אמנות, תיאטרון, מחול ומיצב של עולם התרבות ממשיך ליצור, להופיע ולבטא סולידריות עם החטופים ומשפחותיהם ועם אנשי העוטף והנגב המערבי. 

גם כשהתותחים רועמים: עולם התרבות במאמץ לחזור לפעילות - ולהציע נחמה
מעט הפוגה: אירועי התרבות של דצמבר שמחכים רק לכם

1. שמועות. אחורי הביזון – תערוכות חדשות 
שתי תערוכות חדשות במדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית חולון: "שמועות", תערוכת סאונד ומיצב העוסקת במה שנשמע וביחסים בין אנשים ודברים דרך הקולות הסובבים אותנו. בתערוכה סדרת עבודות שמרביתן נוצרו בחודשיים האחרונים והיא בוחנת את האופנים בהם קול יוצר סביבה וחוויה עוטפת.

האמנים המשתתפים: נמרוד גרשוני ועירא שליט, אנה ווילד, נוני וייס, שחר יהלום, תומר לחם, דויד למואן, דניאל מאיר, שחר מזרחי. אוצרים: אודי אדלמן, ליילה רוז ברי.

"אחורי הביזון"  תערוכה של שיר רז, החוזרת לציורי מערות פרה-היסטוריים בעזרת טכנולוגיות בינה מלאכותית ומזמינה את הצופה לבהייה מדיטטיבית בחלל מערה מדומיין.  אוצרת: אביטל ברק

 פתיחת התערוכות: יום שישי|  15.12 | 12:30

אנה ווילד (צילום: ויטוריה סודו)
אנה ווילד (צילום: ויטוריה סודו)

המרכז לאמנות דיגיטלית, חולון 

נעילה: 16.3.2024  www.cda.org.il


2. מיכל רובנר. מיצב להשבת החטופים בקמפוס בצלאל
"איתותים", עבודתה של כלת פרס ישראל, האמנית מיכל רובנר, מוצגת כמיצב וידאו ב"בצלאל" אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים.

המיצב כולל עשרות מסכים הפונים לכיכר העירונית הסמוכה לקמפוס ועליהם מוצגים פניהם של החטופים והחטופות.

בעבודה 'איתותים' 2023 שורות של דמויות אנושיות על גבול ההפשטה, המזוהות עם גוף יצירתה, ממלאות את המסכים, מנופפות ומסמנות סימנים בידיהן ובגופן, כשאור אדום מהבהב מתוכן.

"תנועות הידיים הן קוד אוניברסלי של קריאה לעזרה, איתות מצוקה. שימו לב! אני כאן, תראו אותי, אל תשכחו אותי. הצבע האדום קשור לחום הגוף, והתנועה שלו כמו נשימה מואצת, דופק שפועם. זה צבע של דחיפות, סכנה, נורות אדומות שדולקות במצבי חירום, אותות אזעקה" מפרטת מיכל רובנר.

אוצרת: שרון בלבן. בשיתוף מתנדבים.ות מהמחלקה לאמנויות המסך ב"בצלאל".

3.שיקום ובנייה של מבנה שיהווה עוגן תרבותי לקהילת קיבוץ בארי 
בית ליבלינג, מרכז אדריכלות ועירוניות בשותפות של עיריית תל אביב-יפו וממשלת גרמניה, מקדמים יוזמה עם משרד הבינוי הפדראלי להקמת מבנה שיהווה עוגן תרבותי למרכז אמנויות עבור גלריית האמנות של קיבוץ בארי שהוחרבה במהלך אירועי השבעה באוקטובר. בית ליבלינג יסייע בידע המקצועי, בהסברה ובחילופי ידע מגרמניה שיתרמו לתהליך. 

שרון גולן מנהלת מעבדת המחקר מקדמת את הרעיון מול מזכיר המדינה. סורן ברטול יו"ר המרכז שהרים את הכפפה ביחד עם שרת הבינוי הפדראלית, קלרה גייויץ הביאו לאישור 7 מיליון יורו לפרוייקט השיקום והבניה של המרכז שיהווה עוגן תרבותי לקהילת הקיבוץ. 

