שיגעו אתכם בבחירות האלה? רוצים לברוח קצת מהפסטיבל הזה? - אם כן, הרי לכם הצעה לאסקפיזם מושלם, שמביאה לנו פנינה בכר שעשתה את הבחירה שלה לחזור למוזיקה לפני הבחירות הכלליות ועוד בשיר ששמו, "ביי ביי קורונה", שאומר הכל. אבל איזה בייי ביי ואיזה נעליים, כשלפי העדכון מהבוקר למרות סגירת מחלקות של קורונה בבתי-חולים יש עדיין 500 חולי קורונה קשים וביממה האחרונה נוספו תריסר מתים לרשימה האינסופית של חללי המגפה.

בכר לא הגיעה לנושא באקראי. "אחי, שתי אחיותיי והמשפחות שלהם, גם חברים שלי, חלו בקורונה", היא מספרת. "מצאתי את עצמי מבקרת לא מעט בבתי-חולים ופוגשת שם גם כאלה שלא הכרתי מעולם. כמו כן, נחשפתי לאנשים שאיבדו את פרנסתם בגלל הקורונה, משהו שדי מקומם".

מדוע השיר באנגלית?
"האמת? - נראה לי שלשיר יש משמעות אוניברסלית והוא יכול לעודד אנשים לא רק בארץ ולהעצים את האמונה בבורא עולם. למעשה, הוצאתי את השיר בחו"ל לפני שפרסמתי אותו בישראל. כאן אני חייבת לציין את עופר המרמן, המפיק המוזיקלי המוכשר של השיר, שקלט בדיוק מה אני רוצה".  

פתאום זמרת. בכר, 46, אם לארבעה, רמת-גנית, שהייתה מנכ"לית בשתי חברות ומשמשת כיועצת עסקית וכמאמנת אישית, מצהירה: "ברגע מסוים החלטתי שזהו, נמאס לי להיות מאחורי הקלעים ואני חוזרת למוזיקה, שבה עסקתי מילדותי, בין השאר בטקסים בבית הספר ומקצועית עסקתי בה אחרי הצבא כזמרת אירועים. בסביבות גיל 22 הפסקתי למרות השמיעה האבסולוטית שלי מתוך דעה ששירה היא מעין תחביב. כשפגשתי פעם במקרה את עפרה חזה באיזה אולפן, חשבתי מה אני ואיפה היא, זמרת שהערצתי אותה".

במשך שנים ראתה ברכה בעיסוקיה האחרים, אבל משהו בתוכה לא נתן לה מנוח. בסופו של דבר היו אלה ילדיה שדרבנו אותה להקליט. אני מוסיף דרבון משלי נוכח הביצוע המרשים שלה ושואל אותה אם במקביל לשיר חזרה להופיע אחרי כל השנים.

"חכה, קודם נראה איך יקבלו את השיר", היא משיבה. "אני עוד זוכרת איך עושים את זה מהקריירה הקצרה שלי בצעירותי ויודעת שמוטב לא להשתהות. כשמגיע הרגע, אז קופצים למים".