תוך אמונה גדולה בכוחה של תרבות לרפא ולאחות את השברים ותפילה למען חזרתם המיידית של כל החטופים, פותח תיאטרון גשר את העונה ה-33. תיאטרון גשר מציג רפרטואר חדש, עשיר ומגוון לשנת 2024-25, המשלב בין קלאסיקות אהובות לצד יצירות חדשות, הצגות ברוח המלחמה ואמונה בחשיבותה של תרבות בחיזוק הרוח הישראלית.

התיאטרון, שממשיך לכאוב את אובדנו בטרם עת של מייסדו ומנהלו האמנותי - יבגני אריה שנפטר בינואר 2022, נפרד בימים אלה גם מרימאס טומינאס, שהלך לעולמו מוקדם יותר החודש. טומינאס, מגדולי הבמאים באירופה, העלה בגשר עיבוד לאחת מהקלאסיקות הגדולות של התיאטרון העולמי  "סיראנו", שהפכה להצגה האחרונה שביים. המחזה הצרפתי מאת אדמון רוסטאן על פי תרגום מאת דורי פרנס, בהשתתפות: שלומי ברטונוב, יובל שרף, אבי אזולאי ואחרים. ב-6 במרץ הבמאי הדגול הלך לעולמו והשאיר אחריו הצגות מופת בתיאטראות השונים באירופה. 

"אנה קרנינה", גם היא בבימויו של רימאס ז"ל פתחה בינואר האחרון מסע הופעות באירופה, המסע החל בפריז וימשיך מאפריל לבודפשט, לטביה, אסטוניה וליטא ובסוף השנה ההצגה תגיע לארה"ב.  

העונה הנוכחית של התיאטרון נפתחה בהצגה "ריצ'רד III", הקלאסיקה מאת ויליאם שייקספיר, בבימוי איתי טיראן שביים לראשונה בגשר וצפוי לביים הצגה נוספת בעונה הקרובה. יבגניה דודינה חזרה לבימת התיאטרון לאחר 17 שנה, בתפקיד הראשי כ'מלך ריצ'רד'.

במהלך המלחמה עלתה "שלום, מלחמה", הצגה מוזיקלית לחימום הלבבות והעלאת המורל, מאת ובבימוי אמיר י. וולף. סיפורם של אב ובן הנפגשים בחזית בהשתתפות השחקן גלעד קלטר, ובנו, רום. על הליווי המוזיקלי החי - שחקני הלהקה, יובל ינאי, שלומי ברטונוב, הנרי דוד וניר כנען. 

ברפרטואר החדש תעלה הצגת הילדים "פו הדב", הצגה מוסיקלית לילדים בבימויו של עמית אפשטיין בהלחנת יוני רכטר. המחזה, מאת רועי חן על פי ספרו של א. א. מילן מביא לבמה את הסיפורים שסיפר מילן לבנו ואת הדמויות הקלאסיות שכולם מכירים, פו הדב, חזרזיר, איה ועוד. בהצגה ישתתפו יובל ינאי, גלעד קלטר, אלון פרידמן, מיכל ויינברג, שיר סייג.

מחזה נוסף שיעלה, "שמשון ודלילה"- על-פי ספרו של זאב ז'בוטינסקי בעיבודו של רועי חן ובבימויו של נועם שמואל. ז'בוטינסקי השווה בין תקופת השופטים למנדט הבריטי ולמכשולים שהציבה אנגליה בדרך להקמת בית לאומי לעם ישראל בארץ ישראל, אבל הספר מתגלה כרלוונטי לא פחות לימינו אנו. 

פסטיבל התיאטרון הבינלאומי  Jaffa Fest 2024 יתקיים בין ה-20 ביוני עד ה-6 ביולי במסגרתו לראשונה בתיאטרון גשר – שיתוף פעולה עם הווסט אנד! הפקה משותפת עם תיאטרון Theatre Royal Haymarket. מקסים דידנקו שביים הצגות מצליחות ברוסיה, גרמניה וצ'כיה. יציג את "סַלוֹמֵה"  מאת אוסקר ווילד שתעלה בשפה האנגלית עם כתוביות בעברית וברוסית. 

"החתונה מבוטלת" בבימויה של דאשה שאמינה, הצגה המבוססת על זיכרונות ההיבאקושה (ביפנית — ״האנשים ששרדו את האור״) —  אלה ששרדו את הפצצות האטום על הירושימה ונגסאקי. הטקסט מבוסס על חומרי ארכיון ייחודיים וראיונות עומק אישיים עם הניצולים, שהתקיימו במהלך המסע של צוות יוצרי ההפקה ליפן.

עוד יעלו בגשר בעונה הקרובה "אמדאוס", מאת פיטר שפר בבימוי אילאיל סמל. ההצגה "מי כמוני" שרצה כבר ארבע שנים חוזרת עם קאסט חדש וצעיר ובמקביל, המחזה יעלה באפריל בתיאטרון Franco Parenti במילאנו. "החטא ועונשו", יצירת המופת שכתב דוסטויבסקי מגיעה לבמת גשר בעיבוד חדש בבימויו של אלכסנדר מולוצ'ניקוב. כמו כן, יעלו "הנערה הדנית" בבימוי נועה רבן, "דולי סיטי" על פי ספרה המצליח של אורלי קסטל בלום בבימוי נתי בן חנן, "נמסה" מאת ובבימוי סופיה גולן, בוגרת סטודיו גשר ו"מראה" הלהיט מלונדון בבימוי נעם פרנק, בוגר סטודיו גשר. 

מנכ"לית תיאטרון גשר, לנה קריינדלין: "כמו שהמלחמה משפיעה על כל פן בחיים שלנו, היא משפיעה גם על הרפרטואר. אנחנו מציעים לקהל שלנו הצגות מחיי הארץ הזאת, כמו "שלום, מלחמה", "שמשון ודלילה", "סלומה" ו-"דולי סיטי". גם ההצגות שיצאו לפני פרוץ המלחמה כמו "ריצ'רד III" או "סיראנו" מקבלות פרשנות חדשה ואקטואלית מתמיד. כל זה תוך שיח תמידי עם הקהל ותפילה לשובם של כל החטופים חזרה לישראל במהרה.

"השנה, אנחנו ממשיכים את מסורתו של יבגני אריה ופותחים את הדלתות ליוצרים מובילים מהעולם, צעירים וצעירות שגדלו בחיק התיאטרון כמו סופיה גולן ונעם פרנק ועולים חדשים שהגיעו ארצה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה".