סערה סביב תחקיר 'הארץ' על חוות הדעת המשפילות והמעליבות שנכתבו על עובדי רשות השידור לקראת האפשרות לקבלם לתאגיד השידור החדש, על ידי מקורבים למנכ"ל אלדד קובלנץ. בין הדוגמאות ניתן למצוא תיאור של העיתונאי דוד ויצטום כ"משעמם, ארכאי ומיושן. לא לקחת אם הולכים על חדשנות ומיתוג מחדש". על אורן נהרי נכתב כי "בדומה לוויצטום, מאגר ידע עצום אך מיושן ומשעמם".

על ענת שרן עורכת וותיקה ביומן השבוע של רשת ב' נכתב ש"לא להתקרב. אמנם אחד מסמלי הרשות, אבל ללא שום ערך מוסף. משעממת ביותר". על אמיר איבגי, היום בערוץ 20 ומגיש מהדורת "מבט" בעבר נכתב "רק אם חייבים. מגיש אפור ובינוני. לא עובר מסך לדעתי". עוד נכתב על איבגי "מגיש סולידי אם כי מכוער, עם קול מעולה, שהגיש לתקופה קצרה את מבט. זה גדול עליו, אבל למשדרים קטנים יותר הוא טוב. ידע וחושים עיתונאיים אדירים. יכול להיות גם עורך מבט. לא אוהב אותו אישית אבל מעריך אותו". 

על מיכל ריבנוביץ, מגישת מבט בעבר גם היא נרשמו המלצות חיוביות לצד הערה על כך שלמרות שהיא "מגישה יפה, חרוצה ודי אינטליגנטית" היא גם מעט קפואה וקרה על המסך". על יעל קשאני, עורכת מבט, נכתב "מבריקה, מזרחית, חדת לשון, ידענית אבל גם עליה אי אפשר לסמוך שתציית". על המגיש והפרשן אמיר בר שלום נכתב "רק אם חייבים. עצלן ולא ממש מוכשר". בהערה אחרת נכתב כי "הוא מאוהב בעצמו קשות". על אורי לוי מנהל חטיבת החדשות ומוותיקי רשות השידור נכתב "רק אם חייבים. מיושן, לא מוסיף ולא תורם". 
על מרב מילר שהגישה את מהדורת החדשות נכתב "אפשר לקחת, אם כי התרגלה למעמד של כוכבת למרות שאינה מוכשרת במיוחד". מילר לבסוף לא הגיעה לתאגיד החדש. על דב אלבוים נכתב "לתוכניות דת. רק אם חייבים". על סגן מנהל חטיבת החדשות אלון מזר נכתב כי "יש לו הרבה ידע טלוויזיוני והוא יודע לקבל פקודות פוליטיות בלי לנג'ס", אך בנוסף נכתב כי מדובר ב"איש קשה נורא ששנאו אותו כמנהל. אני מחבב אותו, אבל אני מחבב גם את אייכמן". בחוות דעת אחרת נכתב ש"לא להתקרב. עסקן, רכלן ולא מוכשר".
לא רק הכוכבים הבולטים זכו לחוות דעת לא מחמיאות. על מלבישה נכתב "מיושנת ועצלנית" על מזכירה בכירה "טיפוס מתוסכל ועצבני". מפיקה כונתה "אנטיפתית" צלם ותיק תואר כ"עצלן וממורמר" ועובדת אחרת תוארה כ"אשה חכמה שלדעתי מכל אנשי הוועדים יהיה קל לתת לה תפקיד לא משמעותי, ולגרום לה לא לעורר יותר מדי בלגן".

העובדים המושמצים בתיאורים לא נשארו והגיבו על ההערות המעליבות "היופי, כידוע, הוא בעיני המתבונן", כתב אמיר איבגי, "אמא שלי תמיד אמרה שאני הכי יפה וזה הספיק לי. ואתה, אלדד,  אחרי התחקיר הזה ב"הארץ", מה אתה חושב כשאתה מסתכל במראה? מסוגל עדיין להסתכל בעיניים של העובדים שלך? בעיניים של הציבור שאתה אמור לשרת?".

אורן נהרי ריטווט את ציוצו של אסף יחזקאלי, עיתונאי "החדשות", שכתב כי "לצד הגועל מ"מסמכי קובלנץ", והבוז שהם מייצרים אצלי כלפיו, אני לא יכול להימנע מהמחשבה שחלק ממחברי ההערכות הנבזיות היו בעצמם מנהלים גרועים וטיפשים ברשות השידור הישנה. אני עדיין חושב שסגירת הרשות הייתה צעד נכון, שבוצע עקום. וגאה שחלק מהמושמצים במסמכים היו, ועדיין, חבריי".

 

תאגיד השידור 'כאן' פרסם בטוויטר הודעה בעקבות הפרסום בה נכתב כי "הכפשות והשמצות הן לא דרכנו, לא כלפי פנים ולא מול קולגו ומתחרים. בתקופת ההקמה נעשה שימוש אך ורק במידע מקצועי רלוונטי להליך. כל מידע אחר, המתואר בכתבה, לא היה רלוונטי בשום שלב בהליכי הגיוס וההקמה ולבטח לא במסמכים רשמיים של התאגיד.
 
הליך בחירת עובדי כאן נעשה אך ורק במסגרות החוקיות - קרי וועדות איתור - ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד, וטעויות שנעשו תוקנו וטופלו. כאן הוקם ומנוהל באופן נקי כפיים, מקצועי, תוך מתן כבוד לכל העובדים ולראייה, רבים מהמוזכרים בכתבה, הם מבין עובדי כאן המקצועיים והמוערכים ביותר ואנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה להם בעקבות הפרסום".

"במסגרת העשייה הרבה שלנו, נעשו טעויות, ואלה תוקנו ועוד יתוקנו תוך כדי תנועה", כתב קובלנץ במכתב לעובדי כאן. "התמונה שעולה מהכתבה אינה תמונת התאגיד כפי שאני מכיר מיומו הראשון, ועד היום. היא לא משקפת את תפיסת הניהול שלי או את ערכיי ולא את ערכי התאגיד. והיא בוודאי לא משקפת את המציאות היומיומית כפי שאנו חווים אותה".
 
עוד הוסיף כי "לכל אורך הדרך, בתקופת ההקמה כמו גם היום, יהיו רעשי רקע", הוא הוסיף כי "גורמים פוליטיים, ואחרים שינסו להשפיע על השידור הציבורי. בין אם בניסיונות להכתיב מי יהיו העובדים, ובין אם בניסיונות לאיים בפגיעה בתקציב או בחופש העיתונאי. המשימה שלנו היא לעשות את המוטל עלינו על פי דרישת החוק, המנהל התקין ולהמשיך לחתור למצוינות בדרכנו להיות גוף התקשורת הטוב והחדשני בישראל".