העוצמה של ההפקה לא מצילה את "זינגר" מהבעיות שלה | כליל חיון

הפקת הענק של הקאמרי מציגה ויזואליה מסחררת ומשחק מרשים, אך מאחורי הספקטקל נוצרת תחושת אי-נוחות: "זינגר" מבקשת לגעת בטראומה ובזהות, אך נעה בין טון לא מגובש לדמות ראשית שלא תמיד עוברת אמינה

כליל חיון צילום: פרטי
זינגר, התיאטרון הקאמרי
זינגר, התיאטרון הקאמרי | צילום: אוהד רומנו
3
גלריה

למה אני פותח ביקורת על הצגה באזכור הזה? כיוון שלמרות ש"זינגר" לרגע לא מעיזה להתבדח על אושוויץ או השואה בכלל, היא מהדהדת את היצירה של גבע בעל כורחה, ולא במובן המחמיא.

זינגר, התיאטרון הקאמרי
זינגר, התיאטרון הקאמרי | צילום: אוהד רומנו

הפוטנציאל הוא רב, ועצם הניסיון לחקור את השפעת הטראומה לאורך עשורים ראוי להערכה כשלעצמו. אבל נדמה שהמחזה מעולם לא מחליט איזה טון הוא רוצה לאמץ ובאיזה כיוון הוא מעוניין ללכת.

רמי ברוך בהצגה זינגר
רמי ברוך בהצגה זינגר | צילום: אוהד רומנו

שנית, ההשוואה לאורי זוהר אינה רק שלילית. כיוון שחובבי הבמאי ימצאו ב"זינגר" גם את החקר המעמיק בנושאי החרטה, השנאה העצמית ולבסוף האפשרות לגאולה, שליוו גם את "מציצים" ו"עיניים גדולות" למשל. אם תרצו, אפשר אפילו להתחיל לשיר "הוו פיטר זינגר, שתית כל הצוף מתוך הפרח…".

תגיות:
תיאטרון
/
הקאמרי
/
עמוס תמם
/
הצגה
/
רוי מילר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף