טייבלה - גיבורת הצגת "טייבלה והשד", העולה מחר בתיאטרון החאן בעיבוד של רוני סיני לסיפור של יצחק בשביס-זינגר ובבימוי רעייתו, שירילי דשא - מוכרת בנות בדים בכפר קטן בפולין, הננטשת על-ידי בעלה והופכת לעגונה, האסורה לגבר, מוצאת ניחומים באלחנן, עוזרו של המלמד, שמתחזה לשד כדי לעקוף את האיסור.

"טייבלה אמנם תמימה, אבל זורמת עם מה שהיא מרגישה ונענית למחזר, המחופש לשד", אומרת נטלי אליעזרוב, המככבת בתפקיד הזה בהצגה.

"החזרות עם שירילי היו כיף אחד גדול וחגיגה של דמיון ויצירה", היא מספרת. "פחות כיף היה איך שהסתבכנו על הדרך עם הקורונה, מה שהפריע לי בשיבה לתיאטרון לאחר חופשת לידה (אליעזרוב ובעלה, גלעד, בעל בית-קפה במרכז תל-אביב, הורים לקים, תינוק שלדבריה מסב להם אושר רב), כשחמישה ימים לפני היציאה לקהל הכל נעצר. כמי שלא כל כך קשובה לחדשות, זה היה מאוד מפתיע עבורי עד כדי כאבי בטן מעוצמת המעבר החד".

טייבלה, "תפקיד שכמו תפור למידותיי", הוא תפקיד הפריצה של אליעזרוב בחאן לאחר גלריה של דמויות שהיא הציגה בו במגוון של הצגות, מהדמויות הקומיות של הייסינט ב"סקאפן" והעלמה אן ב"הנשים העליזות מווינדזור" עד הדמויות הרציניות מאוד של סוניה ב"הדוד ואניה" ואורידיקה ב"אנטיגונה".

''טייבלה והשד'' (צילום: יחצ)
''טייבלה והשד'' (צילום: יחצ)

"אני קצת מהכל", היא מעידה על עצמה, "ויש לי את זה בהצגות של החאן,שמהרגע הראשון שהגעתי אליו ב-2013 מצאתי בו בית מדהים".

בת 33, אליעזרוב, המחזיקה גם בדרכון אמריקאי, כמי שנולדה בארצות הברית, לשם יצאו לזמן-מה הוריה, אילנה ויצחק, מי שהקים את להקת "השגרירים" עם אחיו יעקב. "גדלתי בלהקה, שהחזרות שלה התקיימו בבית שלנו ברמת-גן", היא מספרת. "הייתה לי ילדות צבעונית במשפחה אמנותית, כולל אחותי שירן, שהיא רקדנית וכוריאוגרפית בברלין. ניגנתי בפסנתר והייתי הולכת להופעות של הלהקה". 

שם היה התפקיד הראשון שלך?
"לא, התפקיד הראשון שלי, של גמד לבוש בירוק, היה בהצגת 'פרח נתתי לנורית', ששיחקתי בגיל שש בתיאטרון הילדים 'ביממ"א' של מישא אשרוב, קרוב שלנו ושל אשתו, בלהה מס. מה שהיה עלי לעשות שם זה לעלות לבמה ולהגיש פרח, מה שהיה מאוד קסום בעיניי". 

לימים זה לא עזר לה להתקבל לתלמה ילין. אם זה עורר אצלה ספקות, "בסטודיו ניסן נתיב נפתחה לי הדרך והבנתי שאני בכיוון הנכון". כלא מעטים מבוגריו הגיעה ממנו בישיר לתיאטרון החאן, שמנהליו האמנותיים, תחילה מיכאל גורביץ' וכעת, אודי בן-משה, אף הם בוגרי הסטודיו.

כעת, היא משחקת בחאן לצד טייבלה עיתונאית בהצגת "הדבר", שביימה מור פרנק על-פי ספרו של אלבר קאמי. "זה מטורף איך שדברים שנכתבו לפני עשרות שנים התאימו אחד לאחד למה שקרה אצלנו בתקופת הקורונה", אליעזרוב מתפעלת. "כשחקנית, אני מחפשת רלוונטיות בהצגות שבהן אני משתתפת".

מה התפקיד שאת הכי חולמת עליו?
"טייבלה זה כל מה שחלמתי".