גביע העולם בכדורגל טלטל את שוק הטלוויזיה בישראל והכניס אותך לקיפאון עמוק כששידורי המשחקים בתאגיד השידור הציבורי משכו אליהם את הצופים והותירו את הערוצים המסחריים עם שאריות רייטינג. זכייניות ערוץ 2 לשעבר ספגו את המכה, אחוזי הצפייה ירדו, ובחלק מהפעמים העדיפו לשדר שידורים חוזרים בפריים טיים ואפילו לא להשיב מלחמה למונדיאל. כעת, עם התקרבות הגמר גביע העולם בכדורגל, הערוצים מתחילים לשוב לעצמם ובימים שבין המשחקים לשבץ את התוכניות החזקות שלהם.



אמש, אחרי חודשים של הכנות, פרומואים ומלחמת רשת מתוקשרת אחת, השיקה "קשת 12" את ריאליטי המוזיקה החדש "אביב או אייל" ועל פי תוצאות הרייטינג של השידור הראשון נראה כי התוכנית לא הצליחה לעמוד בציפיות וקיבלה 13.7 אחוזי צפייה בלבד. אי אפשר לומר כי התוכנית החדשה לא קיבלה קידום מאסיבי בכל הפלטפורמות, כך שאת התוצאה המאכזבת ניתן לתלות במועד השיבוץ, בין משחקי המונדיאל, כשצופים לא ממהרים להכניס עוד תוכנית לרשימת הצפייה השבועית שלהם.



מול "אביב או אייל" שידרה "רשת 13" פריצה קצרה לבית "האח הגדול" וגרפה נתון נאה של 19.9 אחוזים, ואחריה פרק של "משחקי השף", שקיבל 13.6 אחוזים - עשירית האחוז בלבד מתחת להשקת "אביב או אייל".




מי שרצה לברוח מהריאליטי בזכייניות ערוץ 2 לשעבר יכול היה לצפות בסרט הדוקומנטרי של גיא זוהר "מוות ללא תשובה" ב"ערוץ עשר" שקיבל 4 אחוזים, וב"כאן" ששידרה את "המרדף" שקיבלה נתון נאה של 5.9 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 11.5 אחוזים ב"קשת" ו-7.5 ב"רשת", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 6.2 אחוזים, מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 4.5 אחוזים, וחדשות "ערוץ 20" בהגשת דנה סומברג קיבלו 1.1 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה קשת עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 8.7 אחוזים ו"התכנית הכלכלית" שהביאה 9.6 אחוזים, בעוד הזכיינית רשת ששידרה את "לפני החדשות", קיבלה 4.8 אחוזים. ערוץ עשר ששידר את  "אורלי וגיא" הגיע אל החדשות עם 3 אחוזים.