הכירו את המוזיקאי הישראלי שכתב שירים למחזמר הגדול ביותר של נטפליקס

עוד כשהיה בן 6, הוריו של דייוי נתן זיהו את כשרונו המוזיקלי. מאז עבר כברת דרך, וכעת הוא לקראת הפרויקט הגדול ביותר שעבד עליו, "ההמצאה הקסומה של ג'רוניקוס ג'אנגל"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
דיווי נתן
דיווי נתן | צילום: פרטי
4
גלריה

עוד כשהיה בן 6, הוריו של דייוי נתן זיהו את כשרונו המוזיקלי ורשמו אותו ללימודי אורגן. מאז עבר כברת דרך, מהתחלות צנועות ברמת השרון ולימודים בתיכון ״אלון״, למעבר לבוסטון ולימודים ב״ברקלי״ ומשם ללוס אנג'לס כמוזיקאי מצליח עם קורות חיים מרשימים, מועמדות לגראמי, כתיבה והפקה עם שלל מוזיקאים מהשורה הראשונה.

דיברנו לקראת הפרויקט הגדול ביותר שעבד עליו, "ההמצאה הקסומה של ג'רוניקוס ג'אנגל", מחזמר לייב-אקשן ראשון של נטפליקס, הפקת ענק עמוסת כוכבים שכבר זוכה לתשבחות נלהבות, האל-איי טיימס סבור שמדובר בקלאסיקת חג מולד חדשה ובהוליווד מתלחששים שאחד השירים בסרט יהיה מועמד לאוסקר השנה.

המחזמר עוסק בסיפורו של יצרן צעצועים, מגולם על ידי השחקן פורסט ויטאקר, היוצר המצאה קסומה אשר יכולה לשנות את חייו. מאחורי הקלעים, דייוי נתן חבר לפיליפ לורנס (שותפו של ברונו מארס), יחדיו כתבו שמונה מתוך תשעת השירים למחזמר הענק. דייוי גם הפיק את השירים, עיבד ועבד צמוד עם השחקנים בהקלטת הביצועים.

"פיליפ עזב את וגאס ועבר לאל.איי. פגש את ברונו, והשאר היסטוריה שלהם. שבע שנים אחר כך, פיליפ מתקשר אלי ושואל: "מוכן לכתוב מחזמר?". כתבנו שירים ל-The Greatest Showman (האמן הגדול מכולם). עבדנו עם יו ג'קמן, כתבנו כמה שירים, אבל בסוף לא קיבלנו את הגיג. אבל זו הייתה החזרה שלנו לעבוד ביחד. ואז ב-2018, קיבלנו את הטלפון מנטפליקס. להפקה של נטפליקס הייתה אותה מנהלת מוזיקלית כמו שהייתה ל"שואו-מן", היא השמיעה לבמאי את השירים שכתבנו לשואו-מן והוא התאהב באחד השירים. מאוחר יותר, כשהתחלנו לעבוד על הסרט, השיר הגדול שפורסט ויטאקר שר, מבוסס על אותו שיר ישן שכתבנו לשואו-מן.

"לא ידעתי לאן אני נכנס, אף פעם לא עבדתי על סרט ואף פעם לא כתבתי מחזמר, לא ידעתי כמה זה מסובך והתדירות שבה הכל משתנה. התסריט השתנה מעל מאה פעמים, אפילו בזמן הצילומים, השירים השתנו וההפקה שלהם השתנתה. כמו שאמרתי, זה היה תהליך ארוך מאוד, עברנו המון עד שהגענו לשלב בו ישבנו עם השחקנים באולפן ולמדנו אותם את השירים לפני ההקלטה".

דייוי נתן ורודני ג'רקינס
דייוי נתן ורודני ג'רקינס | צילום: פרטי

"חשבתי שידעתי מה זאת הפקת ענק, מהטורים שעשיתי עם כריסטינה אגילרה, שם מאה אנשים יוצאים למסע, אבל לעבוד על סרט, זה דבר אחר לגמרי. זה לא היה אמיתי עד שנסעתי ללונדון וראיתי מה עושים עם השירים שכתבנו אצלי בחדר.הסרט צולם במתחם שהיה פעם מחנה צבאי עצום, מלא בניינים ובתוכם אינספור אנשים שעבדו על כל פרט הכי קטן. הפקה מטורפת".

"ואז גיליתי את אלן מנקן, הוא המשיך את דרכם בשנות התשעים, כתב את כל הסרטים הגדולים של דיסני באותה התקופה, האזנתי לכל הקטלוג שלו. הייתי חייב לראות איך עשו את זה בעבר, זו הייתה השראה עבורי כיצד כותבים לדמות. אנשים אולי לא יודעים, שכאשר אתה כותב שירים למחזמר, אתה בעצם מקבל תסריט נטול שירים, אין אפילו מילים או שם של שיר".

דייוי נתן, פיל לורנס וריקי מרטין
דייוי נתן, פיל לורנס וריקי מרטין | צילום: פרטי

"אנחנו קוראים את התסריט ומחליטים איפה צריך להיות שיר. אני רואה מחזות זמר ישנים ומנסה להיכנס לראש של הכותבים, לראות איך הם עשו את זה, ראיתי כמה פעמים, ולמדתי את החוקים. לדוגמא, השיר השני תמיד יהיה ה"אני רוצה" של הדמות. בנוסף, זה חייב להיות מעניין יותר כשיוצרים משהו למסך, כל בית בשיר חייב להיות מעניין וייחודי. ככל שצפיתי ביותר מחזות זמר, כך נכנסתי יותר לעולם הזה, איך כותבים שיר לילדה קטנה, לנבל של הסרט וכדומה".

דייוי נתן, פיל לורנס ופורסט ויטאקר
דייוי נתן, פיל לורנס ופורסט ויטאקר | צילום: פרטי
תגיות:
נטפליקס
/
מחזמר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף