ליל אמש היה ללא ספק הלילה של נטע ברזילי, נציגת ישראל לאירוויזיון 2018, שלקחה את התחרות האירופית עם השיר "Toy". ברזילי הביאה כבוד רב לישראל והציגה אג'נדה פמיניסטית חזקה, אך מאחורי הניצחון של הזמרת נמצאים אנשים מוכשרים נוספים שעזרו לה להביא את האירוויזיון לירושלים.



המלחין דורון מדלי הוא אולי לא שם שמוכר לכל ישראלי, כמו צביקה פיק שהלחין את השיר "דיווה", אך בתעשייה המוזיקה הוא נחשב לאחד השמות החמים, והידועים ביותר בשנים האחרונות. מדלי שימש כמנהל הפקה אמנותי "כוכב נולד" בארבע העונות הראשונות של התוכנית, מנהל אמנותי ומלהק "אייל גולן קורא לך", במאי טקס "שרים בכיכר" וטקס פרסי אקו"ם בשנים 2003–2017, ובמאי השיר הישראלי לאירוויזיון לא פחות משש פעמים.




אחרי הזכייה העלה מדלי סרטון בו הוא מחזיק את פסלון האירוויזיון לחשבון הפייסבוק שלו. "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ, והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום. ויאמר אלוהים, יהי אור; ויהי-אור", ציטט הפזמונאי והמלחין את ספר בראשית והוסיף. "אמרנו שאנחנו זוכים באירוויזיון, אז אנחנו זוכים באירוויזיון. אנחנו מחליטים על החיים שלנו. ישראל - שנה שלמה של חגיגות, מתחילים עכשיו".



סתיו בגר, שכתב והלחין את השיר יחד עם מדלי, שמר על פרופיל נמוך יותר בתקופה אחרונה ולא הרבה להתראיין לתקשורת. בגר היה אחראי בין השאר ללהיטים כמו "שני משוגעים" של עומר אדם, ו"הכל" של אביאור מלסה.



בגר כתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו: "בוקר טוב, לבוקר כזה שבו קמים ומבינים שמחשבה, אמונה, עבודה קשה ועקשנות, שיחות אין סופיות עם עצמך ועם העולם - פשוט הופכים חלומות למציאות. בוקר טוב לעולם בו כל דבר אפשר לשנות. בוקר טוב למדינה שלמה שצריכה לדעת, באמת לדעת, שיש סיכוי תמיד לשינוי וחידוש. כאלו אנחנו בעצם. קמים מתוך קושי, גדלים מתוך הבלתי אפשרי. וגם אם יש אחוז אחד של סיכוי להצלחה, אם מספיק מאמינים מתמידים באמונה ועובדים קשה, זה קורה. בוקר טוב באמת ישראל, אין עלינו בעולם הזה. בוקר טוב. עשינו היסטוריה. הנה אנחנו. בפנים של כולם. קולולוי קולולוי!".





שיינה היידי, הרקדנית הבלונדינית עם השיר הקצר הייתה מוכרת לצופים רבים שחלקם לא הצליחו להבין מהיכן פניה זכורות להם. היידי השתתפה בתוכנית "רק רוצים לרקוד" שהפיקה "טדי" הפקות עבור "קשת" שהייתה אחראית גם ל"הכוכב הבא לאירוויזיון" ממנה הגיעה ברזילי. הרקדנית הצעירה הספיקה מאז להופיע מגוון קליפים, בין השאר של נועה קירל. ובקליפ הרשמי של "TOY". "אני לא מאמינה למה שקורה. ניצחנו", כתבה היידי בחשבון האינסטגרם שלה.

 

Can’t believe what is happening we won .

A post shared by שיינה היידי (@shayna_heidi) on