"הכתר" הוא שמו של שיר באורך של למעלה מתשע דקות שהוציאה אתי אנקרי לחג הפורים, ולא במקרה הגיבורה שלו הינה אסתר מהמגילה, כשמתוקף שמה היא מרגישה זיקה אליה. "אסתר זה השם שאבא שלי נתן לי על שם אמו, סבתי, שגם היא אהבה מוזיקה", מספרת אנקרי. "דרך שמו של אדם ניתן לראות מהו ייעודו".

"הסיפור של אסתר מהמגילה הוא הסיפור של כל נשמה בעם ישראל, לא רק למי שקוראים לה כך", היא מוסיפה. "כלומר, כל נשמה של יהודי שירדה לעולם נושאת בתוכה את האות אל"ף, שהיא מרמזת למקורה - אלופו של עולם, והעולם הזה הוא כמו גוף שמסתיר את האור, שמחייה אותו" 

אנקרי מעידה שלפי המדרש אסתר מהמגילה היא צאצאית של שאול המלך: "הוא נדרש על-ידי הבורא להילחם בעמלקים ולא להשאיר מהם שריד ופליט. שאול היה רחמן וחס על אגג מלך עמלק, כשבניגוד למצווה עליו, הוא לא הרג אותו. בגלל זה הקדוש-ברוך-הוא כאילו קרע את מלכותו מעליו והעביר אותה לדוד. הקנאה בדוד העבירה אותו על דעתו ומצד שני נגינתו של דוד הייתה רפואתו.

"על אסתר היה לתקן את מה ששאול קלקל בהשמדת המן שבא מהעמלקים, ככתוב בפרק ד' במגילת אסתר - "ויאמר מרדכי להשיב אל אסתר: 'אל תדמי בנפשך להימלט בית המלך (אחשוורוש) מכל היהודים/ כי אם החרש תחרישי בעת הזאת, רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת בית אביך תאבדו, ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות". 

"הכוונה כאן היא שמעבר לזה שלאסתר הייתה שליחות כללית, הייתה לה גם שליחות לתקן את מה ששאול לא הצליח לתקן, בבחינת חוסר שעובר מדור לדור ומבקש השלמה".

ומדוע נקרא השיר "הכתר"?
"האמת היא שהתלבטתי לא מעט לגבי השם. כשהמפיק המוזיקלי פטריק סבג העלה את השם 'הכתר', באותו רגע הסתיימו הלבטים שלי. זה לגבי השם. חשוב לציין גם את ציוריה של הציירת חני כהן-זדה, הנראים בקליפ (שערך דורון ליניק, בעלה של אנקרי), שמתלווה לשיר. הייתי בתערוכה שלה ב'היכל שלמה', בירושלים, וראיתי שהציורים שלה מאוד מתאימים לרעיון שהולך איתי בתוך השיר הזה".

מה הקשר בין מגילת אסתר לבין המנוננו הלאומי "התקווה". שאת שוזרת קטעים ממנו בשיר?
"מבחינתי, היה כאן קשר אסוסיאטיבי-רגשי-מחשבתי. זה עלה לי בתוך השיר בנקודה שאסתר המלכה ניצבה לבד מול השליחות שלה, כשלא היה לה היכן להסתתר ועל מי להישען. ברגע שאמרה 'כאשר אבדתי, אבדתי', עלו לי מאליהן המילים של 'התקווה' מתוך מחשבה והרגשה שאין הבדל בין היהודים ממגילת אסתר ליהודים בשנת 2021. עדיין יש כל יום הרגשה שחיינו כעם אינם דבר מובן מאליו, באשר עדיין לא הגענו למנוחה ולנחלה". 

ביתם בכפר האורנים של אנקרי ובעלה דורון, שחקן בעברו, שהוא גם המנהל האישי שלה, שוקק אמנות, כשארבעת ילדיהם מוזיקליים. מביניהם היווה הבן מיכאל בהקלטת 'הכתר' חצי תזמורת, כמי שניגן בפסנתר ובגיטרת הבס (נגינת הגיטרות הייתה מידי הדס פרנקל), לצד אמו אשר על הקלידים.

הבת מעין, זמרת בראשית דרכה, דניאל עוסק במוזיקה ושירה היא חיילת, הקשורה ליצירה אחרת  שהוציאה אמה בתקופת הקורונה - "שולם לעולם", אלבום-ילדים, שהוקדש לה בהיותה ילדה והמתין שנים עד שנשלף מהמגרה בימי הקורונה. לאלבום הזה מתלווה קליפ יפהפה שדורון הפיק וצילם.

כן, הקורונה. גם לאנקרי התבטלו הופעות בעטייה, ביניהן סדרת הופעות לציון מלאת 30 שנה לאלבומה הראשון, כשראתה לכולנו בעיניים וריגשה אותנו עמוקות.

גם הופעות אלה היו מיועדות לנשים בלבד, כמנהגך בשנים האחרונות?
"האמן לי שגם לי לא היה קל להפסיק להופיע לקהל מעורב ויש בכך ויתור שבאופן טבעי אולי לא הייתי בוחרת בו, אבל נעניתי לדיוקים פנימיים ולשיר בהופעות בפני נשים בלבד, אבל השירים שאני מקליטה מיועדים לכולם".