"מסכות או לא להיות/ הגבלות או לא לחיות/ הווירוס עף לו ברחובות/ הוא מחלק לנו דוחות/ מחפש לתפוס אותך/ אל תוריד ת'מסכה/ כי ינסו לנגוס בך/ הממשלה, המשטרה, העירייה, ההנהלה, ההבהלה, לללה, לללה..."

חטפתם דוח בגין אי עטיית מסכה? צרת רבים חצי נחמה. אם איש איש ותגובתו ל"מכה", אצל הזמרת ללה תמר, כפי שהיא קוראת לעצמה, זה הצית, איך לא, את "שירת המסכות" הראשונה בציון, שלטובתה נטלה אפילו פסק-זמן מהחכתייה, הניב המרוקאי של הלדינו, כדי להקליט בעברית.

"זה תפס אותי בשפת הים של יפו", היא מגוללת את סיפורה. "הסתובבתי שם עם חבר, כשלמען האמת אצל כל אחד מאיתנו המסכה הייתה בכיס. חשבנו שלא מוכרחים לעטות אותה באוויר הפתוח. אז ניגשה אלינו פקחית מלווה בשני שוטרים ודרשה תעודות-זהות לפני שהסבירה מה העניין, משהו מנוכר ותלוש מהמציאות. מצאה את מי לקנוס, לאחר שבגלל נזקי הקורונה עזבתי את הדירה השכורה שלי ועברתי לאמא".

התעצבנת?
"התאכזבתי. אפילו לא ניתן לי להשמיע מילה".

אז השמעת המון מילים בשיר החדש.
"הגעתי בסערת רגשות למתן כספי, נגן בהרכב שלי, שבשבילי הוא כמו אח. אצלו נרגעתי ותוך עשר דקות יצא לי השיר ודווקא בסגנון היפ-הופ שמעולם לא נגעתי בו, כשאני בכלל לא מתיימרת להיות ראפרית. כבר היו כאלה שאמרו איזה מזל שחטפתי את הדוח הזה".

לאן הולכת היצירה?
"היא שיר-מחאה, העומד בפני עצמו ולא מיועד לשום אלבום. הרי רק במאי האחרון הופיע למרות הקורונה האלבום שלי בשפת החכתייה, בהפקת אורי וינוקור, בעוד שאת 'שירת המסכות' הפיק לי עידו מימון בשיתוף יוסי פיין. לא עניין אותם שאני לא ראפרית, אלא שמצאו איזו אמת במה שאני שרה כאן".

אם כבר מדברים אמת, אז ניתן לגלות ששמה האמיתי של חביבתנו הוא...תמר בלוך. והללה? - "שם הבמה שלי במובן של ליידי". 

בלוך הולך, כנראה, יופי עם שורשים מרוקאיים.
"(צוחקת) השורשים המרוקאיים שלי הם מצד אמי. בלוך בא לי מאבי, יליד ברזיל, בעל שורשים רומניים. הוא עוסק במחשבים ואמי - בחקלאות בענף הזיתים".

סיפורה של תמר בת ה-30 מסקרן מכל כיוון. מסתבר, שבנעוריה היא החלה את הקריירה בסגנון...אופראי. "בגיל 18 הבנתי שזה לא בשבילי והפסקתי לשיר עד גיל 24, כשנקלעתי להופעה של הפייטן ר' חיים לוק", היא מעידה. "שם קיבלתי את ההשראה ללמוד את שירת החכתייה אצל הזמרת זיוה עטר ואצל אלעד לוי".

תמר, כנראה צוענייה בנשמתה, הגיעה אליהם לאחר נדודים בעולם: "התנדבתי לעבודה בכל מיני חוות אקולוגיות באיטליה, בשווייץ ובצרפת. בצרתי ענבים, קטפתי תותים ואפילו ניקיתי רפתות עד שעברתי לעבוד על ספינה שאיתה הגעתי עד איי סיישל. אז עוד לא חשבתי שאהיה זמרת. בהמשך חרשתי את הודו ושם התחלתי ל...רקוד, מה שהביא אותי לשתף פעולה בהמשך עם הכוריאוגרפית אורלי פורטל. כל החיים רציתי לרקוד והתביישתי עד שנפתחתי לכך בהודו".

משם הביתה?
"עוד לא. עשיתי סיבוב נוסף באירופה, שם מכרתי תכשיטים שעשיתי - ואז חזרתי".

יש לך הסבר לתאוות הנדודים שלך?
"זה אצלי בדם - תחילה כנדודים לשם נדודים ואחר כך כזמרת השתלבתי עם שירת החכתייה בסגנון מוזיקת העולם, שהביאה אותי לפסטיבלים בחו"ל, כולל מרוקו, שם זכיתי לקבלת הפנים הכי מדהימה מכל המקומות בעולם שהגעתי אליהם".

והקורונה, לבסוף?
"אולי לא תאמין, אבל בהתחלה נהניתי מהעניין. מצאתי איזשהו קסם בשקט שנהיה, מה שאפשר להתרכז ביצירה, עד שבלי הופעות לא יכולתי יותר לשלם שכר דירה על דירת החדר המקסימה שבה גרתי ביפו ונאלצתי לחזור לאמא".

עם מסכה או בלי?
"זאת כבר לא שאלה..."