נעולה היא דלתה. זה המצב. כששיר השנה הוא "שני משוגעים", שרוב הסיכויים שיישכח בעוד רגע או שניים, שלומית אהרון, זמרת שהריצה להיטים עוד לפני שמבצעו, עומר אדם, היה בתכנון, יצאה לאחרונה בביצוע חדש ל"נעולה היא דלתי" שהולחן לפני 60 שנה.
איפה את חיה? לא התבלבלת בתקופה? אני נוחת על אהרון. "אני חיה פה ועכשיו", מגיבה אהרון (68), כשעל פניה נסוך חיוכה הצנוע והכובש. "הרגע חזרתי מהופעה שבה המון אנשים באו לשמוע שירים כאלה. אני לא פוסלת מראש שירים אחרים. לכולם, בכל הגילים, יש מקום. הרי זאת אמנות ולאמנות אין גיל. כזמרת של במה ושל הופעות, כל עוד יהיו לי קול ויכולת לבטא את עצמי בשירה, אמשיך לבצע שירים שאני אוהבת כמו 'נעולה היא דלתי', בלי להפסיק ליצור. בסך הכל אין בשירים החדשים כדי לבטל את הדברים הקודמים".
המפגש שלה עם אפרת הצעיר, המתייצב למופע משותף איתה, בשם "תקליט עברי", בראש הרכב של שמונה נגנים, הוא מפגש של הפכים, עם הופעתו הקלילה ורוויית ההומור מול הרקע שלה כדור שני לשואה. "זה מוציא ממני את הצד ההומוריסטי שהיה לי בהופעות של 'הכל עובר חביבי' והביא לחיבור מיידי בינינו", היא מספרת.
במופע "תקליט עברי", מבצעת אהרון שירים מתקופת המדינה שבדרך ומשנותיה הראשונות, בהם: "אורחה במדבר", "באר בשדה", "בכרמי תימן", "דבקה רפיח", "היו לילות", "לילה לילה", "שיר הנודד", "שיר העבודה", "שיר העמק" ו"שני שושנים", שבין מלחיניהם, לצד זעירא – משה וילנסקי, נחום נרדי, דניאל סמבורסקי ועמנואל זמיר.
"השירים ישנים, אבל מוגשים בלבוש חדש", אומרת אהרון, שמציינת כי המופע מבוסס על הופעתה בפסטיבל ערד ב־92', עם שירים שאסף אבינעם קורן, עיבד חגי אלקיים וביים צדי צרפתי, מנוע הצמיחה מאחורי הקריירה של אהרון.
"נעים לי לחזור לחיבור שהיה בין שירים ממזרח וממערב לפני המלחמות, בין הסגנונות השונים, עם חומר שאני ובני הדור שלי גדלנו עליו", היא אומרת. "עם זאת, כמי שאף פעם לא מסתפקת בנוסטלגיה, אני משתדלת שזה לא יישאר ברובד הזה. זה מה שמביא אותי להתחבר למוזיקאים צעירים יותר, כמו אוהד חיטמן, אסף אמדורסקי וכאמור, גלעד אפרת".
בין הזמרים שפרצו לתודעה יחד איתה אי אפשר שלא לציין את שותפה לצמד "יגאל ושלומית", הזמר יגאל בשן, ששם קץ לחייו השבוע. "אני בהלם ויש בי צער מאוד גדול", היא אומרת עכשיו. "אותי זה החזיר לימי נעורינו, כשלמדנו יחד בתיכון האמנותי 'רננים' והופענו כצמד. כשהוא הגיע לכיתה, היה באאז סביבו, כשהרשים בנוכחותו הבולטת ובנועם הליכותיו, שגרם לכולם להתאהב בו. משירה יחד בהפסקות, החלטנו ברוח תקופת הצמדים דאז לצאת להופעות. תחילה מפיק מבוגר קרא לנו צמד 'גיל הזהב'. כשהבנו את המשמעות, שינינו ל'יגאל ושלומית'. כך הופענו מגיל 16 במשך שנתיים ברחבי הארץ בהפקת מיקי פלד, וגם השתתפנו במחזמר 'איי לייק מייק' אצל גודיק".
את אהרון לא תמצאו בריאליטי או בפרסומות. הרכילויות ממנה והלאה. היא לא נסחפה אליהן, גם לא בגירושיה מיובל דור, עמיתה מ"הכל עובר חביבי", שהחברות ביניהם נשמרת עד היום. אהרון מרוכזת באמנות שלה, והמופע הנוכחי הוא חלק ממניפת פעילויותיה, הכוללת הופעות עם "הכל עובר חביבי" ו"שלושת הטנורים", לצד חיבורים כמו זה שהיה לה עם "הדודאים החדשים", ולצד מופע עם להיטיה מכל השנים. בכל אלה מלווה אותה עד היום, המנהל המוזיקלי הקבוע שלה, דרור אלכסנדר.
"מאוד עצוב לי שבימים אלה הלך מאיתנו אמנון ברנזון, האיש שהאמין בי, וכמי שהקים את 'הכל עובר חביבי' אני חייבת לו את הקריירה", היא מבקשת לומר לסיום.