"כאן" נכנסת לזירה: עם פתיחת משחקי המונדיאל חודש, ספג שוק הטלוויזיה בישראל טלטלה רצינית, כשהצופים עברו מהערוצים "קשת 12", "רשת 13" ו"ערוץ עשר" לתאגיד השידור הציבורי ששידר את רובם המכריע של המשחקים. בעוד הערוצים המסחריים חוו ירידת רייטינג בכל התוכניות ושיוועו לסיום המונדיאל. אמש, עם ערב השידורים הראשון שלאחר המונדיאל, החל המבחן האמיתי של תאגיד השידור, שיצטרך לנצל את המומנטום בו הצופים כבר התרגלו ללחוץ "11" בשלט.



בתאגיד כבר התכוננו לשבוע הגורלי, במהלכו קבעו עלייה של כמה תוכניות חדשות, ביניהן סדרת הדרמה המדוברת ועטורת הכוכבים "שטוקהולם" שהושקה אמש אם נתון גבוה במיוחד עבור הערוץ 8.1, ועקפה את "ערוץ 10" - בהחלט נתון פתיחה מרשים עבור "כאן". בימי משחקי גביע העולם בכדורגל כל התוכניות של הערוץ ידעו עלייה משמעותית ברייטינג, כולל תוכניות מלוות כמו "אולפן המונדיאל", אך גם אחרות כמו מהדורת החדשות ושידורי הלילה, וערכי הערוץ השכילו לשתול פרומואים רבים לתוכניות שהם משיקים השבוע, מהלך שבהחלט נשא פירות.



צרפת זוכה בגביע העולם. רויטרס
צרפת זוכה בגביע העולם. רויטרס



עוד מושקות השבוע "יחידה מעורבת", הדוקו שעוסק בטירונות קרבית של יחידת אריות הירדן המשלבת גברים ונשים ששודרה ביום ראשון, "סליחה על השאלה" הערב בשעה 22:00 ו"אנחנו על המפית", ביום רביעי. הנתונים שיביאו התוכניות הולכות ככול הנראה לקבוע את המשך הצלחתו של תאגיד השידור לתקופה הקרובה.



ברצועת הפריים-טיים, הובילה אמש "רשת 13" עם פריצה ל"אח הגדול" שקיבלה 15 אחוזי רייטינג אך אינה נספרת בחישוב הכללי בגלל שהיא ארכה פחות מ-20 דקות, ו"משחקי השף" שקיבלה 15.1 אחוזים, מול "אביב או אייל" של "קשת" שגרפה 12 אחוזים בלבד. פנים אמיתיות של ערוץ עשר, לעומת זאת, עשתה 6 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "המרדף" שקיבלה 6.8 אחוזים, ו"שטוקהולם" שגרפה 8.1 אחוזים.





ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 11.5 אחוזים בקשת ו-8.1 ברשת, חדשות ערוץ עשר גרפו 7.4 אחוזים, מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 4.6 אחוזים, וחדשות ערוץ 20 קיבלו 0.9 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה קשת עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 7.9 אחוזים ו"התכנית הכלכלית" שהביאה 9.7 אחוזים, בעוד הזכיינית רשת ששידרה את "לפני החדשות" עם, קיבלה 5.7 אחוזים. ערוץ עשר ששידר את "אורלי וגיא" הגיע אל החדשות עם 3.3 אחוזים.