הצגת יחיד של תיאטרון עוטף הנגב, תערוכה לאמנית דבי אשרת, הופעת התזמורת האנדלוסית הישראלית, קומדיית ניינטיז ואנסמבל סולני תל אביב מארח את שלישיית ירושלים. שבוע חדש עם מקבץ אירועי תרבות ואמנות -  כי תרבות היא מזור לנפש והכרח.

כל כך לא פאטצ': "ילדות רעות" יכל להחליק בגרון, אבל אז התחילה המוזיקה | ביקורת
למרות הכל פסטיבל הג'אז יוצא לדרך: מאיה בליזצמן מספרת על הדילמות והקשיים

1. "גבר". הצגת יחיד של תיאטרון עוטף הנגב
"גבר" הינה הצגת יחיד של תיאטרון עוטף הנגב, אשר תוצג ביום רביעי 21.2 בשעה 21:00 בתיאטרון "תמונע" בתל אביב.

המחזה נפתח במשפט אחד סתמי שאמרה לו בת זוגו, והוא שמוציא את אמיתי למסע מטלטל, אמיץ, מצחיק וכואב בניסיון להבין מה זה אומר להיות גבר?   והאם כל אחד זוכה בתואר הנכסף?

בחיפושיו אחר תשובות, אמיתי אינו פוחד להישיר מבט לכפר בו גדל, לחברים הקרובים ולמשפחה שלתוכה נולד, שניסו ליצור אותו בדמותם, ומתעמת עם הגברים בחייו, במטרה להיות הגבר שהוא.

שניים כתבו יחדיו את המחזה: אמיתי יעיש בן אוזיליו (שאף משחק בהצגה) ויוסי צברי. ההצגה עלתה לראשונה במסגרת פסטיבל "תיאטרונטו" 2023, וזכתה בפרס חביבת הקהל ע"ש תרין שלפי וציון לשבח.

תיאטרון עוטף הנגב קיים כ-20 שנים ושוכן במועצה האזורית אשכול. התיאטרון, בניהולו של אמיתי יעיש בן אוזיליו משמש בית ליוצרים המבקשים ליצור תיאטרון אינטימי, איכותי ונועז ומתמקד בעיקר בז'אנר של תיאטרון תיעודי, המבוסס על אירועים וסיפורים אמיתיים.

לאחר אירועי ה-7.10 בהם ספג התיאטרון אבידות ופגיעות בקרב חברי הצוות, הוא חזר לפעילות, הופיע בפני קהילות המפונים ברחבי הארץ.

2. "תמונות מחיי אשה". תערוכה לאמנית דבי אשרת. טרמינל העיצוב בת ים
תערוכת היחיד של האמנית הרב תחומית דבי אשרת שעוסקת בהיבטים שונים של חייה כאשה, תושק ב-22.2 בשעה 19:00 בטרמינל העיצוב בת ים. התערוכה שעולה לרגל חודש האשה הבינלאומי, משולה לזרקור המאיר אירועים של שמחה ועצב, אירועים של ילדות ואבלות, בגרות והתבגרות, אירועים של נוכחות וטקסיות.

היצירות משקפות את כברת הדרך שעברה האמנית בחייה, בכל הנוגע לעיסוק בנשיות, ובאופן ספציפי במורכבות שבין אינטימיות ובין בדידות. המעברים והחיבורים בין המחט הפוצעת את הבד, ובין ה"נקיות" שלו, יוצרים מערכת מורכבת, שבבסיסה תלות אינהרנטית בחומרים השונים שמתמזגים לקולאז' שלם.

היא רוקמת סיפורים בתה, מציירת, רושמת, צובעת ורוקמת על שקיות תה משומשות (Ready Made, מחזור וקיימות).  יצירותיה מעבירות סוג של געגוע, תום, והזמנה להתבוננות פנימית, זרקור על מסתורין, סוד שצריך לפענח, משהו שמצריך חיפוש עצמי.

גם תהליך היווצרות החיים והלידה מקבל נקום בתערוכה. "הוא מרכיב חשוב בחיי כאישה. פיסית בלידת ילדים ורוחנית כאשר אני מגלה את עצמי, 'יולדת את עצמי', ומתמודדת עם המציאות הפנימית והחיצונית בכל פעם מחדש".

כמה מהעבודות בתערוכה, נוצרו בעקבות סיפור אישי כואב שחוותה המשפחה המבוססות על סיפורה של בתה הסובלת מפוסט טראומה עקב התעללות נפשית שסבלה ממפקדה במהלך שירותה הצבאי.

היצירות נוצרו בעקבות שירים, מכתבים ומשפטים מיומנה האישי של הבת שעובדו על ידיה ליצירות אמנות.

