מלחמה שם בחוץ. מבצע "מגן וחץ" נמצא בעיצומו, ויירוטי הרקטות מעל שמי ישראל דואגים שגם לא נשכח. ועדיין, אביב גפן והפקתו החליטו שלא לתת למצב לשבור לנו את השגרה ופצחו על במת פארק הירקון בנשף הרוק ה-11 של הזמר המצליח. אחרי כמה לבטים, ושיחה אחת מודאגת מאמא, החלטתי שלפחד אני יכולה גם בבית, ולכן העדפתי לצאת אל האוויר הפתוח ולחגוג את החרדה תוך שאני צורחת שאנחנו "דור מז*ין". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אביב גפן ב"נשף רוק 11". באדיבות מערכת מעריב

לבוש בחליפת ז'קט ורודה המעוטרת בפרח אדום וגדול, אביב גפן עלה אל במת המופע החגיגי שלו בשעה 20:50, והזכיר לנו שהשנים בהחלט עשו את שלהם והשחור והקודר שהיה מאופיין איתו כבר נחלת העבר. היום יש אביב ורוד, תתמודדו. אה, אבל כדי שלרגע לא תשכחו שמבפנים הצבע לא השתנה, הוא בחר לפתוח עם השיר "אני שונא". בדיוק כשראינו שמחת חיים מבצבצת מדש הבגד. 

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אביב גפן ב''נשף רוק 11'' (צילום: אלון לוין)
אביב גפן ב''נשף רוק 11'' (צילום: אלון לוין)

למען האמת, המופע התחיל קצת חלש. גם תרתי משמע בסאונד, אבל אם באנרגיות הירודות של כמעט כל מי שהיה על הבמה. משהו שם היה נראה לי מבולבל ומפוזר, אולי בגלל המצב, ואולי בגלל הסיבה האמיתית שהתבהרה לי בהמשך. כבר אחרי כמה שירים בודדים אל תוך ההופעה, גפן עצר כדי להתייחס למצב בהומור השחור שלו: "הנחתי את המשטרה שהקהל שלי תמיד חרד ותמיד חושב טיפה על המוות בסוף כל יום, אז אפשר גם בפארק הירקון". 

אחרי עוד כמה מלהיטיו של הזמר, ביניהם "השיר שלנו" והשיר החדש "ורוד מבריק", גפן שוב עצר למען המצב הביטחוני, והפעם הקדיש את השיר "עורי עור" לתושבי הדרום, לא לפני שהבטיח להם הופעה נוספת ומיועדת רק להם. "זה מסר חשוב יותר מכל שיר - שבחרנו בחיים, אף אחד לא ישתיק את ישראל", הצהיר הזמר, כשרגעים ספורים אחרי מילותיו התרחש יירוט היישר מעל ראשנו. 

גפן המשיך את ההופעה כהרגלה עם השירים "מקסיקו" ו"האם להיות בך מאוהב", כשמשהו באוויר עדיין היה תקוע. ואז הגיעה התפנית בעלילה - האזכרה של יהונתן גפן ז"ל. הזמר המתרגש החל לדבר על אביו המנוח, שהלך לעולמו לפני פחות מחודש, תוך שברקע מתרוצצות תמונות וקטעי וידיאו של השניים. "איבדתי את אבא שלי האהוב, אני עדיין לא מעכל את זה, אני נמצא בסוג של מגננה", סיפר אביב והוסיף כי אביו אמור היה להיות האורח האחרון בנשף הרוק, אך זה לצערנו כבר לא יקרה. 

בשלב זה הקדיש אביב שיר לאביו, כזה שכתב במיוחד בשבילו אחרי מותו, העונה לשם "אחכה" - ולפתע הכל הסתדר. הנפש הקפוצה של הזמר השתחררה כאילו נפתחו שערי שמיים, והמילים המרגשות עלו להן מעלה וכיסו את הפארק כמו עננה מלטפת. ואז הכל היה ברור, חשבתי לעצמי שכולנו אמש בפארק הירקון בעיקר כדי לחלוק כבוד אחרון למשורר האהוב. שההופעה לא בוטלה רק לזכרו ושאביב החליט לתת לחיים להמשיך, כי של אביו יהונתן נגדעו. 

