6 – התקווה 6


9.7 – שלמה גרוניך ודני רובס


פרטים נוספים באתר מיני ישראל www.minisrael.co.il