1. השמש היא בפנים – מופע משיריה של נעמי שמר. קפה תיאטרון הקאמרי "השמש היא בפנים" מופע משיריה של נעמי שמר בשנה העשרים לפטירתה יעלה בצהרי יום שישי בקפה תיאטרון הקאמרי.

שיריה המופלאים של נעמי שמר נשמעים רלוונטיים מתמיד, הגם שחלפו עשרות שנים מאז כתיבתם, ומאז הלכה מאיתנו לפני כעשרים שנים. במופע האינטימי מושרים בין היתר השירים: "אור" (שם המופע לקוח משורה מהשיר), "העיר באפור", "נועה", "עוד לא אהבתי די", "אני גיטרה", "על כל אלה" ועוד רבים וטובים. ללי שמר, בתה של נעמי תספר על השירים.

ניהול מוסיקלי ופסנתר:  גבי ארגוב
שירה:  עודד סנדטש  ומיקה עינב 

יום שישי 5.1.2025 בשעה 12:30

קפה תיאטרון הקאמרי
http://tinyurl.com/3esbrt7y

2. "יש מישהו בבית". הביאנלה הים תיכונית החמישית. חיפה

התערוכה "יש מישהו בבית?", המוצגת במסגרת הביאנלה הים-תיכונית החמישית, בודקת את ההנחה, ש"בית" הוא מקום יציב של שייכות, מחסה, מקלט וביטחון וזהות, מקום המגן על יושביו.

המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר פרצה את הגבולות התוחמים של המרחב הבטוח הזה, ועתה הם מטושטשים יותר מתמיד. השקט והביטחון הביתי  הופרו ברגע אחד על ידי אלמנטים של כאוס ויצרו חוויה של שיבוש הנורמליות. ה"בית" הפך למקום טראומטי. 

תערוכת הביאנלה הים תיכונית החמישית החדשה מספרת את סיפור ההרס והחורבן הרגשי והפיסי של "הבית" של כולנו. אמנים מפורסמים מישראל ומרחבי העולם משתתפים בתערוכה ובכללם: AES+F, אלמגרין ודרגסט, גיא בן נר, אורי גרשט, ג'ני הולצר, עדל עבדסמד...

אוצרים ויוזמים: אביטל בר-שי ובלו סימיון פיינרו.

הביאנלה הים תיכונית נוסדה בחיפה בשנת  2010 כמודל לשיתוף  פעולה רב תרבותי של קהילות במזרח התיכון ובארצות הים התיכון, והיא מתקיימת אחת לשנתיים  במרחב העירוני.

בתערוכה "יש מישהו בבית" משתתפים 30 אמנים בהם אמנים בינלאומיים מגרמניה, צרפת, קזחסטאן, אוזבקיסטאן, רומניה, ארה"ב, רוסיה, אנגליה ועוד ואיתם אמנים חיפאים וישראלים מכל הארץ בהם זיוה ילין מנהלת הגלריה מקיבוץ בארי, ענבר הימן ז"ל שנרצחה במסיבה בנובה, והיתה סטודנטית במרכז האקדמי ויצו חיפה. לאורך התערוכה יתקיימו סדנאות יצירה. התערוכה המרכזית תוצג במרכז האקדמי ויצו חיפה. כמו גם בשמונה מקומות תצוגה ברחבי חיפה.

פתיחה: יום חמישי 18 בינואר בשעה 19:00
המרכז האקדמי ויצו, חיפה

https://mediterraneanbiennale.com/

3. התזמורת האנדלוסית אשדוד. 30 שנה להיווסדה ופתיחת  העונה החדשה

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, כלת פרס ישראל,  מציינת  30 שנים להיווסדה ופותחת את עונת 2024 עם הקונצרט "בין מקאם למקום" בניצוחה של סיון אלבו־בן חור ובהשתתפות בנג'מין בוזגלו וואלרי חמאתי, שני סולנים שגדלו על מסורת המקאם ועל הפסקול הייחודי שנוצר בישראל, המשלב את התרבויות והשפות השונות שהביאו עימם עולי התפוצות במפגש עם התרבות המקומית.

