הצלחתי לתפוס את מלכת הדראג הכי מפורסמת בארץ, ציונה פטריוט, לראיון בדרכה להופעה בחיפה, וזה לא היה פשוט. היא מלאה בהופעות באין ספור מכללות. היא מעבירה מופע יחיד ("היו זמנים"), שבו היא מראיינת את ותיקי הקהילה, בהם עוזי אבן. היא מנחה את הוויגסטוק. היא תופיע בערב משותף עם קיי לונג ודורון מדלי במועדון "לימה לימה". בנוסף, היא תופיע בערב דראג בשבוע הגאווה.



"טפו, טפו, טפו, בלי עין רעה אני עסוקה", אומר יובל אדלמן, האיש שהמציא את הדמות "ציונה פטריוט לפני 20 שנה בדיוק. זה קרה בפסטיבל הדראג 1998,



בו זכתה ציונה במקום השלישי. מאז היא אתנו ואין לה כוונות לעזוב. היא עברה התפתחות אמנותית יוצאת דופן, הן מבחינת ניסיון בימתי, הן מבחינת הגרדרובה והצטרפותה לרביעיית "פאות קדושות".



"פאות קדושות הצליחו להשאיר חותם משמעותי בתעשיית הבידור בכל הארץ", היא אומרת. "לפני 20 שנה אני לא יודעת איך יצאתי ככה מהבית, אבל לומדים עם הזמן. פתאום מכירים מקומות בתאילנד שתופרים בהם תלבושות מדהימות במחירים שאני מתביישת לספר. עם 'פאות קדושות' החזרנו את הדראג לתיאטרון ואני גאה על כך. ב-30.6 ייערך מופע חגיגי, אחרון בהחלט, בקריית מוצקין אחרי מסע של ארבע שנים ו-300 הופעות".



בתחילת דרכך האמנת שתהיה לך כזאת הגשמה מטורפת?
"לא. תמיד אמרתי לחבריי שאם בגיל 30 עדיין אעשה דראג שיתנו לי סטירה ויעירו אותי. לא חשבתי שיש בזה עתיד, לא עבודה ולא מקצוע. אבל אז הגיע גיל 30, 35 ו-45 וזה נהיה עבודה לכל דבר".





מותג לא רק בקרב הגאים


ציונה היא מהוותיקות בענף. היא מופיעה בהרבה מסיבות רווקות והיא אומרת שזו זכות גדולה לשמח. "יש לי עבודה שהיא שליחות", היא אומרת. "אני באה לעבודה ופשוט צוחקת. אני מרגישה שזכיתי".



אחד הסודות שלה להחזיק מעמד במקצוע הזה הוא העובדה שהיא כל הזמן מחדשת ומתחדשת. לראיה, היא כבר הכינה נאמבר של נטע ברזילי. "תקשיב, אני עשיתי קריירה על נטע. אני פשוט דומה לה ברמות מטורפות", היא מספרת ומוסיפה פרט מעניין: "נטע הגיעה אלי הביתה ומדדה תלבושות של ציונה ואפילו לקחה איתה כמה תלבושות".





כשנטע זכתה באירוויזיון ציונה התלבשה ויצאה לכיכר לבושה כנטע, כולל הלופר (את הסרטון תוכלו לראות בדף הפייסבוק "המבקר המוסיקלי").



ומה קורה לציונה כשהיא מורידה את האיפור?
"אלו שתי ישויות נפרדות. יובל מדבר על ציונה בגוף שלישי וציונה מדברת על יובל בגוף שלישי. אם אני כיובל בדיאטה ובאורח חיים תזונאי ומאמן כושר אז ציונה רק מדברת על אוכל ולא אכפת לה מהשומן שלה ועפה על עצמה ויש לה קריירה".


ציונה פטריוט. צלם : אלי בוחבוט
ציונה פטריוט. צלם : אלי בוחבוט


בייק אוף ויובל

אם יש משהו שיובל אדלמן לא אוהב לעשות זה להתאפר: "אם הייתי יכול רק לבוא ולהופיע זה היה מושלם. זה מצחיק שדראג קווין שונאת להתאפר, אבל זה באמת מתיש. אם היה איפור קבוע לדראג קווין כמו הטאטו של הילדים ואז מקלפים זה היה נהדר".

יובל הופיע בתוכנית הטלוויזיה "בייק אוף" בעונה הראשונה והגיע לחצי הגמר. "שם באמת ראו את יובל כי עד התוכנית הייתה הפרדה בין ציונה לבין יובל", הוא מספר. "ציונה הייתה המוכרת ויובל היה מאחורי הקלעים וזה היה לי מוזר כי כבר שנים אני מופיע על במות ואת יובל לא זיהו ברחוב. פתאום אחרי 'בייק אוף' כבר מזהים את יובל".

מה התוכניות קדימה?
"עולם הקונדיטוריה נכנס לחיי. אני מעבירה סדנאות אפייה ומתחילה עסק חדש: שולחן מתוק לאירועים. אני באה על דראג, עושה שואו, עושה מתוקים עם שולחן קינוחים מטורף. משהו באמת שמח שמשלב את כישורי האפייה של יובל עם הנוכחות של ציונה".

מה המסר שלך ליום הגאווה 2018?
"תיהנו, תבלו, תסתכלו מסביב לכל מי שבארון. יש הרבה כמוכם. אתם לא לבד. תהיו גאים במי שאתם. אין צורך להתחבא".

הכתבה המלאה תתפרסם בגיליון שבוע הגאווה של מקומוני מעריב