בין כל פליטי הריאליטי במחוזותינו לאורך השנים, דווקא רודריגו גונזלס הצליח להישאר בתודעת הקהל גם 20 שנה לאחר שהתגלה בתוכנית “קחי אותי שרון", הגרסה הישראלית לתוכנית המציאות האמריקאית “הרווק".

“הייתי סיפור סינדרלה שנולד מתוך הטלוויזיה", הוא אומר. “כלומר, בחור אלמוני שהתגלה בבת אחת דרך המסך בעוצמות שלא היו מוכרות עד אז. לטלוויזיה אז הייתה השפעה רבה יותר מאשר כיום. מה ששמר עליי הוא הרצינות שייחסתי לעניין. משלב מוקדם הקפדתי לרכוש כלים מקצועיים, והילדים שנחשפו אליי בערוץ הילדים המשיכו איתי בתוכניות למבוגרים. בסיכומו של דבר, היה לי חשוב להיות איש מקצוע טוב יותר מאשר לחפש פרסום".

איך הגעת ל"קחי אותי שרון"?
“לגמרי במקרה. הייתי אז קיבוצניק מקיבוץ אילון בצפון, שנקלע לבר נידח בתל אביב. כעבור דקות נכנס לשם בחור. הוא התיישב לידי ושאל אם אני מעוניין להשתתף בתוכנית דייטים בטלוויזיה. הסתבר שהוא היה מלהק. הסכמתי, מה כבר היה לי להפסיד. כעבור כמה ימים עשו לי אודישן ב’קשת’ ומשם הכל היסטוריה. דברים התגלגלו מעצמם מאוד מהר".

גבות הורמו

גונזלס, 42, נולד בצ’ילה, שהייתה בהנהגת הרודן פינושה, לאם יהודייה ולאב נוצרי. עד עלייתו ארצה בגיל 11 הוא גדל גם בוונצואלה ובקולומביה. “במהותי אני לגמרי ישראלי עם רקע צבאי של גולנצ’יק", הוא אומר.

כילד, מה ידעת על ישראל?
“שום דבר. אפילו לא ידעתי שקיימת מדינה כזאת. כשהובאנו אליה על ידי הסוכנות היהודית, חווינו קליטה לא קלה. לא באמת קיבלו אותנו בזרועות פתוחות, מה שגרם לי לכעוס על ההורים שלי על שהביאו אותי לישראל. התחלנו ביד מרדכי ומשם עברנו צפונה. נדדנו בין אדמית, אילון ושלומי. בגיל 22, בחופשת השחרור שלי מהשירות בגולני, נקלעתי ל’קחי אותי שרון’".

''קחי אותי שרון'' (צילום: צילום מסך)
''קחי אותי שרון'' (צילום: צילום מסך)

באמת חיפשת אהבה?
“כן, חיפשתי אהבה, אבל של בחור צעיר ותמים שהאמין שדברים יכולים לקרות. היו רגעים בתוכנית שנמשכתי אל שרון איילון והתאהבתי בה עד כדי כך שראיתי את עצמי בעתיד יחד איתה".

גונזלס היה בין הגברים בתוכנית שהתחרו על לבה של שרון. לאחר שהודח במהלך התוכנית, הוחזר על ידי הקהל ב"גלגל הצלה" ולבסוף סיים במקום השלישי. “לא פחות מ־300 אלף איש הצביעו בעד החזרתי לתוכנית", הוא משחזר. “דני קושמרו הכריז על כך בחדשות ערוץ 2 וזכיתי לחיקוי של מריאנו אידלמן בתוכנית הבכורה של ‘ארץ נהדרת'. נראה לי שעם הפופולריות שהייתה לי אז יכולתי אפילו לרוץ לכנסת ולהיבחר".

איך התמודדת עם הפרסום האדיר שנחת עליך בבת אחת?
“לא הסתחררתי. לקחתי את הכל בתור עבודה, כולל תופעת המעריצות שרצו אחריי לכל מקום כמו אחרי אליל רוק וארבו לי ליד פתח הבית, לצד הקמפיינים והמתנות שקיבלתי, כולל כספים ששולמו לי רק כדי שאגיע לכל מיני אירועים".

גונזלס הגיע מהתוכנית שבה התגלה היישר לערוץ הילדים, שם היה לאחד המנחים. עד מהרה מצא את עצמו בתפקיד הראשי במחזמר “רובין הוד" לצדה של דנה דבורין. “הרבה גבות הורמו אז לגבי איך תיאטרון כמו תיאטרון חיפה לקח פליט ריאליטי חסר ניסיון", הוא אומר. בהמשך הוא גם כיכב בהצגות “אלדין", “פיטר פן" ו"סינדרלה", וגם בפסטיגל. במקביל למד משחק ב"הדרך", בית הספר למשחק של איל כהן.

המרוץ שלו השתבש כשבמלחמת לבנון השנייה הוא נקלע לקרבות שמהם יצא עם הלם קרב. “זה היה סיוט נורא, כשכל הזמן ראינו את המוות מול העיניים, כשמסביבנו היו עוד ועוד הרוגים", הוא אומר. “בלילות העיניים כמעט לא הצליחו להיעצם מרוב פחד. הכי קשה היה לא לדעת מה עלול לקרות כעבור דקה, ואם בכלל נזכה לחזור. אחר כך באו התופעות של פוסט־טראומה, עם זיעה בכפות הידיים, קימה בבהלה באמצע הלילה, התקפי זעם ופרצי אלימות. פתאום לא סבלתי שהסתכלו עליי ברחוב, צילמו אותי וניסו לגעת בי. אובדן הפרטיות, שהסתגלתי אליו מתחילת הדרך והיה מבחינתי אמצעי להשגת המטרה, הפך לקושי בלתי נסבל. עברו שלוש שנים עד שקלטתי שהכל פוסט־טראומה, תופעה שאז לא כל כך ידעו איך להתמודד איתה".

