היום (שבת) אנחנו מציינים שבע שנים שחלפו מאז נפרדנו מ"מלך הפופ", מייקל ג'קסון, שלקה בדום לב ונמצא מת באחוזתו שבבוורלי הילס, לוס אנג'לס.

הדיווחים הרשמיים על בסיס הנתיחה שלאחר המוות הצביעו על שימוש יתר במשככי כאבים, ובראשם סם ההרגעה פרופופול שהוביל לכשל לבבי, אך ישנן שמועות כי מותו נגרם במכוון על ידי רופאו האישי, ועדיין נמצאות בסביבה תיאוריות קונספירציה רבות, ביניהן כאלה המספרות כי ג'קסון עודנו חי וקיים ומתגורר בקנדה.
ג׳קסון החל את הקריירה המוזיקלית שלו בשנות ה-60 כסולן הכריזמטי של ההרכב המשפחתי ״ The Jackson 5״. ההרכב מנה, בנוסף למייקל הצעיר, ארבעה מאחיו. הלהקה פרצה בשנת 1968 והגיעה לתודעת הציבור האמריקאי עם להיטים כמו "I'll be there", "Abc", "I want you back" ועוד רבים וטובים.

בשנת 1972 יצא ג'קסון לקריירת סולו עצמאית גם אם עזב את הלהקה המשפחתית באופן רשמי רק בשנת 1982. באותה השנה הוציא את אלבום המופת שלו – "Thriller", המוערך כאלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים עד היום, עם מכירות של למעלה מ-110 מיליון עותקים. האלבום כלל להיטים כמו "Billy Jean" "Thriller" ו-"Beat it". באותה תקופה המציא ג׳קסון את ריקוד הליכת הירח המוכר ומעמדו בתעשיית המוזיקה רק הלך והתעצם.

רוצים להתענג על מיטב הלהיטים של מלך הפופ? ב-eco99fm ערכו והפיקו סט מוזיקלי כמחווה לג'קסון, עם כל השירים הגדולים של הזמר:



במהלך הקריירה זכה ג'קסון ב-15 פרסי גראמי (ועל כן נכנס לספר השיאים של גינס בתור האמן שזכה במספר הרב ביותר של פרסים אי פעם), וב-26 פרסי American Music Awards.
לאורך הקריירה ביצע ג'קסון שינויים קוסמטיים בולטים, כגון שינוי מבנה אפו ועצמות הלחיים שלו, כאשר השינוי הבולט מכולם הוא שינוי צבע עורו, שהלבין עם השנים. ג'קסון טען כי הסיבה לשינוי זה היא מחלת העור (ויטליגו) ממנה סבל, אך גם כאן, השמועות מספרות על מאמצים מתמשכים להשיג את 'אידיאל היופי' עליו חלם הכוכב.
בשנותיו האחרונות עבד ג'קסון על מופע קאמבק שזכה לשם "This is it!", כשבמקביל, ובשנים שקדמו לכך, נחשד בביצוע מעשים מגונים בילדים בפרשה שעובדותיה של התבהרו לחלוטין עד היום. 
ג׳קסון נחשב לדמות פופולרית שזכתה להתעניינות בלתי פוסקת מהתקשורת העולמית, ועל אף הפרשיות המפוקפקות בהן נקשר שמו – הוא תמיד ייזכר בתור אומן הפופ החשוב והמשפיע ביותר בדורנו.