ציפי מור, שתככב לראשונה בתיאטרון היידישפיל, חוזרת לימי התהילה

השחקנית ציפי מור, שמככבת לראשונה בהצגה בתיאטרון היידישפיל ולמדה יידיש לצורך התפקיד, מספרת על האתגר שבמשחק בשפה חדשה (“בחזרות אמרתי לעצמי: ‘איך אעשה את זה?'"), ומדברת על השינוי שחל בעולם הילדים

דודי פטימר צילום: דודי פטימר
ציפי מור
ציפי מור | צילום: אריאל בשור
2
גלריה
מתוך ההצגה - אף פעם לא מאוחר
מתוך ההצגה - אף פעם לא מאוחר | צילום: יוסי גמזו לטובה

מור (68), ילידת חיפה, גדלה ברמת גן ובהמשך בתל אביב. “מגיל 4 אני על הבמה”, היא מספרת. “הופעתי כרקדנית בלט, ובגיל 12 אבא של חברה שלי, שהיה במאי, ליהק אותי לשחק בהצגה ‘חלום ליל קיץ’ של שייקספיר. אז גיליתי את עולם המשחק. לפני כן רציתי להיות בלרינה ולמדתי בלט קלאסי ואחר כך ג’אז, אבל המשחק תפס את כולי”.

את שירותה הצבאי עשתה מור בלהקת פיקוד דרום וכיכבה בתוכניותיה “מדרום תיפתח הטובה” (1972) ו”חול בקפה” (1973) לצד טאלנטים כמו אביבה אבידן וחנה לסלאו. “זה היה בית ספר הכי מקצועי שיכולתי לבקש”, היא אומרת. “כשאתה בלהקה צבאית, אתה חווה את כל סוגי הקהל שיש בישראל, מכל סוגי המגזרים, המקצועות, האנשים והאופי. הופענו גם בתקופת מלחמת יום הכיפורים, וזה חישל אותי להופיע בכל סיטואציה. בלהקה הצבאית עשיתי גם קטע פנטומימה, מה שלא היה כל כך נהוג אז, והייתי האישה היחידה באותה תקופה שעשתה פנטומימה בארץ”.

עם שחרורה מהלהקה הצבאית הצטרפה למופע “טוב לאהוב” (במסגרת התוכנית “מועדון הצועני השורק” של דן אלמגור) ובהמשך ל”בזאר הגדול” בכיכובו של דני ליטני. “ב’טוב לאהוב’ שיחקתי מין דמות שעושה חצי פנטומימה”, היא מספרת. “במקרה, באחת ההצגות נכחה מפיקה מהטלוויזיה הלימודית, שחשבה שאני מתאימה לדמות של ‘רגע’, דמות של בובה בסדרת טלוויזיה חדשה. בהמשך לוהק שלמה ניצן לדמות הראשית של דודלי וספי ריבלין לדמות של פיסטוק. כך בעצם נולדה התוכנית ‘רגע עם דודלי’”.

“רגע עם דודלי” שודרה בהצלחה בערוץ הראשון בין השנים 1976־1981 והפכה את מור, ניצן וריבלין לכוכבי ילדים. “בהתחלה לא ידעתי אם הסדרה מצליחה או לא כי הטלוויזיה הייתה בשנותיה הראשונות”, היא מספרת. “רק כשיצאתי מהאולפנים ושמתי לב שכולם מכירים אותי – הבנתי שזה להיט”.

עם ירידת “רגע עם דודלי” מהמסך, לוהקו מור וריבלין לסדרת ההמשך המצליחה, “הבית של פיסטוק”, שרצה בין השנים 1981־1983 וגם היא גידלה דורות של ילדים. “בין ספי וביני הייתה כימיה וחברות שאין לתאר”, היא מספרת. “כשאתה עובד עם ספי, אז אתה יכול לבוא בבוקר וכולם עוד חצי רדומים, אבל הוא כבר משתטח על הרצפה ומספר בדיחות. זה היה כיף. זו הייתה תוכנית פחות מורכבת מ’רגע עם דודלי’ כי ספי ואני אלתרנו הרבה, בשל העובדה שכל אחד מאיתנו הכיר את הדמות ממש טוב. בחזרות עשינו מה שכתוב בתסריט, אבל ספי אמר לי: ‘כל דבר שאומרים לך, תגידי ‘בסדר’, וברגע שהמצלמה נפתחת - תעשי מה שאת רוצה’. הוא סמך עליי וידע שאני סומכת עליו, כך שגם אם מישהו חרג מהטקסט, אז השני חיפה עליו וזרם איתו. אתה יכול לראות את זה בפרקים מסוימים שבהם אנחנו ממש צוחקים צחוק אמיתי בינינו. אלתרנו עד כדי כך שלפעמים התסריטאים לא הכירו את התסריט שלהם”.

לאורך השנים השתתפה מור בהצגות, בתוכניות ובקלטות ילדים רבות, עסקה בדיבוב סדרות מונפשות ואף חיברה שני ספרי ילדים: “רגע עם רוני” ו”רק רגע”.

ההצגות הקרובות:

21.10, 12:00, אולם אריסון בתל אביב

23.10, 20:00, אודיטוריום רפפורט בחיפה

24.10, 20:00, בית העם ברחובות

תגיות:
תיאטרון
/
ציפי מור
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף