אחרי מספר שבועות של חגי תשרי, אני חושבת שמצאתי את היתרון בחגים שמפציעים רק בשישי שבת. אני יודעת שעצם ההצהרה הזו עלולה להרים לא מעט גבות, אבל בהחלט יש רגע בו אתה מודה על ארוחת החג בשישי, והוא מתרחש בבוקר יום ראשון שאחרי. ההתאוששות מחגים בתצורת סופ"ש קלה במוני מונים מחגיגות באמצע השבוע, המאלצות אותך לקום לעבוד באופן ספורדי אחרי בינג' של יומיים לתוך הלילה. ולאחר המסקנה המבוססת: יש הרבה מה לצפות בו בנטפליקס בסוף השבוע הנוכחי, נצלו אותו כהלכה. 

כשתמונה אחת שווה אלף מילים מאוכזבות | מיכל קדוש
מביך, נמוך, מבזה ומדאיג, וזה רק קצה הקרחון | מיכל קדוש

בקהאם | Beckham
דייוויד בקהאם נחשב כבר שנים לאחד משחקני הכדורגל הטובים בעולם, ואף מצליח לצבור לא מעט עניין בזירה הציבורית, בין היתר הודות לרעייתו ויקטוריה, נצר לשושלת הספייס גירלז המפוארת, והקשר הפומבי שלו ליהדותו למחצה. 

אחרי שאמרתי את כל זה, מאוד לא מפתיע שבנטפליקס הרימו את הכפפה, והפריחו לחלל האוויר דוקו בארבעה פרקים אודותיו הכוללים קטעי וידאו מן העבר, דרך הקריירה המפוארת, חיי המשפחה שכמעט בלתי אפשרי לנהל כך, והדיכאון שפקד את בקהאם אי שם ב־1998. מעניין, גם למי שממש לא אוהב כדורגל. או את ספייס גירלז.

בקהאם (צילום: צילום מסך נטפליקס)
בקהאם (צילום: צילום מסך נטפליקס)

הכול ועכשיו | Everything Now
רגע לפני הצלילה לתוך הסדרה הנ"ל, הייתי בטוחה שמדובר בדרמת נעורים שאין שום סיכוי סביר שאתחבר אליה בהתחשב בנסיבות המקלות ובגילי המופלג קמעה. גיליתי שטעיתי, ושיש כאן הרבה מאוד מעבר למה שחושבים בהתחלה. 

מאחורי השם המסתורי משהו ניצבת מיה, מתבגרת בת 16 המסכמת בפרק הראשון חודשים לא מעטים של החלמה מהפרעת אכילה עמה התמודדה. וכיאה לכל מתבגר, ולצערי כיאה לכולנו, היא חשה פומו, הלוא הוא פספוס על הזמן שאבד. זו בדיוק הסיבה בגנה היא מרגישה שעליה לפצות על כל מה שהפסידה. לרוע מזלה, רבים מחבריה המשיכו הלאה בלעדיה. 

בהכול ועכשיו ישנם ויכוחים המתנהלים בתוך רבים מבני הנוער: קורטוב של אשמה וביקורת עצמית, שיתאזנו בסוף עם ההבנה שכולם בעצם אותו הדבר, רק קצת אחרת. וחרף גילה של מיה, הדיון הפנימי הזה מרתק, בדיוק באותה המידה בה הוא כואב ומשחרר בו זמנית.

הכל ועכשיו (צילום: צילום מסך נטפליקס)
הכל ועכשיו (צילום: צילום מסך נטפליקס)

לופן | Lupin
כבר שוחחנו בעבר על לופן, המותחן הצרפתי הנהדר שעלה לראשונה לנטפליקס לפני כמעט שלוש שנים. אם עקבתם, ודאי גמעתם בשקיקה את עלילות אסאן דיופ, שהפצע של התאבדות אביו בכלא לאחר שהואשם בפשע שלא ביצע שינה את חייו. וכשאני אומרת 'שינה את חייו', אני מתכוונת להשתלשלות אירועים שגרמה לו להפוך לגנב מתוחכם השואב את השראתו מספר בלשים שקרא בתור ילד. 

