בסוף השבוע האחרון התקיימו אירוע המיני-אירוויזיון בישראל "Israel Calling" אשר אליו הגיעו 24 משלחות מכל רחבי אירופה. בין האירועים שהתקיימו במהלך הביקור היה ביקור בירושלים, מסיבת עיתונאים, הופעות של המשלחות ומסיבה חגיגית במוזיאון העם היהודי בתל אביב.

במהלך הערב חברי המשלחות מאלבניה, אוסטרליה, אסטוניה, רומניה לטביה וצ'כיה סיפרו ל"מעריב אונליין" על החוויות שלהם בישראל, המילים שהם למדו בעברית וניסו לזמזם כמה שירי אירוויזיון.

איך החוויה שלכם מישראל?

רונלה חג'אטי, נציגת אלבניה: "ראינו את ירושלים, זה היה נהדר, מאוד התרגשתי לראות את אותה. אני שמחה להיות עם הרבה אמנים טובים, וזה מגניב, אנחנו מכירים יותר ומדברים על פרויקטים שלנו".

WRS, נציג רומניה: "זו הפעם השלישית שלי בתל אביב ואני אוהב את העיר, אוהב את החוף ואוהב לעשות הליכות ארוכות לאורך הטיילת. זה מדהים אני אוהב את זה כל כך".

בוני כריסטו, נציגת צ'כיה: "אנחנו מאוד עסוקים עם כל החוויה, אבל אתמול הלכנו לים. זה היה בחצות, קפצנו למים, ממש קפאנו, אבל זה היה מרענן ועזר לנו עם ההנג-אובר למחרת".

שלדון ריילי, נציג אוסטרליה: "אני אוהב את ישראל, אני יכול לראות את עצמי גר כאן בתל אביב. איזו עיר יפה!".

להקת "סיטי זני", נציגי לטביה: "יש כאן 30 מעלות, אתם לא מעריכים את זה מספיק. יש עכשיו שלג בלטביה, 7 סנטימטר של שלג. זה שינוי נהדר, אבל אנחנו צריכים לקחת חלק ממזג האוויר הטוב הזה חזרה ללטביה. אנחנו מצטערים אם יהיה פה קצת יותר קר, כי אנחנו לוקחים חלק ממזג האוויר החם ללטביה".


למדתם כמה מילים בעברית?

אלבניה: "למדתי כמה מילים, אבל אני לא אוכל לשתף אתכם, כי אני ילדה טובה".

אסטוניה: "שלום, כן, לא. בן זונה".

רומניה: "תודה, שלום"

אוסטרליה: "לחיים, וגם חלה, הלחם האהוב עליי החדש".

לטביה: "שלום, למדנו להגיד שלום. למדנו עוד מילים אבל אנחנו לא זוכרים אותן".

אחרי הראיון התבקשו המשלחות לשיר כמה מילים מתוך שירי אירוויזיון ישראלים, רובם הכירו את השיר "טוי" של נטע ברזילי, בעוד הנציג הרומני הכי גם את "דיווה" של דנה אינטרנשיונל והנציגה האלבנית הכירה את "כאן" של אורנה ומשה דץ.