האם ההצלחה של ביונסה מושפעת מגוון העור שלה? אם תשאלו את אביה של כוכבת הפופ הגדולה בעולם – התשובה היא בהחלט כן. מת'יו נואלס, אביה של ביונסה, ומי ששימש בעבר כסוכן של הזמרת, מקדם בימים אלה את ספרו החדש "Racism: From the Eyes of a Child", או בתרגום חופשי לעברית "גזענות: מנקודת מבטו של ילד".



בספרו הוא טוען שאומנים אפרו אמריקאים כמו ביתו או כמו הזמרת ריהאנה, הצליחו רק בגלל שגוון עורם בהיר יותר. "כשמדובר על נשים שחורות, מיהן הנשים המצליחות? ריהאנה, מריה קארי, ניקי מינאז' והבנות שלי – ביונסה וסולאנג" אמר נואלס והוסיף: "ומה משותף לכולן?" בשלב זה המראיין ענה – "לכולן עור בהיר" ונואלס השיב – "ואתה חושב שזה מקרי?"



או במילים אחרות, אביה של ביונסה אינו מתייחס לכישרון של ביתו כסממן להצלחה, אלא דווקא לצבע עורה הבהיר – מעניין מה לביונסה יש לומר על זה.



מוזיקת היפ הופ? לא בסין!

בלי ששמנו לב, בחודש שעבר הוציא הרגולטור האחראי על כל אמצעי התקשורת בסין הודעה האוסרת על הצגת מוזיקת היפ הופ ואומנים עם קעקועים בטלוויזיה הסינית. לפי ההודעה, אין לספק במה למי שליבו ומוסריותו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי המפלגה השלטת ברפובליקה.

כן, זה נשמע מוזר – אבל בשנת 2018 – זה אכן המצב, ומוזיקת ההיפ הופ תיאלץ להידחק לשוליים ולא להתקיים במיינסטרים הטלוויזיוני של סין. מסתבר שהסגנון המוזיקלי דווקא מאוד פופולארי בקרב מיליארדי הסינים, שקיבלו את הבשורה בזעם רב. למעשה, אחת התוכניות הפופולאריות במדינה היא תוכנית הריאליטי Rap of China, וכעת – נראה שהיא עומדת לרדת מן האוויר.

נראה שהתוכנית הזו היא אולי הסיבה המרכזית לאיסור הקיצוני. אחד האנשים הבכירים בתעשיית המוזיקה בסין טוען כי הממשלה מתייחסת לכוכבי ההיפ הופ שיוצאים מתוכנית הכישרונות כאל סלבריטאים שמשמשים דוגמא לדור הצעיר, אך הערכים שלהם – אינם זהים לערכים הקומוניסטים של הממשל.

מה המשמעות של המהלך על עתיד ההיפ הופ בסין? הסגנון המוזיקלי יוכל להתפתח במחתרת, ואנשי המוזיקה מקווים כי הראפרים יסכימו לוותר בינתיים על התהילה שמעניקה הטלוויזיה והקמפיינים הפרסומיים, ויתמקדו בלייצר לעצמם קהל גדול ומפותח, עד שיוכלו לאט לאט לנסות לזחול למיינסטרים שוב.