הערת שוליים: אחד מתחביביי הוא צפייה בסרטים צרפתיים, בתקווה שאצליח יום אחד לדבר עם קרובי המשפחה שלי בשפה האקזוטית מבלי להיתקע. ברבים מהם מככב עומאר סי, הדמות הראשית בלופן, והוא פשוט עושה עבודת חסד בכל תפקיד שנקרה בדרכו. יכולתו של סי להחליף דמויות מעוררת פליאה, וגם כאן, בין קפיצה מגגות לגניבת מחרוזת עתיקה, הוא משכנע כמעט כמו לצפות בסדרה תיעודית. 
כמעט שכחתי: הפרקים החדשים שהגיעו לפלטפורמת הסטרימינג מצוינים ובלתי צפויים בדיוק כמו הקודמים. חיסרון מיניאטורי: המתח כבד. 

לופן (צילום: צילום מסך נטפליקס)
לופן (צילום: צילום מסך נטפליקס)

הסיפור המופלא של הנרי שוגר | The Wonderful Story of Henry Sugar
וס אנדרסון, קולנוען אמריקאי מוכר ועטור הישגים, נתן דרור לספרו של רואלד דאל הבריטי והצליח ליצור סרט חביב למדי של 39 דקות בלבד. במרכזו, כיאה ללא מעט סרטים על אנשים וכסף, ניצב הנרי (בנדיקט קמברבאץ'), איש עשיר כקורח שהחליט לרמות את עולמו באמצעות טריקים בהימורים. 

כך נכנסים הצופים לסיפור שמסתיים בצורה שונה לחלוטין מאיך שהתחיל, ובבסיסו יותר מדי כסף, חלום להתל בכולם, ותפילה לקתרזיס של אדם שמצא נחמה בספרים שכה אהב. וכמובן, איך לא, המשחק של בנדיקט מדהים כתמיד. 

הסיפור המלא של הנרי שוגר  (צילום: צילום מסך נטפליקס)
הסיפור המלא של הנרי שוגר (צילום: צילום מסך נטפליקס)

מפגשים מהסוג החוצני | Encounters
מהשנייה בה התחלנו לדבר ולהבין את העולם המקיף אותנו, שמענו לא מעט דעות לגבי הימצאותם של חייזרים ברחבי היקום. פעם חשבו שחלליות אם משרטטות מעגלים בחוות חקלאיות מבודדות, או שצלחות מעופפות משוטטות בשמיים בחיפוש קרקע להשקעה. כיום, ברוח השנים האחרונות, מנסים להביא הוכחות חותכות בשטח לכך שבדיוק כמו התיאוריות האלמותיות, לא כל העולם סובב סביבנו, בני האדם. 

מפגשים מהסוג החוצני (צילום: צילום מסך נטפליקס)
מפגשים מהסוג החוצני (צילום: צילום מסך נטפליקס)

בפועל, מקריפ ככל שזה נשמע, קשה לפסול את ההשערה לפיה יש עוד חיים מחוץ לכדור הארץ. הרי ישנם עוד כוכבים וחומרים מסוגים שונים, ואפילו מצאו מים על הירח. אך האם הסדרה הנוכחית עזרה לי להאמין הרבה יותר בקיומם של חברים מכוכב אחר? אני מודה שלא ממש.  צפייה בארבעת הפרקים בהחלט תחשוף בפניכם עדויות מעניינות שטרם ראיתם, ואפילו תגרום לכם להאמין הרבה יותר בהימצאותן של צורות חיים נוספות. מה שהיה חסר בדוקו הנוכחי הוא הסגירה, המסקנה, לא מוחלטת ככל שתהיה. סימן השאלה כמובן לא אמור להיפתר כליל, אבל נדמה שחוץ מעדויות וקצת קטעי קישור, לא ברור לי מהשגתי מהבהייה במסך.