אסתר ליברזון נמר הודחה אתמול מהמשחק, וכנראה שלא נזכה יותר לראות קונפליקטים מעניינים על רקע פוליטי בינה ובין שם. מעתה ואילך ההתלקחויות היחידות שיצוצו יהיו סביב נושאים קטנים ובנאליים, כאשר תהיה זאת תהילה שתצית אותם, כפי שעשתה אתמול על שטות מוחלטת לגמרי. אסתר איבדה אצלי כמה נקודות זכות כאשר מיהרה להצטרף לחזית שפתחה תהילה נגד אורנה.



אסתר (במבט נוקב): באיזו זכות החלטת לפעול מאחורי גבי?


אורנה (המומה): אימל'ה מה עשיתי?


אסתר: את מנסה להתפרסם על הגב שלי.


אורנה (בשוק): מה ז'תומרת?


אסתר: הגב שלי נראה לך נוח להישען עליו הא?


אורנה: איזה גב? מה גב? בסך הכול שכבתי על הגב על הנדנדה בנסט ודברתי עם אחותי שנפטרה.



טוב, זה לא היה בדיוק כך, אבל האמת היא שלא הבנתי מה אסתר רצתה מאורנה. נראה לי שאפילו אסתר לא הבינה מה היא בעצם רוצה מאורנה, ואז נזכרה שזה לא טוב לתדמית להישמע כל כך לא קוהרנטית, התעשתה על עצמה וחזרה להיות המחנכת הטובה והדאגנית שמשכינה שלום.



אסתר: טוב, תקשיבי. לכי ת'סדרי את העניינים עם תהילה. היא עושה לך בלגן עם כולם.


אורנה: טוב המורה.



אורנה הלכה לסדר את העניינים, אבל תהילה ברחה כשראתה אותה, כי היא יותר חזקה בלדבר על אנשים מאחורי הגב. בהמשך העונה היא הולכת לבשל לנו כמה ריבים עסיסיים ולדחוף את האף לעניינים לא שלה, בעיקר בענייני הלב של אביחי, והיא תשגע אותו לגמרי עד שבסוף הוא יתפוצץ עליה ויסתום לה את הפה אחת ולתמיד. הרי בסופו של דבר, מה זה באמת עניינה שאביחי מחניף למעיין שהיא סקסית ולא באמת מתכוון לזה? "כי זה טוב לטלוויזיה" עונה לה אביחי. לפחות הוא אמיתי.



ארז טל קרא לקטע של תהילה ואורנה "דרמטי". בעיניי הוא היה קומי לגמרי כאשר תהילה עם אחוריה הקופצים, רצה מחדר לחדר ומדייר אחד לשני בשביל ללחוש להם באוזן את החדשות המרעישות: אורנה לא דברה כל היום עם אסתר, והיא מעדיפה לשמוע דברי תועבה מפי אביחי ושם שמספרים בדיחות על בולבולים, גוועלד! חומר נהדר בשביל סרט של וודי אלן. הפרק של אתמול היה על תהילה וברור לכולנו שהיא יצרה את כל הפרודיה הזאת כדי שהצופים יצביעו לה ואמנם הצליחה במשימה.



מצד שני, הדה לגיטימציה שהיא ניסתה לעשות לחרדית המודרנית, רק שיחק לטובתה של אורנה שעוררה אמפתיה בצופים והם הצביעו שתישאר. בצדק אמר שמוליק לתהילה כאשר זו עשתה רעש שלם סביב "הצביעות" של אורנה: זכותה של אורנה לבחור איזה צד שהיא רוצה ולפעול כפי שמתאים לה. אני מקווה שממרום גילו וניסיונו, שמוליק יפתיע עם עוד אמירות חכמות ויישאר מספיק זמן בבית על מנת לקחת על עצמו את תפקיד המבוגר האחראי. הוא שקט, צנוע ונעים הליכות ודוגל ב"סייג לחוכמה שתיקה". נכון לרגע זה מסתמן שני מחנות בבית האח הגדול, חיים מול אביחי, תבחרו את הצד שלכם.