ואלרי חמאתי (צילום: רן יחזקאל)
ואלרי חמאתי (צילום: רן יחזקאל)

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד (צילום: מייק אדרי)
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד (צילום: מייק אדרי)

הקונצרט הפותח את העונה יתקיים ב-28.1 (20:30) במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע, כולל קלאסיקות מעולם המקאם והפיוט לצד יצירות מקור של ואלרי ובנימין בעיבודים חדשים ובפרשנות הייחודית של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, בניהולו האמנותי של אלעד לוי.

בנגמין בוזגלו (צילום: משה נחומוביץ)
בנגמין בוזגלו (צילום: משה נחומוביץ)

מאז ה-7 באוקטובר מופיעה התזמורת בהתנדבות בפני מפונים מהדרום ומהצפון ובפני חיילי צה"ל. סבב הקונצרטים יתקיים ברחבי הארץ מה-28 בינואר ועדה-20 בפברואר.

https://www.andalusit.co.il/
לכרטיסים:  073-759-9931או 5994* 

4. הקולות שבגוף | Studio Intimacy. דגנית ארטמן תערוכת יחיד.

התערוכה "הקולות שבגוף | Studio Intimacy", מציעה להתבונן במבט אינטימי על חוויות מהחיים עצמם. הדיאלוג החשוף שנוצר בין המצלמה לבין הרקדנים.ות דרך התנועה, נטפי הזיעה, הנשימה והחשיפה בחזרות ועל הבמה, מכניס את הצופה לעולם פיסי-רגשי ומלא כנות. 

דגנית ארטמן (ילידת 1964, רמת השרון), היא אמנית-צלמת. במשך 30 שנים היא התמקדה במחול ופרשה בעקבות פציעה קשה. בשנים האחרונות שבה ארטמן לאהבת הצילום. כשהמצלמה, משמשת לה שער כניסה חזרה לעולם המחול והפעם מזווית המתבוננת. 

במרכז התערוכה פועלים שני צירים מקבילים: צילומים מתוך חזרות והופעות של יצירות מחול, וטקסטים – העוסקים רובם ככולם בפחד, בחינוך לפעול מתוך פחד, ובאומץ הנדרש כדי להשתחרר ממנו אל החופש, אל היצירה. הטקסטים שזורים בין התמונות כדימויים בפני עצמם, ומהדהדים את התחושות הנובעות בכל אדם באשר הוא אדם.

"תיעודי המחול שמצלמת ארטמן הם לא מפגן כוח של הרגעים החזותיים והאסתטיים של היצירה, אלא תרשים של רגעים אנושיים. היא  כמו שולפת מתוך כל יצירה את העולם הרגשי המלא שעמד מאחוריה והוביל לצורך ליצור אותה מלכתחילה. בטקסטים המשולבים בתערוכה, היא משיבה את הסיפור לעצמה" אומרת האוצרת דר מוספיר.

פתיחה: 4 בינואר 
נעילה 31 בינואר

שיחי גלריה: ב-10.1 וב-18.1 בשעה 11:00. אוניברסיטת תל אביב, הספרייה הראשית ע"ש סוראסקי

5. "בציר 37". סדנת המחול ורטיגו ירושלים

סדנת המחול ורטיגו ירושלים שפועלת מזה 22 שנים ומנוהלת אמנותית על יד קרן חורש בגון, תעלה את מופעי חורף "בציר 37" בביצועם של 35 רקדנים, תלמידי שנה א' ו ב ' של סדנת המחול ורטיגו ירושלים.

בציר 37 (צילום: נעמה מור)
בציר 37 (צילום: נעמה מור)

במופע הם יבצעו מיצירותיה של נעה ורטהיים – מנהלת אמנותית של להקת מחול "ורטיגו" : "רעש לבן", "ימה", מאנא- כלי של אור", "לילא" ו"פרדס", למוסיקה של  רן בגנו ואיתמר דוארי. וקטע מהיצירה "מה טוב בירח", מתוך הרפרטואר של ענבל פינטו ואבשלום פולק. עוד יבצעו  רקדני הסדנא מיצרותיהם של  שרון פרידמן עם קטע מתוך Jerusalem, יצירה שנוצרה על להקת בילנפלד לכוריאוגרפיה;

ו"פינג פונג" מתוך 2  BOUND מאת דפנה דודוביץ' למוסיקה של רום פלס.

23-24 בינואר 2024  (19:00) בזירה הבין-תחומית, ירושלים
25  בינואר  (19:00) בסטודיו "זהבה", מרכז סוזן דלל תל אביב