בסוף השבוע שעבר חווה תאגיד השידור הישראלי החדש את מה שהיה אולי הטלטלה הגדולה ביותר מאז הקמתו, כאשר תחקיר של עיתון "הארץ" חשף את חוות הדעת המשפילות והמעליבות שנכתבו על עובדי רשות השידור לקראת האפשרות לקבלם ל"כאן", על ידי מקורבים למנכ"ל אלדד קובלנץ. עובדי הרשות השידור הוותיקים זעמו על עריכת הרשימות ובעקבות כך תאגיד השידור פרסם בטוויטר הודעה בה נכתב כי "הכפשות והשמצות הן לא דרכנו, לא כלפי פנים ולא מול קולגו ומתחרים".



דוד ויצטום, אולי אחד האנשים הכי מזוהים עם הערוץ הראשון ורשות השידור הישנה, היה בין "קורבנות" רשימות התאגיד, אשר על פיהם סוכמו האנשים שיעבדו בתאגיד ויתקבלו לגוף השידור החדש שהוקם. המגיש הוותיק, שהנחה אינספור תוכניות, כולל את "מהיום למחר" המיתולוגית, והיה גם חלק מצוות "רואים עולם", התייחס במהלך שיחה מפתיעה ב-103FM לדברים שנכתבו עליו ("משעמם, ארכאי ומיושן. לא לקחת אם הולכים על חדשנות ומיתוג מחדש") וביקר במילים חריפות את האדם שהעביר את הרשימות המקטלגות.





ברשימות התאגיד שפורסמו, על גם השם שלך. כתבו שאתה משעמם
"מה שנכון נכון".



צפיתי בך שנים
"למה עשיתי את 'מהיום למחר'? כדי להירדם בשקט".



נעלבת קצת? נפגעת?
"אני לא נעלב, אני לא בביזנס הזה, רשימות שנעשו ע"י סוכן שטאזי חובב עשה לחברים שלו, זה פחות מעניין אותי".



מי זה השטאזי?
"זה אחד מאיתנו, אחד מהטלוויזיה, כנראה מהחדשות. אני לא יודע מי זה, אבל אפשר לעשות אלימינציה. אין לי הערכה, אני ממש לא יודע. אותו אדם לא אוהד את כולם במידה שווה. או שלא הביאו ציטוטים של החבר'ה החיוביים. התאגיד לא לקחו את הרשימות ברצינות, כי לקחו הרבה מאוד אנשים מרשות השידור. פונים אליי מהתאגיד כל הזמן שאני אבוא אליהם, אבל אני לא רוצה לעבוד שם".