בשבוע שעבר במדור "חם באוזן" הוכחתם שיש לכם זיקה לזמרים ותיקים כשבחרתם בשיר "הגאולה", שירו החדש של אריאל זילבר במקום הראשון במצעד מדור "חם באוזן", כאן ב"מעריב אונליין". האם המגמה הזו תימשך גם במדור הנוכחי עם שירו החדש של בעז שרעבי? או שמא העולם יהיה שייך לצעירים שהשבוע לא נתנו מנוח ושחררו שירים בולטים בזה אחר זה.



קלאסה


מה לנסרין קדרי וליידיש? ובכן, פרויקט מוזיקלי חדש בשם ,שם עולם 2019" שם לעצמו למטרה להחיות את השירים שנכתבו ביידיש בגטו ולהלחינם מחדש עם ביצועים של מיטב זמרי ארצנו.



השיר "לא רחוק הוא היום" שקדרי מבצעת נכתב בגטו וילנה על ידי הסופרת שושנה רבינוביץ' בהיותה נערה. השיר הולחן על ידי גיא ויהל ולמעשה זוכה ללחן ועיבוד עדכניים ועכשוויים שמשרתים היטב את הטקסט וההווי במסגרתו נכתב.



העובדה שקדרי המגוירת, עם המבטא הערבי מבצעת את השיר היידי, מרגשת יותר בשל היכולת שלה להביע גם במבטא שאינו יידי, את אותן העוצמות והרגישות בשיר.





לאחר "שקופים", הדואט הראשון והמצליח ביניהם, קרן פלס ורון בוחניק משתפים פעולה שוב בשיר "מעבר לנהר", שיר אותו יצרה פלס עם אמיר דדון.



השיר, שהקליפ המרהיב המלווה אותו צולם בניו יורק, ממשיך את הקו ההרמוני הקסום בין השניים שמגישים רומנטיקה קיטשית ומרגשת בשילוב קולות נוגע ומרגש עם מלודיה קליטה ובעיקר המון המון נשמה.



השיר הוא מתוך אלבום חדש של פלס בשם "שקופים" העתיד לראות אור בקרוב.






בעקבות גירושי הוריה והתהליך האישי הפנימי שעברה, יצרה רוני דלומי את אחד השירים הכי אישיים שלה – "הייתי שרה", שיר במסגרתו שבה לבית בו גדלה, לזיכרונות ילדותה ורצונה להיאחז מדי פעם בעבר המתוק של ילדותה.



דלומי מבצעת ברגישות יתרה את השיר ולמעשה מנקה אותו מכל רצון להסתנכרן עם טרנד כלשהו אלא מגישה 100 אחוז מעצמה בשיא הכנות, הפתיחות והאנושיות. מצמרר.






סבבה


אני מודה, אני לא מחובביו הגדולים של הזמר אופק פרץ או הכינוי המוזר שהדביק לעצמו "אופק המלאך" (מילא יש "ראובן המלאך" ו"אלי הרצליך המלאך", אבל גם "אופק המלאך"?), אבל לא יכולתי שלא להתלהב מהשיר החדש שלו ושל סטפן לגר – "יום הולדת".



נכון, הטקסט די סטנדרטי וקיטשי (ותמיד מעלה לי בקונוטציה את השיר של להקת עדן מהאירוויזיון) אבל הלחן הקליט ושילוב הקולות בין השניים עושה היטב את העבודה ומודה שמרגע ששמעתי את הפזמון, התקשיתי להוציאו מהראש. כנראה מדובר בלהיט.





לאחר השיר הזועם ("כועס") שהוציא לאחרונה, ארקדי דוכין ממשיך לצייר את המציאות והפעם בשיר רומנטי למדי, רוק רך בניחוח של ה"נטאשות": "עולם הפוך", שיר שבו הוא מייחל לחזור לזמנים אחרים ויותר תמימים, יותר נעימים ופחות מלאי דאגות ורעש ציבורי.



השיר זוכה ללחן מתקתק שאי אפשר שלא להתאהב בו ועם הקול הרגיש והטקסט שקל להזדהות איתו - מעורר סקרנות להמשך שיריו החדשים של דוכין.





לאחר פרק זמן לא קצר מאז שהקליט שירים חדשים, הזמר הוותיק בעז שרעבי חובק שיר חדש ומחאתי במיוחד על המצב בעולם: "העולם גועש", שיר שאת מילותיו כתב שרעבי והלחין ירון בכר.



"העולם גועש, משחקים באש, פצצות לכל דורש, ככל שמתבקש, הר געש מתפרץ עם לבה אדומה, החום בלתי נסבל גדולה המהומה, האם יש פתרון לחדר בלי חלון? האם זה יחלוף כשלא רואים את הנוף?" כך נפתח השיר שמציג את שרעבי שוב כאחד מזמרי הנשמה הגדולים. אמנם לוקחות לו כמה שנים להוציא שירים חדשים אבל כשזה קורה זה קורה בענק ואי אפשר להתעלם מכך.





באסה


קובי פרץ מסתפק בבינוניות ומדשדש לו שוב עם "בלתי נשכחת", שיר חדש בו הוא נשאר באותו סגנון רומנטי וידוע שלו עם לחן שאינו מתרומם מי יודע מה, אינו מעניין ואף לפרקים די משעמם.



ציפיתי מפרץ, שיש לו את היכולת לבחור שירים בפינצטה, לחשוב קצת מחוץ לקופסה ולהגיש יותר מקוריות ועניין מסתם עוד שיר מיותר לאוסף. פספוס.





עף לי הסכך: פורמולה – ניו וייב


להקת הבנות "פורמולה" (אנג'ל ברנס, טניה לאורן והתאומות עלמה וליה ציון), להקת פופ של סוכנות "רוברטו" שנחשבות לפופולריות במחוזות הנוער והילדים, הוציאו השבוע שיר חדש שלראשונה באמת סחף אותי ו"נתקע" לי באוזן להאזנה בלופ.



השיר "ניו וייב", שיר בעברית-לועזית המשלב פופ עם נגיעות ים תיכוניות מהסטייל של "טיקיטאס" (סטפן ונועה קירל) בהופק בחסות "הוניגמן", טראש פופ קליט וקליל שמסיבה מסוימת אפשר לשמוע אותו שוב ושוב ולא נמאס.






במה חדשה: רן עמיעד – "טוב לי בעולם"



אופטימיות, קצב ומסר חיובי לחלוטין מאפיינים את השיר החדש של היוצר והזמר רן עמיעד, שבכישרונו מעביר לנו מה שלפעמים אנחנו מספיקים לשכוח.