במהלך האירוע לכבוד עשרות ראשי המדינות שיגיעו מחר לארוחת ערב במשכן הנשיא בירושלים, יבצע המוזיקאי שלומי שבן עיבוד מיוחד לשיר הידוע Dance Me to the End of Love (“הרקידי אותי אל קץ האהבה"), של הזמר היהודי הקנדי המנוח לאונרד כהן, שנגע בטרגדיית השואה בדרכו המיוחדת.

את השיר כתב כהן בהשראת “תזמורות המוות" במחנות ההשמדה. הוא עצמו סיפר בראיון לרשות השידור של קנדה בשנת 1995 כי “השיר נכתב לאחר שגיליתי שבמחנות השמדה מסוימים, ליד המשרפות, עמדה רביעיית מיתרים שנאלצה לנגן בעוד האימה מתרחשת בפנים".

התמונה המעוותת הזו, של אנשים שמנגנים מוזיקה קלאסית נהדרת בעוד חבריהם נשרפים למוות ובעודם יודעים כי גם להם מצפה גורל דומה, שרטה את לבו של כהן. בלחן ניתן לשמוע בבירור נימה של מוזיקת כליזמרים, שמקורה במוצאו היהודי המזרח־אירופי של כהן. היא באה לידי ביטוי בנגינה של הכינור שליווה את שירו של לאונרד כהן וגם בפתיח הקצר שקודם לתחילת השירה.

שלומי שבן המבצע, הוא עצמו נכד לסבתא ניצולת שואה. שבן היה אמור לבצע את השיר כשהוא מלווה על ידי הכנר ולדימיר ריידר, סולן בתזמורת הקאמרית הישראלית, בנגינה על כינור ששרד את תקופת השואה ועליו ניגן אביו. ריידר נפל למשכב ויעדר מהאירוע, אבל הכינור ששרד יובא למשכן הנשיא וייעשה בו שימוש בליווי לאחד השירים שיושמע לכבודם של ראשי המדינות.