הלם בעולם המוזיקה: הזמר הבריטי ג'ורג' מייקל הלך היום (שני) לעולמו והוא בן 53. בהצהרה המלאה על מותו נכתב: "בעצב רב אנו מאשרים כי בננו האהוב, אחינו וחברנו ג'ורג' הלך לעולמו בשלווה בבייתו. המשפחה מבקשת לכבד את פרטיותה בשעה הקשה והרגשית הזו. לא תהייה תגובה נוספת בשלב זה". באופן אירוני כמעט הוא הלך לעולמו בדיוק בחג המולד, כשאחד משיריו המפורסמים והמזוהים עם החג הוא "Last Christmas". סיבת המוות היא אי ספיקת לב. 

ג'ורג' מייקל, שנולד להורים יוונים בשם גיורגיוס קיריאקוס פנאיוטו, מכר במהלך השנים יותר מ-80 מיליון תקליטים ברחבי העולם בקריירה שנמשכה ארבעה עשורים. הוא החל לשיר בתור חצי מצמד הפופ !Wham, לצדו של אנדרו רידג'לי, אך התפרסם בזכות עצמו עם קריירת הסולו המוצלחת שלו. 




אחד מלהיטיו המצליחים ביותר בקריירה הוא השיר "Faith" מאלבום הנושא שיצא בשנת 1987. האלבום הוביל במכירות באירופה ובאמריקה ושירים מתוך האלבום הפכו ללהיטים גדולים ברחבי העולם. שירים נוספים שזכו להצלחה מסחררת היו בין היתר הלהיטים "Careless Whisper", "Freedom".





 
מייקל היה מחוץ לאור הזרקורים בשנים האחרונות לאחר שהיה בסכנת חיים בשל דלקת ריאות בשנת 2011. "אני אדם חדש", אמר לעיתונות הבריטית לאחר שהחלים, "יש לי חיים מדהימים, ואם לא הייתי מספיק רוחנו לפני ארבעה, חמשת השבועות האחרונים אז אני עכשיו בהחלט יותר".

חברו של מייקל, הזמר אלטון ג'ון, צייץ בתגובה למותו, כי "אני בהלם. איבדתי חבר אהוב. אמן מדהים ואיש נחמד ואדיב ביותר. לבי יוצא למשפחתו ולכל מעריציו". 


מותו של ג'ורג' מייקל בא בסוף שנה עגומה, בה הלכו לעולמם זמרים ואמנים רבים, בהם דיוויד בואי, פרינס, ולאונרד כהן.