אביב גפן חשף על במת פארק הירקון שיר חדש שכתב לאביו המנוח, יהונתן גפן

אבל זהו, מכאן הכל התחיל לעבוד כמו מכונה משומנת. האורחים החלו לעלות בזה אחר זה, והפתיעו אותי יותר מפעם לפעם. הראשון שהגיע היה מתי כספי, יחד הם שרו את שירו "מקום לדאגה", שכתב יהונתן גפן ז"ל. אחריו, כמו זריקת נוסטלגיה מחממת לב, אביב גפן הביא לאיחוד חברי הסדרה "עניין של זמן" - איילת זורר באמצעות וידאו מוקלט ושרון חזיז, שי קפון, אורי גוטליב, אורי בנאי ומשה בן בסט, שעלו לבמה ושרו את שיר הנושא. 

אחרי האיחוד האייקוני, גפן לקח את המושכות לעוד כמה משיריו, למשל "שיר הסמרטוטים", "מלאך" ו"עונות". ואז, רגע השיא של הערב (לטעמי כן?) היה הרגע בו ההופעה הזו הפכה לנשף רוק אמיתי, כשאביב כינס על הבמה כמה מהזמרים והסולנים של הלהקות הכי אהובות של שנות ה-90. תחילה עלה ערן צור עם "לילות של ירח מלא", אחריו מאור כהן עם הלהיט של זקני צפת "שישי שבת", משם אל אלי לולאי סולן להקת רוקפור לביצוע "שוב לא שקט", ישירות אל הנמסיס הנצחי חמי רודנר מאיפה הילד לביצוע השיר "מה שעובר עלי" ולסיכום המחרוזת המדהימה יהלי סובול עם "מכה אפורה". 

אביב גפן וחמי רודנר (צילום: אלון לוין)
אביב גפן וחמי רודנר (צילום: אלון לוין)

ההופעה המשיכה אל השירים של גפן "שיר התקווה", "אור הירח", "אל תדאג" ו"יומן מסע", בתוכו שילב מחווה גם לזמר אריק איינשטיין בקולו. ומה זה נשף רוק בלי צמד הרוקיסטים פורטיסחרוף? השניים, ברי סחרוף ורמי פורטיס, עלו לבצע יחד עם גפן את השיר "חלום כחול", ולסיכום האורחת האחרונה שלנו להערב - גברת נינה, נינט טייב, ששרה יחד עם גפן קטע קצר מהשיר "שנינו שווים". 

את המופע המדהים, הסוחף והמרגש של גפן הוא סיים, איך לא, עם "עכשיו מעונן", שהיה גולת הכותרת של כל נשק רוק עד כה. אה, וכמובן עם מסר פוליטי וקריאה לשלום בין העמים, אתם יודעים, אביב גפן.

הזמר מילא שעתיים ועשרה של מוזיקה משובחת, אורחים מפתיעים ומיוחדים ובעיקר אווירה של נוסטלגיה בלתי נגמרת. הוא הוכיח שהשנים עשו לו טוב, שהוא התעדן, שהוא לא שכח את הצד האפל שלו, ובעיקר לא שכח שלפני שהוא היה מיינסטרים מוחלט, הוא היה שייך קודם כל אל הקהל שלו. 

אז למרות המצב הבטחוני והחרדה שאפפה את הפארק, ועל אף אווירת האבל שהייתה בהתחלה על הבמה, אביב גפן ממש לא אכזב - ויתרה מכך, אפילו הצליח להפתיע לטובה. כנראה שלא סתם איש עם קול לא מאוד יפה הצליח להפוך לאחד הזמרים המשפיעים ביותר במוזיקה הישראלית. ולחיי נשף הרוק ה-12. 

אביב גפן וערן מיטלמן (צילום: אלון לוין)
אביב גפן וערן מיטלמן (צילום: אלון לוין)