מתאגיד השידור הציבורי כאן נמסר היום (שני) כי האירוויזיון לא יתקיים בישראל אם הממשלה לא תעביר אליו תוספת תקציב. "לאורך כל הדרך אמרנו שהתאגיד לא מסוגל לממן את ההפקה. אם הממשלה תחליט לממן יהיה אירוויזיון בישראל. התאגיד שב ומפציר במקבלי ההחלטות לשבת יחד ולהגיע לתקציב מוסכם עם האוצר", נמסר מכאן.



יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה: "משחקי האגו המטופשים וחסרי האחריות של הממשלה עלולים לעלות לישראל בהזדמנות הנדירה  לארח את אחד מאירועי הבידור הגדולים בעולם.  מדובר בהחמצה של שיפור אדיר בתדמיתה של ישראל, פריחה לעסקים וחיזוק נפלא לתיירות. נראה כי משעה שהבין נתניהו כי האירוע לא יהיה בצלמו ובדמותו – בחר בהתנהגות יהירה וקצרת רואי, ואני קוראת לו להתעשת,  ולא להחמיץ הזדמנות נפלאה שכזאת".

מוקדם יותר אמר ח"כ דוד ביטן (ליכוד) כי להערכתו אירוויזיון 2019 לא יתקיים בישראל. בראיון לגלי צה"ל, האשים יו"ר הקואליציה לשעבר את תאגיד השידור הציבורי באחריות למצב, בשל סירובו לקבל הלוואה מהממשלה. "לתחושתי לא, זה נראה כאילו זה הולך למקום לא טוב", אמר ביטן על קיום תחרות הזמר האירופית.


 אירוויזיון 2017. צילום מסך
אירוויזיון 2017. צילום מסך

 

"הם לא מוכנים לקחת הלוואה, הם לא מוכנים לקחת ערבות", אמר ח"כ ביטן על תאגיד השידור. "לתאגיד יש תקציב קבוע בחוק, כדי שהממשלה לא תוכל לשנות אותו. ולכן זו בעיה מפני שהם לא מוכנים לקחת הלוואה אבל גם לתקן את החוק עכשיו בתקופת הפגרה, תוך חודשיים-שלושה, זה בעיה". גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד, אמר בתגובה: "הבעיה זה לא ה-12 מיליון יורו, שזה ערבות שהתאגיד צריך להעמיד לרשות איגוד השידור האירופי. זו מחויבות וזה דבר שצריכים, אם קורה חלילה משהו שיגרום לתחרות לא להיות בארץ הכספים יחולטו". 

"בכל העולם המדינה נותנת"
 
"אין בעיה להביא את הכסף, אבל אם התחרות תבוטל, אם נגיד המדינה לא תיתן היתרים לעבודה בשבת, המשמעות היא שזה לא בגלל התאגיד. כל מחדל שקשור בנו, ניקח אחריות", הוסיף עומר. "אם התחרות תבוטל בגלל הממשלה או בגלל נניח מלחמה או כוח עליון אנו לא יכולים לשאת באחריות. זה סכום אדיר אבל זו לא הבעיה. התחרות תעלה 150 מיליון שקל, זה סכום אדיר".
"בכל העולם המדינה נותנת כי יש לה רווח אדיר מתיירות ומקמפיינים, זהו קמפיין שאין לו שיעור". על דברי הממשלה נגדם אמר: "אין לזה שחר, כבר שבועיים אנו מתחננים 'בואו ננסה לפתור את הבעיות'. ולכן כתבתי את המכתבים. אני גם כאזרח מעוניין שהתחרות תתקיים בארץ אבל המועצה האחראית לא תיתן לעבור על החוק. את הערבות צריכים להעמיד עד מחר. אבל זה כאמור הנושא הפחות בעייתי".
כזכור, מועצת תאגיד השידור הישראלי העבירה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, המתריע על סכנת ביטול אירוויזיון 2019 בישראל עקב אי העברת תקצוב מתאים בגובה 12 מליון יורו כערבות לקיומה של התחרות בארץ. 
בסביבתו של נתניהו הגיבו אתמול לאיום ואמרו כי "התאגיד מנסה בכוח להכשיל את האירוויזיון בגלל ההתנהלות הבזבזנית שלנו". עוד הוסיפו, כי "אם הם רוצים, הם יכולים לממן את התאגיד בעצמם". בנוסף לכך, גורם ממשלתי בכיר אמר ל"חדשות" כי "לתאגיד יש תקציב של 1.5 מיליארד שקל ואין סיבה שהם לא יקחו את הכסף משם. נתניהו מוכן לשלם את הפיקדון אבל לא שקל יותר, וחושב שהתאגיד משחק איתו צ'יקן".