גם זה קורה. כמו אין מלחמות בעולם, בא לי פעם לשם שינוי להתנגח עם איזה מרואיין ואם אפשר, אף להתקוטט איתו. לכאורה, אשף הגיטרות כפיר אוחיון, האמור לככב במוצ"ש באילת בפסטיבל הגיטרה בים האדום מס' 3, מצטייר כמי שעשוי להיות טרף קל. זאת, באשר הבנאדם מציג את עצמו כמיליונר כבד ואיך אומרים, הבה נראה אותו מציג קבלות.

כשמדברים על אמנות, במוזיקה מצביעים על יצירת שירים, על הוצאת אלבומים וגם על הופעות, אם יש - אני מנסה לשחק את הקטגור הנחרץ - ואילו אתה מתקבל במבט מבחוץ כמי שעושה את מיליוניו מעסקי-אוויר. האם יש לך הוכחות, שאכן יש לך רבע מיליארד (!!!) צפיות, 1.7 מיליון מנויים לערוץ היוטיוב שלך וחצי מיליון עוקבים באינסטגרם. האמנם?

ה"נאשם" צוחק. "איזה רבע מיליארד, הוא מתקן, כבר למעלה מ-300 מיליון. הוכחות? - היכנס ליוטיוב ובלחיצה אחת תקבל את הנתון המדויק. המנויים שלי הם מכל העולם, אפילו מסוריה ומאיראן, שמתפעלים איך שהמוזיקה מחברת את כולנו".

כפיר אוחיון (צילום: סנדרה טנצ'רט)
כפיר אוחיון (צילום: סנדרה טנצ'רט)

כשאתה מסתובב בעולם, מצביעים עליך כעל כוכב בינלאומי בעוד שבארץ כמעט אינך מוכר?
"אולי תתפלא, אבל יש שמזהים שם. מכיוון שקשה להם לבטא את השם כפיר, הם מראים לי אותי בסלולר שלהם ושואלים אם זה באמת אני. לכבוד הוא לי, שכך אני מייצג את המדינה".

ניתן להבין, שהעמל הרב שאתה משקיע בסרטוני הנגינה איננו  לשם שמים ולמען הכבוד.
"כמי שבא מההייטק, שם עבדתי כמהנדס בעל תואר בתקשורת חזותית, אני מודה שכיום אני משתכר יותר מההעלאות ברשת, אם כי זה לוקח ממני יותר זמן".

איך מוגדר מה שאתה עושה כעת?
"אני יוצר מוזיקה. עד היום הוצאתי 11 אלבומים".

אלבומים של מוזיקה מקורית?
"אמנם יש לי כמה קטעים מקוריים, אבל אני בעיקר מקליט גרסאות-כיסוי לקטעים מוכרים של סוגי מוזיקה שונים".

כלומר, ליצור מחדש מוזיקה של אחרים?
"גם כנר העל יצחק פרלמן לא מנגן מוזיקה שלו".

אם יש לך כישרון הלחנה, האם היית רוצה שתהיה לה נוכחות רבה יותר במוזיקה שאתה מבצע?
"הייתי שמח מאוד אם זה היה ניתן, אבל אני מודע לכך שבמציאות הנוכחית קשה לתפוס את האוזן במה שאנשים לא מכירים".

וחידוש שירים ישראליים?
"פחות. כך הקלטתי את 'טיפת מזל', המוכר בביצוע של זהבה בן עם מילים עבריות של דני שושן ללחן הטורקי של אורחן גנסבריי".

כשאתה מופיע, אז רק סולו?
"לא. לא מכבר הצטרפתי ללהקה העושה קאברים של להקות 'אבבא' ו'קווין".

תודה, שזאת לא בדיוק אותה אופרה.
"נכון, אך כך יותר מעניין".

View this post on Instagram

A post shared by Kfir Ochaion (@kfiro)

אוחיון, 42, תל-אביבי במקור, צמוד לגיטרה מגיל עשר, מאז שהתאהב בצליליה, כששמע ב"תיווכו" של אחיו את "הוטל קליפורניה" של "האיגלס". "זה הבעיר בי משהו", הוא זוכר. "הורי, פקידה בחברת ביטוח ואיש-אחזקה, שלא היה להם הרבה כסף, קנו לי את הגיטרה הכי זולה שהייתה בחנות. למדתי בעצמי לנגן בה עד שעברתי למורה בקונסרבטוריון ביפו".

הוא ניסה להתקבל ללהקה צבאית ומצא עצמו משרת במודיעין חיל הים, "בתקופה שבה בקושי יצא לי לנגן בגיטרה". לדבריו, לאחר שחרורו התגלגל בין כל מיני להקות ו"זה לא כל-כך עבד". רק כשהתבסס בהייטק יכול היה להרשות לעצמו ניסויים מוזיקליים עד שמצא את הנוסחה שעליה מבוססים הקאברים שלו, ש"בה אני מנגן הן את תפקיד הגיטרה, הן את תפקיד הזמר או הזמרת".

כיום, כשאתה, מיליונר היוטיוב, עובר ברחוב, האם נעצרת התנועה?
"לא צריך להגזים. מי שחורש את היוטיוב, מכיר".

נשאל הפוך - האם יש תגובות מצד אלה, שחידשת את המוזיקה שלהם?
"היו. רק באחרונה חידשתי שיר של 'מטאליקה', שאותו צילמתי בהשתתפות תהילה, בתי בת השמונה, שהיא קסם מהלך והעליתי לאינסטגרם, מה שהביא 300 אלף צפיות ביומיים. ההפתעה הממש גדולה הייתה כשהם שיתפו את השיר שלי בסטורי שלהם".

ולבסוף, כגיטריסט, את מי מאחיך לכלי אתה מעריץ?
"דייויד גילמור מה'פינק פלויד' היה תמיד בשבילי האחד והמיוחד. יש המון גיטריסטים שהם טכנאים מטורפים, אבל אין כמוהו כדי למגנט אותי בנגינה שלו".