מהפך כפול ומכופל נרשם היום בטקס הענקת פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2015, על פי בחירת האקדמיה לתיאטרון. לראשונה עברה ההובלה במספר הזכיות לתיאטראות הפריפריה. במקביל, נעדרה שרת התרבות שקראה אשתקד להרחבת הפעילות התיאטרונית בפריפריה והיעדרה הביא לטקס שקט ומאופק, בניגוד לסערה שליוותה אשתקד את נוכחות השרה. הסערה העיקרית באולם הייתה סערת מחיאות כפיים נלהבות לזוכת פרס מפעל חיים - יונה אליאן. 

19 הפרסים לתיאטרון הרפרטוארי (הפרס ה-20, במקצה הצגת תיאטרון פרטי, הוענק לקומדיה, "אדוני שר האוצר", בכיכובם של יהורם גאון וגלית אנקורי), התחלקו כדלקמן: חמש זכיות כל אחת גרפו תיאטרון חיפה (לראשונה בתולדותיו), ותיאטרון באר שבע. ארבע פרסים הוענקו לתיאטרון בית ליסין (שגם התכבד בפרס שהועתר על הכוכבת שלו - יונה עליאן). שני פרסים כל אחד לשני התיאטראות התל אביביים, הקאמרי (הפתעה) והבימה. הקאמרי, על שלל הצגות הלהיט שלו, זכה בפרסים רק על ההצגה "על האש" שכתב דרור קרן. פרס בודד הוענק לתיאטרון החאן. תיאטרון גשר החרים גם השנה את הפרסים. 
באופן לא צפוי, ההצגות המובילות הפעם בזכויות הן המחזמר בילי שוורץ של תיאטרון חיפה (מאת אוהד חיטמן ושירילי דשא), שזכה בארבעה פרסים, והקלאסיקה השייקספירית "רומאו ויוליה", שמעלה תיאטרון באר שבע בכיכובם של אביגיל הררי ותום אבני (שלושה פרסים). 

הזוכים בקטגוריות השונות: 
במאי: עירד רובינשטיין (רומיאו ויוליה, תיאטרון באר שבע) 
שחקנית בתפקיד ראשי: טלי אורן (בילי שוורץ, תיאטרון חיפה)
שחקן בתפקיד ראשי: ששון גבאי (האבא, בית ליסין)
שחקנית בתפקיד משנה: מיקי קם (בילי שוורץ, תיאטרון חיפה) 
שחקן בתפקיד משנה: אבי אוריה (חתולה על גג פח לוהט, בית ליסין) 
החשקנית המבטיחה: ענבר דנון (הרולד ומוד, תיאטרון באר שבע) 
השחקן המבטיח: אבישי מרידור (על האש, הקאמרי)
עיצוב תפאורה: אדם קלר (כנרת כנרת, תיאטרון חאן) 
עיצוב תלבושות: מאור צבר (רומיאו ויוליה, תיאטרון באר שבע)
עיצוב תאורה: פליס רוס (4.48 פסיכוזה, תיאטרון חיפה) 
עיצוב וידאו: אדם לבינסון ויואב כהן (הרולד ומוד, תיאטרון באר שבע) 
מוזיקה: אוהד חיטמן (בילי שוורץ, תיאטרון חיפה)
כוריאוגרפיה: אביחי חכם (אוויטה, הבימה) 
מתרגם: אלי ביז'אווי (רומיאו ויוליה, באר שבע)
מחזאי: דרור קרן (על האש, הקאמרי)  
המחזה הישראלי המקורי: יהוא, הבימה 
המחזה המתורגם: האבא, בית ליסין 
הקומדיה: אילוף הסוררת, בית ליסין
המחזמר: בילי שוורץ, תיאטרון חיפה
את הטקס הנחתה בחן רב זו השנה השלישית הודיה קורן, וקבוצת בוגרי סטודיו יורם לוינשטיין כמעט גנבו את ההצגה בקטע מוזיקלי-קומי. 
כוכבת האירוע נטול השערוריות הפוליטיות הייתה יונה אליאן. באי מרכז ענב, שבו נערך האירוע, הריעו ממושכות כששון גבאי, בן זוגה בהצגות רבות, בירך אותה והעניק לה את הפרס על מפעל חיים. "כמי שנשארה הילדה מיפו, אני לא מורגלת בפרסים", אמרה אליאן והודתה לציפי פינס, מנכ"לית תיאטרון הבית שלה מזה 25, שנים, בית ליסין.

ראיון מקיף עם כלת הפרס, אליאן, היום ב"מעריב-סופהשבוע".