"גיליתי תחנה אליטיסטית שאין לה רצון ואומץ להוביל לשינוי אמיתי", כך כתב היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו אבי שושן, שהיה חבר בוועידת הפלייליסט של גלגלצ ושימש גם כעורך מוזיקלי בתחנה הצבאית הפופולרית.   "מנהל תחנת הרדיו גלגלצ, הודיע לי היום על סיום תפקידי כחבר בישיבת הפלייליסט. לדבריו, בסיכומה של שנה, בסופו של דבר: ״לא התחברתי לקו ולאג׳נדה של התחנה״. ואני מודה, הוא צודק. ברמה אישית, אני עוזב בהקלה גדולה.", כתב שושן. 



 שושן, מבקר מוזיקה בעברו, הצטרף לתחנה ב-2016 עם הביקורת הנוקבת של שרת התרבות מירי רגב "על התחנה הצבאית. רגב טענה כי התחנה מדירה מוזיקה מזרחית ומדירה אמנים ותיקים. "הגעתי עם תקוות רבות והבטחות לשינוי אבל לצערי, גיליתי תחנה אליטיסטית שאין לה רצון ואומץ להוביל לשינוי אמיתי - כזה שישקף את המוזיקה הישראלית בכללותה וייתן ביטוי ובמה לכולם", סיפר שושן. "הם רצו שם מזרחי שיהיה ׳עלה תאנה׳ אבל סירבו לשמוע את הקול המזרחי". 

 


לדבריו, בתחנה שממומנת בכסף ציבורי קיימת אפליה על רקע עדתי: "אני גאה שסירבתי לשתף פעולה עם חוסר השוויוניות הצועק בין אומני מדינת ישראל שממשיכים גם בשנת 2017 להיות מקוטלגים על פי שם משפחתם, מינם וגילם ולא על פי היצירה. להשלים עם מצב בו יש עדיפות לזמרים עם ה-DNA הנכון ומהרדיפה אחרי הנעורים על חשבון כל מי שכבר פחות רלוונטי לדעתם. וזה קורה בתחנת רדיו שממומנת מכספי הציבור של כולנו". 

מירי רגב התייחס לפוסט שפרסם ואמרה לפני זמן קצר: "ההחלטה של מפקד גל"צ וגלגל"צ היא אצבע בעין והכרזת מלחמה על כל מה שנתפס בעיניהם כתרבות אחרת. כך נוהגת אליטה מפוחדת. אבי, אני מבטיחה, נשיב מלחמה".

מירי רגב. צילום: אבשלום ששוני
מירי רגב. צילום: אבשלום ששוני


לדבריו, חייב להיות שינוי מהותי בתחנה: "השינוי המתבקש לא יקרה כל עוד לא תשתנה הגישה והשיטה שלפיה עובדת התחנה. וזה יקרה, רק אחרי שיעשו שם שינוי מהותי. אחרת, אלו יהיו שינויים קוסמטיים בלבד. בדיוק כמו ההגעה והעזיבה שלי". 
 

"אלו פרפורי הגסיסה של שלטון חונטה ששולטת כאן יותר מידי שנים על התרבות של כולנו ושמנסה לשמר עדיין בכל מחיר את האחיזה שלה. לידיעתם: המהפכה תושלם", סיים שושן את דבריו החריפים. 

מגלגלצ נמסר: "לאחר מספר פעמים בהן התקיימו שיחות הבהרה עם אבי שושן ולאחר לבטים, לא נותר לנו אלא לסיים את ההתקשרות עמו בתום החוזה הנוכחי. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו. איך שלא ינסו להפוך ולהציג את הדברים, בסופו של דבר ההחלטה שהתקבלה הינה עניינית בלבד. לא מן הנמנע שבהצגת העובדות באופן שונה מכפי שהן, יש מי שמבקש להשיג עבור עצמו רווח אישי".