אוצרת : אילנה כרמלי לנר

נעילה:  19.3

3. הופעת התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. ב"בארבי" החדש
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הופיעה בסוף השבוע על בימת מועדון ה"בארבי" במעונו החדש בנמל יפו, ואיתה הופיעו ריימונד אבוקסיס, חיים אוליאל, עמיר בניון וולארי חמאתי. בניהולו האמנותי של אלעד לוי. 

המופע התקיים במסגרת מופעי "חתול בשק". (הקהל קונה כרטיסים מבלי לדעת מראש מי יופיע בפניו) והקהל הנרגש קיבל את התזמורת האנדלוסית בהופעתה הראשונה במסגרת "חתול בשק" ב"בארבי" רקד והריע ממושכות לכל מי שלקח חלק במופע.

הופעת התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד במועדון הבארבי החדש (צילום :מייק אדרי)

4. Forever לנצח. תיאטרון נוצר 
קומדיית ניינטיז פופ מטופשת מאד ורצינית ביותר על חברות, נצח ואינסוף, ועל זה שבסוף הכל אותו דבר בסוף. העלילה מתמקדת בשלוש חברות הכי טובות שלילה אחד במסיבת פיג׳מות ורודה ונוצצת גדושת נאמברים מהניינטיז, מגלות שהן מתעבות אחת את השנייה, חוזרות אחורה בזמן ונתקעות שם.

באותו לילה, אפריל שוורץ האאוטסיידרית מחליטה שהיא רוצה למות כי טוב לה יותר מדי ואין לה יותר איך לשאת את כל הטוב הזה. חברותיה המושבעות, אמנדה רוג׳רס מלכת החבורה ולולי פופ החיילת הבינונית המצטיינת, עושות אחת ועוד אחת (שווה שלוש) ומבינות שאם לחברתן אפריל טוב  והיא רוצה למות, על מנת להציל את חייה - נגזר עליהן לעשות לה רע. 

forever לנצח (צילום: טליה בן עמי)
forever לנצח (צילום: טליה בן עמי)

מכאן, החברוּת המהוללת והספק נצחית בין השלוש תעמוד במבחנים קשים יותר ומטופשים פחות במעטפת ניינטיז מפוארת לעילא. 

כתיבה ובימוי: גפן גנני

שחקניות - טל יקימוב, עדי קוליקובסקי, רוני שטקלר

מועדי ההצגה:

יום שישי 23.2 בשעה 13:30 וב-15:30

מוצ"ש 24.2 בשעה 19:00 וב-21:00

מרכז תרבות מנדל, התקומה 1 יפו

http://www.notzar.co.il/

5. "קלאסיקה עממית". אנסמבל סולני תל אביב מארח את שלישיית ירושלים
אנסמבל סולני תל אביב יארח לראשונה ובאיחוד חד פעמי את חברי שלישיית ירושלים, לביצוע הקונצ'רטו המפורסם לכינור, צ'לו ופסנתר של בטהובן.

בקונצרט תבוצענה גם יצירות קלאסיות השואבות השראתן ממוסיקה עממית. מצד אחד - ברטוק, שחקר את המוסיקה העממית בהונגריה וסביבותיה ושילב אותה במוסיקה שלו, מצד שני - מוצרט, במוסיקה מהמחזה "תאמוס מלך מצרים",  ומצד שלישי - המלחין הישראלי דניאל עקיבא, שכתב יצירה חדשה ומקורית המבוססת על הנוסח הספרדי של פיוטים שנכתבו ע"י שלושה משוררים מתור הזהב של ספרד (ר' שלמה אבן גבירול, ר' יהודה הלוי, ורבי אברהם חזן גירונדי), והקדיש אותה לזמרת שני אושרי, המשלבת שירה אמנותית עם מסורות שירה עממיות. 

ברק טל (צילום: Roderik Kucavik)
ברק טל (צילום: Roderik Kucavik)

שני אשרי (צילום: סשה קוזלוב)
שני אשרי (צילום: סשה קוזלוב)

מועדי הקונצרט:

יום שישי 23.2 בשעה 12:00 אודיטוריום רפפורט, חיפה

מוצ"ש 24.2 בשעה 20:30, אולם צוקר, תל  אביב

יום חמישי 29.2 בשעה 19:00  הקונסרבטוריון העירוני, עכו


קטעים מתוך הפרוייקט עם המליחין דניאל עקיבא:

https://youtu.be/JsefcyAZgDs?si=xocGqEp0bi8cRDHV

https://youtu.be/aB1EqUxncxQ?si=w83a5i1R3X1K9-5R