בחודשים האחרונים חזרה שאלת ההורות האלטרנטיבית לשיח הציבורי, עם מאבק הקהילה הגאה על הזכות לאמץ ילדים, כשאמנים כמו הראל סקעת ואמיר פרישר גוטמן נלחמו על זכותם להיות הורים בישראל. הדיון בשאלה, פתח צוהר לסוגי הורות נוספים, שלא כוללים תא משפחתי קלאסי של "אמא, אבא, ילד". בסרט "בגובה העיניים - ילד של אבא", גלית גוטמן יוצאת לפגוש אבות שמגדלים את הילדים שלהם לבד.


"בגובה העיניים - ילד של אבא"

ערן הפך למפרנס עיקרי לאחר גירושים, אביעד התאלמן באופן טרגי כשאשתו נפטרה בעת לידת הבן השני, ועומר בחר להיות אב יחידני ועשה שלושה ילדים עם שלוש פונדקאיות שונות בחו"ל.



אבות אלו מתמודדים לא רק עם משימות רבות שממלאות בקלות יום של זוג שמתחלק בהן, אלא גם עם חברה שנותנת להם את התחושה שאבא במשרה מלאה זה לא באמת הדבר האמיתי, וש"אין כמו אמא". כמה חסרה אמא בחייהם של הילדים שגדלים רק עם אבא? בסרט עולות שאלות על תפקידים מסורתיים של "אמא ואבא", ומה מתוך החלוקה הזו הוא מיתוס.



"בגובה העיניים - ילד של אבא" גלית גוטמן. באדיבות קשת
"בגובה העיניים - ילד של אבא" גלית גוטמן. באדיבות קשת




ערן זילברבוש - הוא הייטקיסט בן 42, שגר בתל אביב עם בתו הגר בת החמש, ומגדל אותה במשמורת מלאה לאחר שנפרד מאשתו. מעבר לזה שאנשים לא מאמינים שהוא סטרייט, הוא מתקשה למצוא זוגיות, והסביבה מרימה עליו גבה בכל מקום אליו יפנה.



הסרט מספר את סיפורם של שלושה אבות שמגדלים את הילדים שלהם לבד, כל אחד מסיבותיו שלו. בנוסף לערן, מופיעים בסרט גם: אביעד דרור - אלמן + 2 שאשתו נפטרה בלידת הבן הקטן לפני חמש שנים, הוא מגדל אותו ואת אחותו בת השש לבד ומשתוקק לזוגיות חדשה, ועומר אזולאי - שהביא שלושה ילדים משלוש פונדקאיות שונות: תאילנדית, הודית ונפאלית, אותם הוא מגדל בעצמו.



"בגובה העיניים - ילד של אבא", סרטה של גלית גוטמן, היום (ראשון) ב-22:15, קשת, ערוץ 2