ההרפתקה הקומית החדשה של הקומיקאי משה פרסטר היא ההצגה “מערבון בלירה", מאת אלון לוי ואיתי תור, שמוצגת בתיאטרון צוותא, ובה הוא נסחף לראשונה אל מחוזות הראפ. “’אני חסר כל חוש קצב’, כך הגבתי כשיוצרי ההצגה פנו אליי", מספר פרסטר. “הם הסתכלו עליי בתמיהה. בכלל לא מעניין אותם מה יש לי או אין לי. הם רוצים לעשות, וזה נורא יפה. כך, שנה לפני ה־60 שלי אני מוצא את עצמי על תקן זקן השבט. אבל אני מרגיש שהחבר’ה, שהם למעשה מחצית הגיל שלי, יותר מבוגרים ממני".

בהצגה מגלם פרסטר את דמותו של נח רמון, יו"ר שיממון, קיבוץ בדיוני בדרום, בתקופת המנדט הבריטי. במקרה, באותו זמן שבו החל את החזרות על ההצגה הזו, לוהק גם להצגה “אהובת הקצין הבריטי" מאת ענת ברזילי וקובי לוריא, שהועלתה בפסטיבל המחזמר בהבימה. “גם להם אמרתי שאני לא יודע לשיר", הוא מספר. “מה לעשות, יש לי מין תכונה כזאת, שישר אני פוסל את עצמי. אבל דווקא שרתי שם ויצא בסדר, מה גם שבין המשתתפים הייתה ניצה שאול המקסימה".

משה  פרסטר ב''מערבון בלירה'' (צילום: טל פרץ)
משה פרסטר ב''מערבון בלירה'' (צילום: טל פרץ)


היכן עוד פוגשים אותך בימים אלה?
“מופעים קומיים כאלה, שעליהם אני עובד עם אנשים מבוגרים על הספקטרום. זה התחיל כהתנדבות בימי הקורונה. זה מהדברים שאני עושה מתחת לרדאר. לא הכל חייב להיעשות ברעש. בסך הכל אפשר להגיד שעכשיו אני די מבסוט ממה שעובר עליי".

צלקות יפות


פרסטר מעודו לא חיפש לעשות יותר מדי רעש. “אני נהרייני כזה, בן להורים רומנים - וזה אומר הכל", הוא סבור. “סיפור של ילד קטן, בודד, ביישן, בן של מין תרבותניק מצחיקן כזה בבית הבראה במעלות. אבא שלי המנוח היה מארגן שם משחקי בינגו ושירה בציבור, גם הקרין סרטים, וממה שספגתי שם נהייתי מי שאני".

עד שטל פרידמן שם אותך על המפה?
“שמנו זה את זה על המפה. כל הזמן רצו לזרוק אותי מלימודי התיאטרון באוניברסיטת תל אביב, אמרו שזה לא בשבילי, עד שבא טל. היינו שם סטטיסטים באיזו הצגה, הוא משנה א’, אני משנה ב’ - ושם הוא התחיל להתעלל בי, במירכאות כמובן, כשהיחסים בינינו היו חנוך לויניים כאלה. הייתי מספר לו על הקשיים שעברתי והוא היה צוחק. מזה יצאה ההצגה ‘עלילות משה בעיר הגדולה’, שהייתה שוס אדיר ופרסמה את שנינו, כשכל אחד מאיתנו משוגע בדרכו".

טל פרידמן (צילום: רפי דלויה)
טל פרידמן (צילום: רפי דלויה)


איך היית מגדיר את עצמך כשחקן?
“היום אני הרבה יותר בוגר ועמוק. כשאני רואה איך אני עובד עם אנשים, אני יודע שאני שווה המון בתור קומיקאי".

איפה אתה בהשוואה לקומיקאים כמו דרור קרן או דב נבון, למשל?
“יותר דב נבון, אני חושב, כי דרור קרן צבעוני יותר. עם דב היה לי מפגש מצחיק ב’קופה ראשית’, שם התברר שכמה שאנחנו דומים, אנחנו גם שונים".

דב נבון (צילום: אביב חופי)
דב נבון (צילום: אביב חופי)


כשחקן, אתה רואה את עצמך משחק במחזה של שייקספיר?
“לעולם אין לדעת, מה גם שלכל דבר שמציעים לי אני ישר אומר ‘כן’ ואחר כך שוקל אם זה מתאים לי או לא. כל פעם אני מופתע מחדש מכמה שרוצים אותי, בעצם גם מופתע שכולם מכירים אותי ואוהבים, עם צילומי סלפי וכאלה. מה לעשות, נהרייני, כבר אמרתי".

בשנת 2012 השתתף פרסטר בתוכנית "הישרדות VIP", העונה השישית של הריאליטי: "זה נבע מהנטייה שלי להגיד ‘כן’ לכל דבר, למרות שאני מאוד לא אוהב ריאליטי. בסך הכל הייתה לי שם הרפתקה מעניינת, שלא עשתה לי נזק מיוחד. היא הייתה עוד רובד בחיי גם אם מדובר בתוכנית די דבילית, שבה הייתי בודד באי, אוכל אורז ומקושש זרדים. כטיפוס די נזירי, כנראה הייתי שם במקום הנכון".

עם מה אתה יצאת משם?
“יצאתי משם עם כמה פאנצ’ים לסטנד־אפ ועם חוויה חזקה לכל החיים, אפילו חוויה טובה".

פרסטר גרוש מאשתו הראשונה ופרוד מבת זוגו השנייה. הוא מתגורר כיום בקריית אונו ואב לשלושה. אורי, בכורתו, סיימה לימודי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית.

התבטאת בעבר ואמרת "נפשי מצולקת". האם קיבלת טיפול לכך?
“זאת אמירה שבאה מהיותי טיפוס די דרמטי, אם כי צלקות יכולות להיות גם יפות. אני בטיפול פסיכולוגי כל הזמן, כבר עשר שנים. עכשיו אני מבין כמה שזה עוזר. אפילו אם חברים אומרים לי ‘לא השתנית’, אני לא מפסיק להשתנות, מה שמביא אותי להיות עכשיו בזוגיות מאוד טובה ובוגרת עם מעצבת פנים".

ניתן לומר שאתה מכור לבמה ולקהל?
“לצערי, כן. אני מאוד אוהב את המקצוע שלי ומופיע המון".

מה היית אם לא היית שחקן?
“בטח הייתי משהו תימהוני, מוזר ואומלל".

מה החלום שלך?
“השאיפה הכי גדולה שלי כרגע היא לכתוב מחזה. אם זה יצא, וואלה, אני אהיה מאושר. הגיע הזמן, לא?".