המנבאים והמהמרים לא הכזיבו, ואכן קווין צ'ן מקנדה הוא הזוכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין, שהסתיימה אמש (חמישי) בהיכל התרבות בתל אביב. במקום השני זכה גיורגי גיגשווילי מגיאורגיה ואל המקום השלישי הגיעה קורוקי יוקין מיפן.

קווין צ'ן בן ה-18 ניגן הערב עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של יואל לוי, את הקונצ'רטו לפסנתר מאת צ'ייקובסקי וחישמל את האולם בנגינתו. בתום 17 ימי התחרות ה-17 במספר, המציינת גם את שנתה ה-49 של תחרות רובינשטיין, בחרו השופטים את הזוכים מבין ששת המתחרים שעלו לגמר.

גיורגי גיגשווילי (צילום: יואל לוי)
גיורגי גיגשווילי (צילום: יואל לוי)

הזוכה במקום הראשון קווין צ'ן יקבל פרס כספי של 50 אלף דולר. לזוכה במקום השני גיורגי גיגשווילי יוענק פרס כספי של 20 אלף דולר ולזוכה במקום השלישי קורוקי יוקין מיפן, פרס כספי של 10,000 דולר. טקס הענקת הפרסים יתקיים הבוקר בהיכל התרבות בתל אביב, ובסיומו יתקיים קונצרט עם שלושת הזוכים ועם תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים בניצוחו של אבנר בירון.

קורוקי יוקין (צילום: יואל לוי)
קורוקי יוקין (צילום: יואל לוי)

את אירוע הגמר של התחרות, כיבד בנוכחותו הנשיא יצחק הרצוג, כשבחוץ בקרבת היכל התרבות הפגינו אלפים בעד הרפורמה. בדבריו שנעו בין עברית לאנגלית אמר הנשיא; "במשך כמעט יובל שנים, יש לנו את הכבוד המיוחד לארח את הפסנתרנים המבטיחים מרחבי העולם, להשתתפות באודיסיאה זו של מצוינות.

"מתחרים יקרים, כל אחד ואחת מכם מהווה השראה עבורנו", אמר, "אתם מעוררים בנו השראה בכישרונכם, המתנה הגדולה בה התברכתם, אבל גם בנחישותכם ובמשמעתכם— הדרך האדירה בה בחרתם. בעיקר, אתם מעוררים בנו השראה בכך שאתם מצביעים על משהו שהוא גדול מכל אחד מאיתנו אך משותף לכולנו ביחד: תחומי היופי והחן, הכוח האמיתי של אנושיותנו". נאומו של הנשיא נקטע לא אחת בתשואות רמות של הקהל שמילא את היכל התרבות.

אריאל כהן, המנהל האמנותי של התחרות אמר: "כל תחרות תמיד מלווה בחשש: האם די בזמן שחלף מאז התחרות האחרונה כדי להניב כמות מספקת של מועמדים יוצאי דופן לתחרות החדשה? החשש הפעם היה גדול מתמיד בשל סמיכות מגיפת הקורונה ובשל התקופה הקצרה, שנתיים בלבד, שחלפה מאז התחרות האחרונה. למרבה השמחה, כל הפחדים התפוגגו. איני זוכר תחרות שבה איכות הפסנתרנים שהגישו מועמדות  הייתה כל כך גבוהה".

בתחרות שחזרה השנה למתכונתה הרגילה, התמודדו 32 מתחרים, מ-18 מדינות 4 מהם ישראלים שלא עלו לשלבים הבאים בתחרות. בראש חבר השופטים עמד גם השנה הפסנתרן והמורה  פרופ' אריה ורדי ואיתו 10 שופטים מישראל ומהעולם. תחרות ארתור רובינשטיין לפסנתר נוסדה בשנת 1974 ביוזמתו של יעקב (יאשה) ביסטריצקי, לאחר שרובינשטיין הסכים להעניק לתחרות את שמו. מטרתו הייתה לאחד את שמו ומורשתו האמנותית של ארתור רובינשטיין עם חיי התרבות בישראל.