למרות הקשיים, ב־2007 הוא השתתף בריאליטי “רוקדים עם כוכבים" וזכה במקום הראשון בגמר לצדה של נעמה תבורי. “זה לא בא בקלות, מה גם שפוסט־טראומה היא לא משהו שמתפרץ מיד במלוא עוצמתו", הוא משחזר. “בחזרות התפלאו למה אני כל הזמן במכנסיים ארוכים, למרות המאמץ והזיעה. זה היה כדי להסתיר את שטפי הדם שהיו לי ברגליים, לאחר שהייתי מרביץ לעצמי תוך כדי שינה. ‘אתה לא נורמלי’, הייתה אומרת לי נעמה תבורי, הרקדנית שרקדה איתי וראתה מה שעבר עליי. מחאו לי שם כפיים, והיו לי דמעות בעיניים. הייתי חוזר מחזרות בסטודיו ובוכה כל הלילה".

זה לא מנע ממך את הזכייה.
“ככה זה גולנצ’יק; איפה שתזרוק אותו, הוא יתאבד עד שהוא ינצח וישיג את המטרה. אבל אחרי זה כמעט שנתיים לא עבדתי באופן מסודר, חוץ מחלטורה פה וחלטורה שם. לא ממש התפרנסתי, דבר שהשתקף בחשבון הבנק שלי. הדאון שחוויתי אחרי ‘רוקדים עם כוכבים’ היה מאוד קיצוני ולווה בשתיית הרבה אלכוהול ובהעברת רוב הזמן בים. כך היה עד שאפרת, חברתי דאז, כיום אשתי, אמרה שאני צריך לעשות משהו עם החיים שלי. בעידוד שלה הלכתי ללמוד תקשורת ושיווק במכללה למנהל. במקביל שירות המילואים שלי נעשה מורכב. למפקד סיירת גולני הסברתי שאני פוחד לאחוז בנשק ופרצתי בבכי. כתוצאה מכך פטרו אותי מהשירות, שעבר לפסים של התנדבות".

רודריגו גונזלס (צילום: נועה ניר)
רודריגו גונזלס (צילום: נועה ניר)

אלוף האלופים

הלם הקרב של גונזלס התנקז לעבודתו המקצועית: הוא בא לידי ביטוי בסרט הסטודנטים שיצר, "180 מעלות", ושאותו הקרין בפסטיבל “דוקאביב", ובהמשך, במהלך מבצע צוק איתן, יצא עם "12 רגשות", סדרת רשת על רגשות הלוחמים בשדה הקרב. בהמשך עבד על סרטו המשותף עם איתי רזיאל, “הקרב שלא נגמר", שגולל את מה שעבר כלוחם במלחמת לבנון השנייה.

את אפרת, רעייתו ואם בניו רפאל וריי, פגש בבר תל־אביבי. “’אתה מוכר לי’, היא התחילה איתי כשיצאנו משם", הוא מספר. “כעבור יומיים כבר פגשתי את ההורים שלה ולאחר שבוע עברנו לגור יחד בדרך לנישואים".

בשנת 2019 הוא הפציע שוב בריאליטי, הפעם כאחד המתמודדים ב"נינג’ה ישראל". “הבנתי שחלק מהריפוי שלי דורש לחזור קצת לפרונט, מה שאני מתגעגע אליו עד היום", הוא אומר. “למעשה, לא חיפשתי לנצח שם. הרי זה מתאים לחבר’ה יותר צעירים ממני, הגיל שלי כפול משלהם. בטניס אני הרבה יותר טוב".

כיום הוא עוסק “בעולמות של יצירה ושל תוכן, בעיקר בפן העסקי והטכנולוגי", לדבריו. “הקמתי לפני שמונה שנים חברה שעוזרת לתאגידים טכנולוגיים לתרגם את הסיפור שלהם לסרטוני וידיאו על מנת שיהיו נוכחים ברשת. כמו כן, אני מגיש בהתנדבות חדשות בספרדית במסגרת ‘אקטניוז’, מיזם החדשות הבינלאומי שהקימו מירי מיכאלי ומשה קלוגהפט. זאת מתוך הכרה בכך שאין מספיק הסברה לקהל דוברי הספרדית".

האם תמליץ לבניך ללכת לריאליטי?
“אעמוד לצדם בכל מה שיבחרו לעשות, בין שזו תהיה השתתפות בריאליטי ובין שזה יהיה שירות ביחידה צבאית מובחרת. אתן להם טיפים ככל שיצטרכו, אבל אאפשר להם לבחור באיזו אופציה שירצו. אני בדעה שאפשר להפוך כל חוויה לחיובית".

תשתתף בעוד ריאליטי בעתיד?
“אני לא פוסל את זה, אבל כמי שנמצא היום עמוק בתוך העולם העסקי, ברור שאני לא יכול לקחת כל דבר. מה כן? נראה לי שאולי ‘המרוץ למיליון’. אם היו מציעים לי להשתתף שוב ב’רוקדים עם כוכבים’, לא הייתי חושב פעמיים. אני חולם שיעשו את אלוף האלופים בין מנצחי התוכנית".