"עיר שלי", כך נקרא שיר שיצא לרגל יום ירושלים והוא מהווה הוכחה לכך שמהקורונה יכול לצאת גם משהו טוב. מחברו, ד"ר צפריר קולת, הוא אסטרו-פיזיקאי, העוסק להנאתו בכתיבת מחזות ושירים. בשיר מתרפק קולת על ירושלים שבה גדל. כשחיפש מלחין לשיר, הגיע לעדי כהן, פרופ' למוזיקה בברקלי שבבוסטון, שחופשת המולדת שלו בארץ התארכה בגלל הקורונה - ולא שיער איזו חגיגה משפחתית תתפתח מהמפגש ביניהם.

"יש לי מבצע יוצא מהכלל לשיר שלנו", אמר הפרופסור לדוקטור כשהשמיע לו את הלחן שהלחין. כשקולת תהה במי מדובר, השיב כהן שכוונתו לזמר שנמצא אצלו מאז תחילת סגר הקורונה, לאחר שאירע פיצוץ בצנרת המים בביתו, ברמת-גן. זהו אביו, הזמר והשחקן אלברט כהן, בעבר כוכב מחזות-זמר אצל גיורא גודיק והצגות חנוך לוין בתיאטרון הקאמרי, שערב יום הולדתו ה-88 (!) מדהים בבריטון העז שלו.

"בשיר הזה יש משהו דרמטי ורב-קולי", מציין כהן. "לכן, מצאתי לנכון לשתף בפזמון לצד שירת הסולו של אבא שלי קולות נשיים. לשמחתי, לא היה עלי להתאמץ כדי למצוא אותם מכיוון שהן במשפחה שלי והן במשפחה של צפריר יש זמרות נפלאות. אשתי, בבת מרום, היא זמרת מצו-סופרן ואשתו, רונה ישראל-קולת, היא זמרת סופרן. אליהן הצטרפו הבנות שלו, נעמי ויסמין והבת שלי, נות, שמיטיבות לשיר. את החגיגה של שלושה דורות כהן השלים הבן שלי, ליל. הוא ניגן בצ'לו בעוד שאני ניגנתי בכלים האחרים".

מבחינת אלברט כהן, בנו ארגן לו מתנת יום הולדת נהדרת שלכמותה לא ציפה. כהן, המוכר כשחקן שרץ מהפקה להפקה גם בגילו הלא בדיוק צעיר, רואה בה פיצוי מתוק על ההשבתה המאולצת מהופעות בתקופת הקורונה.

"ב-70 שנות קריירה עוד לא קרה לי פנצ'ר כזה שחייב אותי לשבת בבית יותר מחודשיים מבלי להופיע", כהן מעיד. "אם לא הספיק הקורונה, בגלל תקלה נאלצתי לעבור זמנית לבית של עדי, שם טיפלו בי כמו בתינוק. נהנינו מהרבה זמן של משפחה, משהו שהיה כיף לא רגיל, בפרט שכולנו אוהבים מוזיקה, אבל ההופעות לפני הקהל חסרות לי. זה גרם לי להרגיש כמו בבית סוהר בלי להיות פושע".

כשכהן הוותיק נשאל איך עברה עליו הקלטת השיר, הוא מודה שהתנסה הפעם בעסק לא פשוט. "צפריר כתב אותו בשפה גבוהה ולא אחתום על כך שהבנתי כל מילה בו", הוא מספר. "ככה זה בולגרים, מה לעשות".

לבסוף, עדי נפעם מהמבצע המוזיקלי שעליו ניצח. "זה מכבר רציתי לכנס לכדי אלבום הקלטות של שירים שאבא הקליט במרוצת השנים", הוא אומר. "הקלטת השיר 'עיר שלי' עשתה אותי עוד יותר נחוש לממש את הרצון הזה. אין הרבה קולות בריטון כמו הקול של אבא, שהשתמר להפליא בגילו המתקדם".