השבוע נערך  סיור משותף בקיבוץ בארי, בו הוצגה הגלריה כעוגן מרכזי למבנה שיוקם כסמל ל״רוח הקיבוץ״. https://bit.ly/3T9cDuH

4. תיאטרון. ריפוי. תיקון - פסטיבל התיאטרון בירושלים
פסטיבל התיאטרון בירושלים מבית היוצר של סטודיו למשחק ניסן נתיב יחגוג זו השנה השלישית את העשייה התיאטרונית הירושלמית בשבוע של תרבות צעירה, יצירתית, איכותית ורגישה. 

השנה, בעקבות אירועי ה- 7 באוקטובר, הפסטיבל מתרכז בקשר בין ריפוי, תיקון ותיאטרון. 

תוכנית הפסטיבל כוללת 15 הצגות בבכורה, מופעים בולטים, שיתופי פעולה עם מוסדות ירושלמים שונים ובמה נרחבת לזירת התיאטרון התוססת הפועלת בעיר במשך השנה, לצד הבאת הצגות מרכזיות מהזירה הארצית לירושלים ואירועים במסגרת "חמ"ל חמלה".

הפסטיבל יתקיים במשך ארבעה ימים מ-20-23 בדצמבר בסטודיו למשחק, ניסן נתיב, בקמפוס האמנויות החדש, ירושלים.

בהצגות המקור שיועלו בבכורה: "הולכים לעולמם"  מופע בירוקרטי על מוות.  של בוגרי הסטודיו דניאל עובדיה ונתנאל רפפורט בשיתוף עם תיאטרון משו משו; בכורות במסגרת "ספוטלייט" - מסגרת ייעודית לבוגרי הסטודיו, בהם: "BAPE", דואו אלקטרו-נונסנס חדש באמצעות סינתיסייזרים, מכונות, הומור ומקלדות; Vהצגה "גורילות", של אורטל פז ולילך כנען, סדרה של שיחות תאטרליות בין שתי נשים שננעלו בממ"ד עם מקרר; ועוד.

במסגרת  "לראשונה" - חממת היצירה של סטודיו למשחק -ניסן נתיב, יוצגו חמש יצירות קצרות בבכורה  של חמישה מבוגרי ובוגרות השנה.

בפסטיבל יועלו גם הצגות רצות. בהן "לא מכניסה את זה הביתה" שיצר ג'ייסון הולט דנינו. ושלל אירועים, במסגרת "חמ"ל מלחמה".

תוכנית הפסטיבל:  https://www.nissan-nativ.org.il/he/536

5. הארמון של איתי – סוזן דלאל
"הארמון של איתי" מזמין את הקהל לפגוש את איתי בחדרו הפרטי. יחד עם חברה חדשה בשם עמית, הקהל יגלה עולם חדש בין ארבעת קירות חדרו. בתוך "ארמון" שעשוי מאורות צבעוניים, שתי הדמויות יבחנו רעיונות ומחשבות הנוגעים לחדר, בית ומשפחה, יספרו על האנשים החיים בביתם ומערכות היחסים עמם, המאכלים האהובים עליהם ועל פנטזיות סודיות, בתי חלומות, אגדות וסרטים. 

באמצעות תנועה, שירה, טקסט והומור, המבצעים מביאים לחיים את המושג 'בית'. היצירה מלווה בפסקול משיריו של אריק איינשטיין.

הארמון של איתי (צילום: עיצוב: נועה פארן)
הארמון של איתי (צילום: עיצוב: נועה פארן)

הארמון של איתי (צילום: אפרת מזור)
הארמון של איתי (צילום: אפרת מזור)

"הארמון של איתי" מופע מחול לילדים הפקת מקור בפרוייקט מחול שלם ובסיוע המחלקה לאמנויות אגף התרבות בעירית תל אביב יפו וקרן רבינוביץ' לאמנויות.

כוריאוגרפיה ובימוי:  רייצ’ל ארדוס. שיתוף פעולה ורקדנים: תומר גיאת, אורי לנקינסקי.

יום רביעי| 13.12| 17:00

סטודיו אורה, סוזן דלל תל אביב